Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1304 ggr
[mela123]
2018-03-14 09:16
0

göra slut

Jag älskar denna killen vi har vart i ett långdistansförhållande i snart 2 år men det funkar inte, ingen av oss kan flytta närmare till  varandra vi har många månader ensamma åt gången, och nu börjar det bli ännu svårare att se varandra. Nästa gång vi kan ses blir en vecka till mot slutet av sommaren, och därefter månader isär igen.

Tanken bara slog mig att jag antagligen är lika ensam med denna relation som utan, och vad ger det mig dessa få möten? jag tror jag hade mått bättre av att bearbeta och sluta känna än att kämpa in i döden för något som inte ger mycket. Känns som jag klingar mig vid honom i rädsla av ensamhet, och rädsla att inte möta någon annan. Men den rädslan ska inte få bestämma över mig. Jag är ju ensam ändå?

Hur hade ni gjort?

Sarah
2018-03-14 12:28
1

Om relationen inte ger ngt och du inte ser att det kommer göra det inom en överskådlig framtid, varför harva vidare?

[mela123]
2018-03-14 13:44
0

#1 rädsla av ensamhet.. o de okända.. kanske sant!

-hanna-
2018-03-14 13:51
0

När jag haft distansförhållanden såg vi till att få träffas lite längre perioder när vi väl var lediga. Tex på sommaren så såg vi till att ha våra semestrar samtidigt minst 4-5 veckor och inte bara någon vecka.

Denna kommentar har tagits bort.