Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1807 ggr
jn84
0

Telefon mitt i natten!?

Jag blir fanimej galen snart!!!

Richard har en vän som kan ringa precis närsomhelst på dygnet! Är han vaken så är alla andra tydligen också vakna.

Nu ringde han nyss för andra gången ikväll. Han och Richard pratade väl i ungefär en timme första gången (runt åtta), vilket väl kan ses som normalt, men nu, kvart över tio, kan det väl knappast ha hänt så mycket att han måste ringa igen? Dessutom ska Richard tillbringa hela dagen hos honom imorrn. Jag förstår att tonåringar sitter med telefonen i örat dygnet runt, men det här börjar ju bli absurt!

Fast det är inte alla många och långa telefonsamtal som gör mig galen, utan tidpunken! Han har ringt vid halv tolv när både jag och Richard sovit. Och fegisen till sambo vågar inte säga nånting. Han tycker att kompisen borde ha vett nog att förstå att om vi säger att vi sover när han ringer så kanske vi sover nästa gång också när han kommer på att ringa sent. Men han verkar aldrig fatta!

Tidigare trodde jag alltid att något hemskt hänt när telefonen ringde så sent på kvällen, att någon ringde för något akut. Men nu reagerar jag inte ens och är jag ensam hemma lyfter jag luren och lägger på igen. Är Richard hemma och jag råkar svara så säger jag att han sover, bara för att vara elak.

Och Richard har talat om för honom att han inte får ringa så sent, men det verkar inte spela någon roll. Dessutom, som nu, sitter han ändå och pratar med honom jättelänge. Då är det ju att tolerera det hela!!!

GAAAAAAHH!!! Känns lite bättre nu när jag vräkt ur mig lite agressioner ^^

Vad tycker ni? Hur sent får man ringa till folk om kvällarna?

Jag kan ringa till mina föräldrar (som jag är "modigast" med) fram till kanske halv tio, sen törs jag inte längre. Helger något längre. Beror förstås lite på vad jag vill också..

Karmatarerskanise
0

Ringer telen efter 21, blir jag orolig.
Tycker att 21 är det senaste slaget.

Annette
0

Jag ringer inte till folk efter 21. Möjligen senare till mina föräldrar, om det är något som inte kan vänta.

Det är förstås skillnad om man bestämt att höras efter en viss tid, då är det ju okej att ringa sent.

Kinna1
0

Jag håller med dig Hera!! Och jag förstår dig jn84, Jag hade blivit tokig!!!!!

Rickard07
0

Haha blir ni oroliga om det ringer efter 21?!
Det händer nog i alla fall tre gånger i veckan här……

abbis
0

Jag respekterar att folk inte vill bli störda så efter 21-21,30 brukar jag väl tänka mig för både en o två ggr..ifall jag ringer är det akut

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Sovgott
0

Jag blir orolig om telefonen ringer efter kl 22. Då tror jag definitivt att någon minst har dött. Jag har sagt till mina vänner att inte ringa så sent, för ibland har jag faktiskt gått och lagt mig vid den tiden. Jag blir oxå orolig om telefonen ringer tidigt på morgonen, för då anar jag att det är min chef som vill beordra in mig. *Suck*

Men när jag var student och bodde ensam kunde telefonen ringa kl 3 på natten och det var inget konstigt med det. Då var det bara någon kompis som var lite full och ville prata om meningen med livet. Glad

Pomperipossa
0

Fy sjutton!! Telefonen ska vara tyst på kvällen/natten. Har aft samma problem själv… Det värsta är att man själv ska upp 4-5 på morgonen men det fattar dom inte..:(

AlbaStiffler
0

håller med, efter kanske 21:30 är i senaste laget. Ibland sover jag redan då… hahaha…

Be kompisen ringa till mobilen efter kl 21. Sen kan Richard stänga av mobilen om han inte vill bli nådd, eller ha på ljudlöst.

emsems
0

jag skulle nog inte ringa någon efter 22.30, men innan dess har jag inget emot att någon ringer.. kasnke 22 är lite i senaste laget att ringa någon.. runt 21 ringer det kanska ofta…

detär ofta också folk ringer tidigt på morgonen till mig, runt 7 på morgonen, det tycker jag är värre! sedan ringer det obalnd på helgerna vilken tid som helst under natten.. fyllesamtal på väg hem från krogen runt 4 snåret.. det rbukar dock avra ganska trevligt, då det ofta är karlar som ringer och vill prata av sig lite, det tycker jag är kul! dom är ofta lite kärleksfulla och överöser en med kärleksfulla ord haha!

kermit
0

Jag brukar skicka ett sms till personen och fråga om de är vakna, och om jag kan ringa isåfall, om det är efter 21.-21.30. Får jag inget svar så får det vänta tills nästa dag.

