Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1476 ggr
Visa98
2017-12-18 16:32
0

Flytta ihop?

Hej!

Jag har en liten fundering som jag skulle vilja ha lite råd från utomstående om.

Jag är 19 år, pluggar och bor i en liten etta som jag ska flytta ut ifrån om 1,5 vecka. Jag har bott här sedan i somras och ska flytta hem till mina föräldrar igen av ekonomiska skäl. 

Min pojkvän är 22 år och äger en lägenhet 2 mil från mina föräldrar och jag funderar på att kanske flytta in till honom istället just på grund av att jag redan är där varenda dag. Jag har lådor med kläder, hygienartiklar och är med och handlar mat dit. Enda gången jag åker hem till mig är för att hämta post eller saker, jag sover hemma kanske 1 dag i veckan och det är bara av praktiska skäl, t.ex. om jag ska upp tidigt eller kommer hem sent eftersom jag bor inne i stan och han 5 mil utanför. Hans lägenhet och honom känns mer som hemma än min egna eller mina föräldrars hus.

Vi fungerar superbra ihop, båda håller ordning efter sig och turas om med disk och matlagning utan några problem.

Han vill gärna att jag flyttar dit och skulle gärna göra om hemma så att jag får mer förvaring till mina saker och kan vara med och inreda om ifall det skulle få mig att känna mig mer hemma, vilket jag redan gör hemma.

Det låter kanske inte ens som att jag har ett problem, förutom att jag är nojig över att det är för tidigt i förhållandet. Vi har varit tillsammans i ett halvår och älskar varandra otroligt mycket, men jag har ju aldrig varit i sitsen så har ingen aning om när det är rimligt att flytta ihop? Är det för tidigt eller tror ni att det funkar tidsmässigt in i förhållandet att bo ihop?

Maria
2017-12-18 16:37
2

Jag och min man flyttade ihop efter ett år. Hade det inte varit för att han gjorde lumpen så hade vi säkerligen flyttat ihop tidigare. Jag var också 19 år då.

Det har funkat alldeles utmärkt och är 37 år sedan nu😉

/Maria

Karmatarerskanise
2017-12-18 16:47
3

Eftersom du i princip redan bor där så hade jag testat.

[rumelle]
2017-12-18 16:51
8

Eftersom du redan så gott som bor där så blir det väl inte så stor förändring egentligen. Om det inte skulle fungera så har du ju kvar möjligheten att flytta hem till dina föräldrar.

vendelay
2017-12-18 17:13
1

Det låter ju som att det inte borde vara några problem, men det är ju bara du som vet.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
2017-12-18 20:47
4

Jag ser inga större problem då alternativet skulle vara att bo hos dina föräldrar. Om du skulle haft kvar din lägenhet och sagt upp den för att bo hos din pojkvän, ja då skulle det ha varit en hel annan sak.

Testa bo hos din kille och om det inte fungerar så kan du flytta in hos dina föräldrar iallafall. Du har ju en backup plan så att säga.

Visa98
2017-12-19 09:16
2

Tack för svaren! Ja det kanske inte ens är något problem med tanke på hur bra vi funkar ihop nu..är väl mest rädd att när jag väl flyttar dit och vi tar t.ex min tv-bänk istället för hans och vi sätter upp andra tavlor och jag på RIKTIGT bor där att det blir annorlunda och att vi går varann på nerverna osv. Det är väl mest att det känns som ett så stort steg och att jag är lite rädd av själva tanken på att vara sambos på RIKTIGT haha..men jag vet ju att även om jag flyttar hem så kommer jag aldrig vara hemma ändå så vi kommer nog bo ihop oavsett om jag liksom erkänner det. Men jag har en nära relation med min familj och jag kan komma hem om det inte funkar. Vill inte tänka på att det kanske skulle funka heller för det vore fruktansvärt men har en enkel utväg ifall det nu skulle bli så.