Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 1299 ggr
Monakilling
0

jobbig historia

jag har haft en otroooligt jobbig historia i år.. i julas: var nyförlovad, jättekär, sambo sedan flera år, planer på skaffa barn och hus. i mars släpper han bomben; han känner inget längre. Vi gör slut. sedan får jag vet atat han haft en affär med en tjej jag träffat flera gånger. Dom är tillsammans (samtidigt!!). Dom har varit "tillsammans" under en längre tid, alla vet utom jag. Han har även spelat bort typ 300 papp på poker. Och han och tjejen flyttar direkt ihop och snackar om barn osv. hela världen går i kras. Han ljuger, hittar på saker. Skyller allt på att jag inte uppskattat honom. Allt elakt ni kan tänka er, gjorde han.

gud, jag blir fortfarande upprörd när jag tänker på det.. (hände i april). jag började dissa honom och ville inte ha något med honom att göra. nu är det han som inte hör av sig eller hör av sig. som att han har trillat av världen, eller at tjag abra avr en jobbig del som han ville bli av med i hans värld.

jag brjar dejta igen och träffar trevliga människor hela tiden. men jag vill inte träffa någon igen. jag hittar en del tillfälliga sexpartners, av någon anledning har alla tjej redan (hm..).

vill träffa någon, vill berätta för dom hur allt varit och att dom kan förstå om jag kanske är lite svarit, har dålig tillit och sämst självförtroende när det gäller…

jag vet inte varför jag skriver.. tips? råd kasnke eller en klapp på axeln.. skriva av sig kanske är rätt ord.

adiafora
0

Usch. Inte lätt när man kör huvudet i en tegelvägg i 200 knyck. *känner med*

Du känner dig redo att träffa någon, du vill krypa upp hos någon du kan lita på och få visa dig liten…bli tröstad, struken över håret och kysst på örsnibben…"det onda är borta, nu är jag här och ska älska dig när du inte orkar älska dig själv och alla andra gånger"

Ja, tyvärr kan man ju inte beställa dem. Han kommer när han kommer och när du är redo att våga se och välja honom. Han är inte den första bästa, utan väldigt speciell och det krävs jobb och uppoffring för att komma nära. När han kommer kommer du att våga berätta och han kommer att lyssna.

Kass tröst. Men här kommer både en klapp på axeln och en kram så länge.

Pernilla
0

Tips från en som känner igen sig; låt det ta tid.

Att du kommer bli en klokare och bättre människa av det här låter som en floskel, men jag tror det är sant. Jag kan känna igen delar av det du skriver från en relation som tog slut för mig för ett antal år sedan. Och det ledde till en rejäl personlig kris som var urjobbig. Men; när jag kom ut på andra sidan hittade jag både mig själv och Kärleken med stort K. Men jag hade aldrig träffat honom om jag inte varit igenom smällen innan.

Lycka till och som sagt, unna dig själv att låta det ta tid. Prioritera bara DIG!

//Pernilla

Monakilling
0

#1, var bra skrivet… tack för de goda orden!

#2, tack, jag hoppas på detsamma, vill bara börja se ljuset i tunneln snart, men det kommer väl..! :/

[SharpMissy]
0

Först vill jag börja med att krama om dig fröken Killing och säga att jag känner med dig, varmt och jättemycket. Och att du fortfarande blir upprörd när det hände i april, är väl inte konstigt? Sånt där kan sitta i flera år!!

Jag hoppas att du kommer träffa en ny vettig kille inom snar framtid, men vill ändå poängtera att det är viktigt att du inte inledningsvis berättar för mycket om vad du varit med om. Det kan räcka med att säga att du har blivit svårt bränd och har svårt för att lita på någon. Ingen tycker ju det är roligt att ett nytt förhållande baseras på djupa diskussioner om ett tidigare förhållande, även om det är enkom negativt.

Men under tiden som du kämpar på för att lägga det bakom dig, så har jag lite förströelse till dig här. Håll till godo. =)

http://www.virtual-design.com/demos/voodoodoll/voodoo.asp?section=demo&subsection=voodoo

Monakilling
0

#4, haha ska nåla honom allt jag kan.. =)

zeretki
0

Japp, stor kram kommer här!

Martin
0

Önskar dig lycka till Mona med att hitta någon ny, för det kommer du säkert att göra. Jag känner igen dig i mycket, inte för att jag på sistone blivit bränd men att man saknar någon och kanske vill lite för mycket - men det är inte första som dyker upp som är den bästa även om det verkar så ibland.

Kan även tilläggas att har han ett missbruksproblem (spel) så även om det känns krasst att säga det så kanske du skall vara glad att det tog slut innan det drabbade dig allt för hårt. Har sett på nära håll bland vänner vad sådant kan leda till när man tappar kontrollen.

Stor kram och som sagt, det löser sig. Det gör det alltid. Det sade mitt ex och det är en av flera visa saker hon präntat in i mig som jag fortfarande har med mig och försöker leva efter.

mvh Martin

Monakilling
0

jo det känns ju bättre efter dent id som gått… men vissa dagar vaknar man under natten av gråten och hela dagen är förstörd.. urs så mycket folk kan förstöra…
det är tur at det finns fina människor som räddar ens dagar! Ni bland annat!

Pomperipossa
0

#8 Att du fortfarande blir upprörd är inte så konstigt. Fick i sommras reda på lite mindra trevliga sanningar om ett ex och jag gick i taket trots att det varit slut i 5 år. Enda du kan göra är att låta allt ta den tid det tar. Försöker man stressa fram nåt så blir det i regel inte bra. Han med stort H kommer när han kommer..:) KRAAAM så länge.