Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 574 ggr
SeaHawk
0

Någon som inte är medlem?

Som ser tråden sex och sånt?? Vore tacksam om någon som INTE är medlem inne på relationer kunde kolla detta och tala om.

korseett
0

jag kan läsa tråden om sex & sånt men inte finner jag någon forumrubrik med det namnet

[SharpMissy]
0

Ah, det betyder att hela det forumet endast är synligt för medlemmar då! Då fyller det sin funktion. Men, samtidigt undrar jag, hur kan man locka och dra folk till sajten om de inte kan se vad det är de missar?? Hrmm…

Jag behöver mer input här, var är keeeermit??

*måste tyvärr gå ifrån en stund, fick besök*

korseett
0

du menar väl ändå att hela den forumrubriken inte är synlig för medlemmar? Forumet finns ju fullt synlig. Och om man vill ha nya medlemmar så kan man ju skriva en artikel där det står vad de mer kan få läsa om de blir medlemmar.

Huga… nu börjar jag tom bli nyfiken juRäcka ut tungan

kermit
0

#2 * Kommer gående och småsjunger* Jag är med dig alla dagar, intill till tidens ände! Kalla du?

zeretki
0

Man skulle kunna skriva det på sajtens framsida, vilka kriterier du tycker ska gälla för att få tillgång till sex-snacket.

Till exempel, om du vill ha en viss åldersgräns, med tanke på att det finns 10-åringar som vandrar runt ibland…

Men det är ju helt upp till er, vad ni vill ha för kriterier, om ni vill att man ska ha varit medlem en viss tid t.ex.

Peppe
0

jag har inte varit medlem på Relationer och kunde inte se sex och sånt. nu tryckte jag för 1 minut sen och hoppas kunna se vid ny inloggning ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

äsch jag får nog ta tillbaka mitt tidigare inlägg. läste lite fort och tolkade det som att det skulle finnas en kategori som heter "sex och sånt" (vilket jag ju förstås inte hittade nån), inte en tråd.

men ja, jag kunde se den tråden utan att vara medlem på relationer

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[SharpMissy]
0

#7 Det FINNS en kategori som heter Sex & Sånt som du bara kan se om du är medlem. Men du måste nog logga ur och in igen för att det ska slå igenom, kan jag gissa.

Annette
0

Vem som helst kan ju bli medlem, så alltså är det bara att registrera sig för att kunna läsa. Så det utestänger inga minderåriga, alltså uppnås inte avsedd effekt.

pyal
0

jag är medlem men kan inte se den kategorin?

adiafora
0

Jag har svårt att fatta syftet med detta. Diskussionen började med att en medlem blev tveksam över att utelämna personliga och känsliga detaljer kring sex, då medlemmen är välkänd på iFokus. Det problemet avhjälps ju knappast genom att låsa forumet. Enda sättet att kunna diskutera sådant som känns FÖR personligt och som man inte vill koppla till ens nick är väl i så fall att kunna lägga anonyma inlägg i vissa känsliga delar av forumet?

SeaHawk
0

#11 Det har du ju ganska så rätt i, det man skulle komma undan med en låst tråd där man blir "medlem" vore väldigt unga människor, folk som är och läser fast inte skriver och som inte rä medlemmar, det blir mer "kontrollerat" och överskådligt om man säger så. Som det är idag så kan vem som helst av dom över 20 000 medlemmarna gå in och läsa utan att man vet vem det överhuvudtaget är.

[SharpMissy]
0

#11 Ja, men jag håller med dig helt och fullt. Exempelvis vet jag ett annat forum jag var medlem på förut, så kunde man som registrerad medlem bocka i en ruta för att välja att göra ett anonymt inlägg. Tyvärr finns det inte här och det är en fråga för sajtägarna att avgöra huruvida man ska kunna få vara anonym. I många andra forum på iFokus är det inte så viktigt, men just när det gäller relationer blir det så jobbigt att inte få vara anonym.

Men däremot, det jag tar till mig och tänder på idén är att kunna ha ett forum stängt för de som inte är medlemmar och/eller för dem som är under 18 år. Där vi kan diskutera mer ingående gällande sex och annat.

zeretki
0

Jag vill påpeka att jag sa aldrig att jag ville vara anonym. Jag tycker bara det är skillnad att ALLA, även de som inte är medlemmar ALLS på I Fokus kan se. Google registerar det, sök på ditt nickname på Google får du se vad som kommer upp.

Karmatarerskanise
0

zeretki: Jag förstår vad du menar, och det fixar ju sig :P
Förresten, är du online?

[SharpMissy]
0

#14 Jo, jag vet. Killarna bakom iFokus har valt att låta sin sajt indexeras av Google. Därför är jag alltid försiktig med att yppa mitt riktiga namn i samband med mitt nickname. För övrigt anser jag mig vara ganska anonym även om jag har foto, fast visst, jag har väl gått lite utöver anonymitetens gräns på någon annan sajt här på iFokus, den som söker han finner. Då vet man ganska snart var jag befinner mig.

zeretki
0

#15 SKa bara starta om datorn…

adiafora
0

#13 Yepp. Anar vilket ställe du menar, vi har setts där på den tiden det begav sig. =)

Det är en bra funktion att kunna vara anonym inom vissa ämnen som kan anses varakänsliga, men mig kvittar vilket. Är inte blyg, men alltid rätt så anonym på nätet.

#14 Med min undran och tanke menade jag heller inte att du önskat vara anonym på forumet. Jag har med hänsyn till dig inte ens hänvisat till ditt nick eller din tråd. Jag fattade det ursrungliga problemet. Tänkte bara att det var vitslöst att dölja en viss del eftersom alla kan bli medlemmar. Och vill man söka om sex på google så finns det som jag redan skrivit betydligt saftigare saker att undersöka än ett gäng som sitter och surrar om helt vanliga småsaker som vi gör här. Det som däremot skulle ge en möjlighet att diskutera saker man känner att ev. utomstående, icke medlemmar, inte ska kunna sätta i samband med ens nick, vore anonymitet. Fy fan vilken kass meningsbyggnad. *trött* =)

Så jag lade inte någonting av detta i din mun. Bara min egen.