Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1041 ggr
MissClue
2018-02-15 23:51
2

likgiltig

Är det någon som känner att de inte kan känna sig älskad? Jag känner så just nu, är fullt medveten om att min familj åtminstone borde älska mig men jag känner ingenting från dom. Samma med min kille och vänner. Jag känner ingen kärlek. Säger min kille "jag älskar dig" kunde han likaväl säga "idag skalade jag en potatis". känner mig inte glad, ledsen, deppig eller ngt..Men jag vet att detta inte är normalt för jag kommer ju ihåg att jag känt mig älskad, vet att jag skrattat, kunnat gråta osv. Är det pga denna mörka kalla period eller för man går på p-piller kanske? Brukar känna mig depp då men nu e jag bara tom

I love not man the less, but Nature more…

[jenny-]1
2018-02-16 00:42
2

Jag skulle tro att mycket beror på ppillrena eftersom jag har liknande erfarenhet. På mina näst sista ppiller fick jag också den här tomhetskänslan, tyvärr reagerade jag inte på det förrän jag slutade av en annan anledning. Då reagerade jag på att jag helt plötsligt skrattade från hjärtat igen, kände värme i bröstet när jag såg på min dåvarande partner och tjaaa allmänt bara kände saker. Då blev jag också konstigt nog glad gången jag för första gången på länge blev jätteledsen och grät. Bara för att jag kunde känna igen! Sen kan det ju också bero på någon form av depression/nedstämdhet. Trivs du med ditt liv i övrigt? Gör du saker du VILL?

MissClue
2018-02-16 01:07
1

#1 Blev lite lättad faktiskt, att du känt samma från p-piller. Jag bytte sort för 6 veckor sedan för de andra gjorde mig riktigt låg. Första kartan alltså 4 veckor fungerade bra, tänkte yes nu e jag mer mig själv, äntligen hittat en sort som passar. Men det där uppsvinget jag brukar ha när jag börjar på ny karta kom aldrig utan har varit helt avstängd i 2 veckor. Jag börjar ju ifrågasätta allt i livet nu när jag mår såhär men eftersom det är just allt så kan jag inte sätta fingret på ngt specifikt. Jag studerar det jag vill, har fin familj (föräldrar, syskon) och bra partner tror jag. Har ju hållt på att göra slut för jag inte känner ngt speciellt men vågar inte ifall avsaknad av känslor beror på annat och inte vår kemi. Känner att jag inte uppskattar honom och det känns hemskt. Hade jag fått välja så hade jag bara velat sitta helt tyst i hans famn och att han överöste mig med bekräftelse hur mkt han älskar mig. För jag kan inte ta in det som det är nu. Men det skulle aldrig hända och inget jag någonsin kommer be om.

[jenny-]1
2018-02-16 07:38
3

Jag rekommenderar starkt att du kikar på en annan lösning för preventivmedel. Jag har testat det mesta, men efter en blodpropp i benet av mina sista ppiller kände jag att jag mår bäst både psykiskt och fysiskt om jag är "hormonfri". Har fått följande biverkningar: Ppillersort nummer 1: blev jättearg på allt Ppillersort nummer 2: deppig och trött Pstav: grät jämt, oavsett vilken känsla jag hade Pring: deppig Ppillersort nummer 3: tom på alla känslor Ppillersort nummer 4: svårt att behärska känslor, kunde inte hålla tillbaka något och en blodpropp på det… Kanske kommer att testa minipiller framöver men har blivit lite avskräckt. Tycker inte att det är så jobbigt med kondom. Tycker att det är viktigt att du pratar med din kille om detta. Det är ju inte så att han har ansvar för ditt mående men som partner tycker jag att man ska stötta och få vara delaktig. Särskilt om det rör en preventivmedelfråga. Om han inte "bryr sig" hade jag ifrågasatt om han var rätt. Ta dock inga såna beslut förrän du testat att vara utan ppillrena några veckor. Jag tyckte ju allt min partner sa och gjorde var fel när han bara ville trösta mig - vilket gjorde att jag sakta och säkert knuffade undan honom. Hormoner gör helt sjuka saker med en.

MissClue
2018-02-16 08:57
2

#3 Tack Jenny, tråkigt att höra om blodproppen också 😐 mmm han har sagt att han inte tror på biverkningar när jag tagit upp det, samtidigt tycker han definitivt att jag ska sluta om jag mår dåligt av dom. Tyvärr är kondom inte ett alternativ, tycker det är så obehagligt så vi får hålla händerna på täcket en period.

[jenny-]1
2018-02-16 16:19
1

Suck… killar som inte tror att hormoner påverkar så mycket… de skulle ju testa att äta själva. 😤 Prata med din barnmorska. Det kan faktiskt vara så att t ex p-ring funkar superbra för dig! Har hört många som inte kan äta ppiller men funkar bra med p-ring.