Jag tycker absolut man ska respektera vardagskvällarna efter 21 om man inte har kommit överens om någon speciell tid som är ok.

Har ni ingen nummer presentatör eller telefonsvarare jn84? Det hade kanske fått bukt på det värsta, att låta svararen gå in…

Micce11
0

Ok att ringa till kl 22-23. Värre är det när folk ringer när jag tar "powernap" Efter jobbet på eftermiddagen:((((

kermit
0

#11 Stäng av telefonen, så kopplar du av bättre också. Eftersom ditt undermedvetna vet att det kan ringa så är det bättre att ta bort den risken helt och hållet.

Sandra
0

Förstår att du blir tokig jn84. Jag hade heller inte tolererat det. Synd att din sambo inte tar tag i saken, för det tolkar jag som att han inte respekterar dig heller eftersom du påpekat att det inte är okej.

Hos mig vägrar jag svara om det ringer efter 8 på kvällen. Det är min heliga tid på kvällen som jag vägrar att nån gör intrång på. Sambon svarar alltid på kvällarna. Jag har en kompis som har som vana att ringa runt halv 9 tiden. Jag har vid flera tillfällen påpekat att det är för sent då! Hon pratar i minst en timme o vid det laget vill jag ligga i sängen o sova. Går man upp tidigt för att åka o jobba så tycker jag att folk ska acceptera det.

Haresi
0

jag drar ur sladden. efter kl 22:00.

Martin
0

Hos mig är det ok att ringa fram till 23 iaf, sällan jag lägger mig tidigare, och gör jag det så ställer jag mobilen (har bara mobiltfn) på tyst. Har lagt in profiler så att familjen kan ringa och att de signalerna går fram - mest om det skulle vara någit i familjen som är akut.

Skall jag jobba natt sätter jag tfn på ljudlös på eftermiddagen när jag sover och inte vill bli störd.

De gånger jag har telefonen på vanligt läge så att alla kan ringa, så får jag väl helt enkelt skylla mig själv om jag väcks eller störs :o)

Till mobiltelefon kan jag ringa lite senare än vad jag ringer till fasta abonnemang, just med den tanken att vill de inte bli störda så har de stängt av sin mobiltelefon, men många stänger aldrig av den fasta just för att de vill kunna bli nådda i en akutsituation.

mvh Martin

[SharpMissy]
0

Jag avskyr när telefonen ringer om kvällarna. Allt efter 21.00 är ju på tok för sent, även om jag inte lägger mig förrän 22-23 på vardagkvällarna.

För övrigt är jag inte mycket för att prata i telefon, på kvällarna efter jobbet, maten, läxläsning m.m. så vill jag koppla AV. Min tid på kvällen är på nätet eller framför något totalt meningslöst bara-en-gång-till-spel. Det är mitt sätt att varva ner och om någon ringer då så blir jag irriterad. :-/ Så knäpp är jag.

Däremot skulle jag kunnat tänka mig ett trådlöst headset till hemtelefonen så jag kunde ha det på mig under dagtid (helgen) när jag plockar undan disken, viker tvätten och gör övriga hushållssysslor. Det är ändå så tråkigt att det piggar upp lite om man kan tjata bort en stund. För övrigt träffar jag hellre folk irl än via telefon.

Sandra
0

#16 - Det finns headset till vanliga hemtelefoner. En jobbarkompis till mig hade en sån… men vettefanken vart han köpte den eller va det va för märke. Det visste han knappt själv heller. För jag vill också ha det de gånger det ringer.

[SharpMissy]
0

#17 Jag har letat men inte hittat faktiskt. Inte ett trådlöst i var fall. Vanliga headset är ju inte svårt att hitta, sånt använder jag på jobbet. Kanonskönt att ha händerna fria.

demon_sid
0

Det bästa tipset jag kan ge dig är att sex vägra tills han skäller ut sin vän som måste ringa eller ha ett ruskigt kontroll behov på din pojkvän.

