Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 2379 ggr
Karmatarerskanise
0

Kompis med din chef?

Vad tror ni?
Kan man som chef vara vän med de som arbetar under en? alltså så pass att man umgås åpå fritiden, eller kan det bli jobbigt när det gäller jobbet sedan?

Man säger väl att man ska skilja på jobb och fritid?
Men tänk om man hittar sin själsfrende på jobbet.

[SharpMissy]
0

Jag tror att man, så långt det är möjligt, bör skilja på arbete och privatliv. I synnerhet relationen chef-anställd. Men mellan kollegor om tycke uppstår och båda är fria och lediga, ser jag inga problem med att man kan ha en relation så länge man vet att skilja på arbetstid och fritid.

tindra21
0

Beblanda inte arbetsliv med ditt privatliv… Arbetsrelationer är just en arbetsrelation och en chef är ingen kompis utan ska var en trygghet i din arbetssituation.

[Vargnatt-]
0

Min sambo är ljudtekniker och jobbar för en kille som han även är kompis med, det funkar bra för dom :). Var och firade honom när han fyllde år för ett tag sedan och så.

Saaba
0

Klart man kan va kompis med chefen! Sina roller har man väl koll på ändå tycker jag. Sen kan man helt klart va osams med chefen också :)

abbis
0

Nej man ska inte va kompis eller släkt med chefen…Jag hade min syster anställd i 10 år slutade i total katastrof…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Karmatarerskanise
0

Jag tror det fungerar för vissa och inte för andra. Har en väninna vars bästa vän är hennes chef. För dem fungerar det bra. De gör allt tillsammans.

SeaHawk
1

Nu är jag ju anställd av en kompis, vi har jobbat till och från tillsammans på massa olika plan, funkar kanon. Det hela handlar ju om att var och en vet vad det är som gäller, sen kvittar det vem det är. Sköter man det man ska och lägger jobbet åt sidan på fritiden så funkar det kanon, däremot så tror jag att många kan ha svårt att skilja på det.

[Sajberlena]
0

Jag är anställd av en av mina bästa vänner. Vi har umgåtts som singlar, sedan familjevis med ungar och respektive i perioder under tjugo år. Vi känner varandra utan och innan och har inga som helst problem att jobba ihop. Vi har helt olika roller när vi arbetar och på fritiden, vi pratar aldrig "privat" under arbetstid eller så. Jo, när vi fikar. Men det gör man på de flesta arbetsplatser…

Nä, för oss funkar det. Kanske just för att vi känt varandra så länge som vi har?

Micce11
0

På mitt senaste jobb, var jag både vän och chef, hade inga problem med det alls, men det är nog olika ledarstilar, jag gillar att coacha personalen, vara med dem på daglig basis och vara just chef men ändå en Medarbetare så att säga.