Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 793 ggr
tindra21
2007-11-24 10:56
0

Vänskap

Vad innebär en vänskap för er??

[Vargnatt-]
2007-11-24 11:03
0

Jag hade en liten text på min blogg för någon dag sedan, dagens visdom tror jag det heter där; "Det är de vänner man kan ringa klockan 3 på natten som räknas".
Tyckte den var ganska bra:)

Men vänskap; att alltid finnas för varann, att det kan gå länge mellan gångerna man pratar men varje gång man pratar så känns det som att det var igår, vänskap är glädje, sorg väldigt bra blandat

Jag har en vän som jag har varit till helvetet och tillbaka med, men vi finns fortfarande för varann. Det är en av de starkaste vänskaperna jag varit med om hittills.

Stj3rnfallet
2007-11-24 14:35
0

Jag går väl mer efter det här "En riktig vän är en person som ser igenom dig och fortfarande är nöjd med vad hon ser". Men det är ju sant att de vänner man kan ringa till vilken tid som helst på dygnet är de som räknas =)
För mig är vänskap; tillit, att båda alltid finns där för varandra i vått och torrt, att man har kul ihop, att man kan prata om det mesta med varandra. Som #1 skrev så är vänskap glädje, sorg och mkt mer =) Ja, jag vet inte mer jag ska skriva.. Har svårt att tänka ut ngt bra och vad vänskap är för mig.. Kanske komemr på ngt mer senare ;)

adiafora
2007-11-24 15:11
0

Vänskap är att välja en annan människa och låta sig väljas. Att vilja vara och finnas i varandra, hos varandra, för varandra. Vänskap är att älska och att låta sig älskas.

Precis som kärlek.

SeaHawk
2007-11-24 19:12
0

Jag tycker vänskap är ungefär samma som kärlek, fast man då kanske inte har dom där känslorna att man måste ta och pussas och allt sånt…

tindra21
2007-11-24 19:15
0

vadå allt sådantFundersam och vad vet du jag kanske pussar och allt sådant med mina vännerFlört

SeaHawk
2007-11-24 19:18
0

#5 Hmm… Förvånad Har du många kompisar?

adiafora
2007-11-24 19:20
0

#4 Om jag har vänner som slår an någonting på min fysiska sträng och inte bara den psykiska så vill jag gärna ta på dem massor, gosa, sitta nära, kramas. Har svårt att se någon självklar och tydlig delning mellan kärlek och vänskap. Skillnaderna finns mer i var och en av de relationer jag har med de som finns omkring mig. Svårt beskriva.