Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 1129 ggr
Wiizy
0

Älskar ju henne...

Hej jag har ett stort problem.

Jag är ihop med en tjej (vi bor dock långt bort ifrån varandra) och hon är underbar, jag älskar henne vääldigt mycket, hon vet om det med att mitt ex. är död och allting , och hon är ett jävligt bra stöd för mig… men hon umgås med killar, som tafsar på henne och sådant (hon har sagt att dom gör det ) och dom är intresserade av henne, jag kan inte försvara henne när det är sånt avstånd å jag inte känner dom, men det känns grått. Vi gjorde slut för jag blev arg men efter sådär 2 månader blev vi tillsammans igen, för båda saknade varandra.

Men så kom då Jonas in i mitt liv, han var snäll, söt, fick mig på fall och allting, chattade med honom på MSN, Han var helt okej. tills han frågade om jag hade bild, jag visade det, dock hade jag linné å sånt på mig på den bilden, och han fastnade drekt för min kropp… :/ han började bli lite mer.. kärleksfull och ville se mer, jag hade inte webb cam och kameran var trasig, så han frågade om vi skulle trffas, jag sa självklart NEJ men han var envis. Iallafall slutade det med att han gick någonstans, och vi chattade inte mer den dagen.
Nästa dag så tjatade han om Webb cam, och sa att han gäääärna var tillsammans med mig, jag sa gång på gång "men jag är inte singel" men fick nå svar som "Jaha, och?" "du kan va otrogen…" Till slut blev jag fruktansvärt irreterad och sa att jag inte tänkte åka till stan så han fick se min kropp! Eller visa mig i cam, jag sa även att jag inte hade någon cam. men han gav aldrig upp. Så till sist blockade han mig, och jag honom. nu sitter jag här & tycker att jäkeln är ett svin.
Det är inte på tal om att jag kommer vilja träffa honom, då jag inte alls litar på honom längre. Han är dessutom 2 år äldre än mej…

Jag blev kär i Jonas, även trots att han förvandlades till en idiot, men jag har fortfarande min flickvän kvar, hon vet om att han försökte få mig på fall. men inte att jag blev kär i honom… jag vill inte berätta, risk för att såra henne,

Vad ska jag göra? Jag älskar båda 2 väldigt mycket. och jonas är dessutom närmare mig, han skulle jag kunna träffa nästan varje dag… men hon är långt bort… usch… får ångest av att inte säga det, men vågar inte heller, vad ska jag göra?!

kermit
0

Hej Wiisy och välkommen!

Men, som jag fattar det så slutade hela Jonas-historien med att du tyckte han var en idiot? Att han bara var ute efter en sak. Sex.

Mitt tips; bry dig inte om den där Jonas, för han är inte värd besväret! Han kommer antagligen dra, när han har fått sitt. Och då står du där, och har "offrat" ditt förhållande med tjejen, för en snubbe som jag tycker verkar allt annat än seriös. En kille som inte kan ta ett nej, och som tjatar sig till något, ska man vara väääldigt försiktig med.

Sedan ska du kanske fråga dig, om du fortfarande är kär i tjejen, eftersom en sådan ursäkt som att "hon är långt bort" är tillräcklig för att få dig att fundera på att gå över på andra sidan gräset för att se om det är grönare där.

Detta är bara mina tankar och åsikter om det hela.

Wiizy
0

#1 - Tack! JAg lär trivas väldigt bra. för kärleksproblem är jag duktig på att få…

Ja, jag vill igentligen , men det är så förbannat svårt eftersom Jonas var gullig och allting…. :(  Han bättrade på mitt självförtroende, sedan gick han över gränsen :/

Jag vet inte om jag älskar tjejen, det pirrar inte i magen längre när jag chattar med henne, eller smsar, men jag  saknar henne något enormt. Känns dock inte som hon skulle vilja gå längre och pussas och sådant heller…  samtidigt vll jag inte ändra vårt underbara förhållande :'/

Tack för tankarna, fick mig att tänka lite extra om tjejen också. :)

kermit
0

#2 Det är just det som de här utstuderade killarna är så bra på; att få en att känna sig speciell och stärka självförtroendet. Jag är ledsen att säga det, men det hela är bara en usel taktik för att vinna trofén.

Hade den här killen verkligen haft rent mjöl i påsen, så hade han respekterat dig, din vilja och lagt lite band på sin egen kåthet.

Man kan älska någon utan att det pirrar i magen. Det är förälskelsen som pirrar, och man får vara beredd på att den känslan försvinner, eller iallafall mattas av eller går i perioder när man varit tillsammans lite längre.

Sitt självförtroende och bekräftelsebehov är några saker som man ska våga ta sig en närnare titt på när man stannar i ett förhållande som inte känns helt ok i hjärtat.

Fråga dig själv varför du är tillsammans med henne, och våga lyssna på svaret. Det omanipulerade svaret. Din intuition. Där har du din utgångspunkt för ditt nästa steg.

Glad

Wiizy
0

Det hemska är ju att jag inte VILL släppa honom , efterosm jag faktiskt blev kär.  Samtidigt vill jag inte släppa in honom i mitt liv heller..

aha okej, jag brukar mest vara eld & vågor om jag faktiskt Är kär… men nu känns det bara tomt, som om jag vill säga "Ja men och? det är bara ett förhållande. inget speciellt…"

jag är ihop med henne för jag älskar henne…