Krävande svärmor?! *hmpf*
Idag skulle jag ha träffat en vän för en tjejkväll på stan eller hemma hos henne för att liva upp min deppighet just nu…
Hennes pojkvän/sambo skulle hem till sin föräldrar för mat och upplockning av båt..
Denna vän som jag nu har hittat är tillsammans med mitt exs brorsa, vilket gör att vi har haft samma svärmor och jag vet precis hur hon är!
Nu hade dom väl sagt att hon inte skulle med ut till ön för middag utan komma ut imorgon under dagen. Då är min svärmor så fräck att hon blir sur för att hon så kallt räknat med att min vän skulle med ut till dom.. Så nu blev det ingen tjejkväll för mig då hon inte vill sätta sin käresta i dåliga kläder hos sin mor..
Jag kan bli så j*vla arg på denna människa som ska styra över sina "små" pojkar som nu är 21 & 26 år gamla..
Behövde bara skriva av mig lite..
Ja jag kan förstå att du reagerar. Och det är synd om de mödrar som fortsätter leva på ett sådant sätt att de tror att de fortfarande kan styra över sina vuxna barn. Och att de vuxna barnen har svårt att säga ifrån, kan man många gånger förstå, faktiskt. Svårt dilemma det där, jag är tacksam att jag slipper.
Jag kan ju bara tala för mej själv, men jag vet att för många år sen så sa min mamma lite fel saker om min dåvarande flickvän, det resulterade i att jag bad henne å fara och flyga. Oavsett vad ens föräldrar må tycka om den partner man väljer så ger det inte dom rätt att styra över sina barn.
Nu vart det lite olyckligt att min mamma dog innan vi kunde bli sams igen, men det tar likväl inte bort att jag skulle gjort samma sak idag. Ingen sätter sej över mej och talar om för mej vad jag ska och inte ska göra, och ingen talar ont om min respektive när det inte är befogat.

Ååh vad jag känner igen det där, min älskade svärmor blir 65 år nästa år , och min sambo är ett sådant kallat sladdbarn.
Hon kan fortfarande åka hem till sina äldre barn ( som är runt 40 allihoppa ) och klaga, börja städa, byta gardiner, och komma oanmäld och bara låsa upp, ( hon har nykel till 2 ) .
Hem till oss får hon inte komma hur hon vill , har jag satt stop för, inte en chans att den kvinnan kommer och bestämmer i mitt hem *morr* . men hon ringer varje dag, för att kolla att min sambo äter maten som han ska, behöver ha kläder tvättade, och lite allt möjligt. Blir så förbannad.. Han är 25, fyller snart 26 :(

Hallå`??? Låter som om du skriver om mig och min svärmor… hon har precis samma grepp över sina små barn. Shit, det där är verklgein inga lätta grejer. Tyvärr är det nog så att man får försöka smeka svärmor medhårs i det mesta för att inte få hela släkten mot sig. Så ta ett djupt andetag och stötta du din kompis, boka in en ny tjejkväll! :-)
oj jag har nog världens snällaste föräldrar och hade nog även världens snällaste svärföräldrar.. tyvärr var det ju deras son (min sambo) som inte höll måttet istället! haha
#6 Jag uppskattade inte mina fd svärföräldrar förr i tiden, när de var mina svärföräldrar. (Mina två äldsta barns farmor och farfar). Men med åren har jag kommit att tycka om dem mer och mer. Barnens farmor är en helt fantastisk farmor, så otroligt omtänksam hela tiden.
När jag och SeaHawk skulle åka till storstan en gång så lämnade vi de två äldsta hos farmor för deras pappa jobbade just då. Då bjöd hon in oss och hade dukat upp färdkost, det var tre sorters bröd, tio sorters pålägg och så kaffe. Precis som alltid dukade hon fram, men denna gången för mig och min nya man, alltså inte längre deras egen son. Så fantastiskt storsint och kärleksfullt.
När vi fick vår gemensamma dotter följde min exsvärmor med ner för att hämta sina barnbarn en helg, och hon hade med present till min och SeaHawks dotter och hon ser fortfarande till att alltid till varje jul ge henne ett paket. Det är inte något märkvärdigt, men det är tanken som räknas. Och fyller någon av mina barn år, så har hon alltid med något även till vår yngsta.
Ja, hon är en kanonfarmor! Och en bra människa!