Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 580 ggr
Trazzel
2007-11-21 21:42
0

Konstiga känslor

Hejsan!

Många följde ju min separation och tack för erat stödGlad Lever nu som singel, men har träffat en kille på nätet. Som är hur mysig som helst, som ger mig kärlek, närhet, uppmärksamhet, uppvaktar mig. Vi kan prata om allt, vad det än gäller

Men jag har så svårt att lämna mitt förra förhållande bakom mig, har ju bara varit singel i snart 6 månader. Känner mig respektlös mot mitt ex. Att ha hittat en anna så snabbt, så det känns ibland som om jag nästan vill sluta träffa den här kille för att slippa må dåligt över mitt ex:s känslor. Som om jag inte har mer förhållanden slipper såra och bli sårad. Fastän jag gjorde slut den här gången så känns det jobbigt. Men killen som jag träffat ger mig så mycket, äntligen får man har romantisa middagar, sex, bubbelbad etc. Sånt jag har längtat efter.

Usch vilka ambivalenta känslor jag har. Så nu vet jag inte hur jag ska gå vidare. Ni tycker säkert att jag är knäpp som har såna känslor. Men de bara bubblar upp. Och min hund bor som sagt hos mitt ex nu, så om han får veta att jag är intresserad av en annan, kanske han kastar ut hunden, tror inte det, men när man blir sårad kan man reagera på olika sätt.

Nån som har varit in nån liknande situation, att just har separerat och hittat nån annan. Mitt ex var en supergullig kille, men inte den rätta för mig.

Den här nya killen, ger mig också så mycket komplimanger att jag nästan blir rädd. Är inte van vid det att bli bortskämd med ord och handlingar ;-)

kram från en förvirrad

SeaHawk
2007-11-21 22:04
0

Jaa, usch, hur kan man ha en massa sånna känslor?? Alltså, njut, sug på det, skäm bort dej och framför allt, låt denna nya kille skämma bort dej. Det finns väl ingen viss tid man måste sitta i "karantän" efter ett förhållande? Det finns ju dom som går från den ena till den andra.

[SharpMissy]
2007-11-21 22:08
0

Bra talat av min käre make! Jag har inget att tillägga mer än att nicka instämmande.

Trazzel
2007-11-21 23:08
0

Ni har väl rätt. Svårt att njuta när det dåliga samvetet hela tiden kommer på mig. Men tillika dumt att låta en fin kille försvinna för att jag har dåligt samvete. Även om det ibland skulle kännas som den lättaste utvägen. Har ju levrt lite i "karantän", och en längre tid i mitt förra förhållande.

Tänk att det är först nu som jag upptäckt hur härligt det är med sex, kel och mysGenerad att det kunder vara så underbart.

Måste försöka sluta tänka på vad alla andra ser som rätt oc fel och kanske börja tänka lite på mig själv också. Då kanske jag kan börja njuta till fullo.

#1 och #2 ni är så goa, stor kram till er båda