SÅ Skulle jag göra !!!!
Men så har jag funkat hela livet med. Respektera han ej dig så varför skall du respektera hans kompis….PÅ med hockey rören nu och kör. Han behöver väl för fan ej ringa så ofta varje dag. Då har ni aldrig ngn tid att kunna koppla av tillsammans heller. Vet av egen erfarenhet har en svärmor som går en på nerverna stundtals. Enklaste sättet att få henne att förstå är att på ngt sätt lägga ut en liten vink att vi ej svarar när hon ringer eller säger till . MEN hon ringer ej i den tid du säger och tid punkt hellre 10.15 varje helg och skall höra vad vi skall göra.

För jag lovar dig det kommer slita mellan er om du ej visar var du står snart.

jn84
0

Ska jag sexvägra? Då kommer jag ju bli galen! Tänker aldrig minska på det lilla jag redan har ^^

demon_sid
0

20 *blink* hoppas du förstår vad jag menar Fundersam

[SharpMissy]
0

#20 Haha nä du ser! Det där med sexvägran kan jag heller aldrig använda mig av! Det vore ju som att sätta en pistol mot sitt EGET huvud och inte hans! Han vet att det är jag som lider mest, vid ett sådant otänkbart scenario.

Skrattande

demon_sid
0

Ok, men på ngt sätt markera iallafall…
Tnk om man hade en sådan fru *blink*….

Men hellre kvalite än kvantitet.

Sessan1
0

men hallå, man kan faktiskst stänga av både den vanliga telefon och stänga av mobilen eller hur?

gitarristen
0

Oj, ja, ringer det vid 20-21 här blir jag misstänksam. har ju inte så många kompisar o är ganska ensam av mej.. men det är ju alltid skoj att tala i telefon så gärna fick det ringa vid 23-00 för min del, hihi.

zeretki
0

Jacka ur telefon, alterntivt sova på annan ort.

Jag HATAR att bli väckt så jag skulle definitivt protestera tills det blev nån ändring.

jn84
0

Vi drar ut jacket när vi har bestämt oss för sovmorgon. Då kan ingen nå oss, men det kan ju vara lite skrämmande med. Vem som helst kan behöva nå oss och det känns inte så roligt att vara totalt ovetande om något akut händer.

För nåt år sen fick vi ett telefonsamtal sent en kväll om att Richards pappa åkt ambulans in till sjukhus och sånt vill man ju ändå kunna få veta…

Får nog ta i med hårdhandskarna och tala om för kompisen att det är för sent att ringa efter halv tio.

Susanne
0

När Richards polare ringer på tokiga tider kan Richard ta sin kudde och lägga sig på soffan och sova resten av kvällen/natten.
Om du svarar när han ringer, sucka tungt och lägg bara på luren. Ringer han igen, svara och fråga om han fattar trögt, lägg på och lägg sedan av luren.
Listan går att göra hur lång som helst. Det som är tråkigast är att man till slut nästan måste göra sig osams med människor som inte förstår privatlivets helgd.
Hoppas det löser sig på bästa sätt.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Micce11
0

Jag brukat också dpva på soffan om jag är arg på damen.

zeretki
0

Jo, om folk inte fattar på annat sätt så måste man vara otrevlig till slut. Grabben måste kanske lära sig att det inte är OK att ringa så sent också?

demon_sid
0

Bara svara i telefonen att HAN ej är hemma till slut fattar han vinken. MEN han kanske ej har alla hästar hemma …Kompisen asså.

BENNYP
0

Har följt denna diskussion hur går det jna84

jn84
0

Har inte tagit upp saken, men av nån konstig anledning så har polaren faktiskt inte ringt alls under de senaste dagarna… Mycket märkligt!

Men nu jobbar dom igen båda två (på samma jobb) så de hinner väl snacka av sig där eller nåt.

BENNYP
0

Det kanske förklarar en del.

Han kanske bara har en kompis.

Men rätt så jobbigt för dig du hade mina sympatier iallafall…

Dolleminas
0

Fram till 22.00 tycker jag det är ok (de flesta i min bekantskapskrets tycker lika..) däremot ringer jag själv sällan efter 21.30 om det inte är akut eller till min släkt… (halva min släkt är nattugglor som jag…)

#16 såna telefoner finns i Teliabutikerna Kanske ev på nätet det är väl bara att kolla kostar ca 800:-