Måste man vara vaken och glad för att vara med eller??
Moa! Eller moi eller hur det nu stavas. Jag tar det på svenska då: Jag!
mvh Martin

nää men en stor fördel är ju att man ialf är VAKEN….
Alive and kickin'
Med nöd och näppe och med några tändstickor och ett vaknat kaffesug så är jag oxå "vaken" då
Jag är vaken! Maken har däckat efter alldeles för lång dag på jobbet, så man får roa sig så gott man kan på egen hand..

Roa sig på egen hand kan innebära mkt
Bara fantasin som hindra en….

vad jag vet så är jag vaken
Förresten, är det ngn som vet vad denna smajlisen
betyder? Jag ser aldrig någon som använder den heller.
#7 Jasså… och det är nu ditt intresse för porrsufning vaknar till liv, va vava vavvvvaa? ;-)
Jag roar mig att kolla vad ni skriver på "relationer" 
(så helt på egen hand kanske det inte är)

Porrsurfa JAAAAA

#8 har ingen aning…
Då kör vi. Ert snabbaste/mest oväntade ragg?
Jag kan börja. Jag var inte ens ute efter att ragga. Jag fick vid 13-tiden en torsdag reda på att jag (som bor i Malmö och då jobbade i IT-branschen) dagen efter kl 8 skulle närvara på ett större kundmöte i Sthlm och där var det kostymkrav. Kundmötet skulle vara hela helgen, stor installation som höll på att gå i stöpet så gällde att vårda kundkontakten.'
Jag hade en ren kostym vid det här tillfället, och kunden tillämpade kostymkrav (ja, mycket knepigt men ändå) och jag tänkte att jag får väl handla en ny kostym då.
In i en affär, ingen av de exklusivare men ändå med snygga kostymer och skulle hitta något. Jag hittar ju ALDRIG något jag blir helt nöjd med, så det blev ju inte bra den här gången heller. Antingen satt brallorna som kom och hjälp mig eller så var det något med axlarna eller ärmarna eller.. eller…
Till slut hittade jag en med kavajen som satt som en smäck, men brallorna var 2-3 strl för långa i benen. Jag ville då helt enkelt byta med ett par brallor som satt som de skulle, men se - det gick såklart inte att dela seten.
Däremot sade den där klämtjecka expediten att "men det är lugnt, det är ju bara att lägga upp byxorna".
När jag var i butiken var klockan väl runt 16 och flyget skulle gå strax innan 7 dagen efter. Och jag har varken sykunskaper eller symaskin. Visst fanns ändå folk i bekantskapskretsen som hade kunnat fixa detta, men jag lackade ur totalt. Jag brukar vara mycket lugn och det skall ofta rätt mycket till för att få mig ur fattning, men jag började nog känna lite tidspress och ja, fan flög i mig.
Svaret blev om inte helt exakt så mycket snarlikt: "Men om det BARA är att lägga upp dem så kan du väl BARA ta och komma hem till mig med vad som nu behövs för att lägga upp dem, så skall jag BARA slänga ihop en middag som tack under tiden för laga mat det kan jag men sy har jag inte en susning om hur man gör och det måste fixas ikväll för jag skall ha dem imorgon".
Ungefär samtidigt som jag kläckt ur mig det där tänkte jag att "ja, då får jag nog leta upp en ny affär och hoppas att ingen trycker på något larm eller kallar på väktare".
Den stackars expediten stod helt stilla och såg helt livrädd ut och jag funderade lite på hur det nu var med HLR, hur många blås och hur många kompressioner var det om någon fick hjärtstillestånd.
Sedan asgarvade hon och sade "ja, förlåt…. jag tänkte att alla kan lägga upp byxor, men det kan de kanske inte…."
Jag skulle börja mummla något om att "förlåt men det kan de inte men inte meningen att brusa upp…." när hon sedan sade "jag kan inte vara hos dig förrän 19.30 om det är i Malmö, men det blir bra".
Middagen smakade som den skulle, brallorna lades upp som de skulle, och det blev en trevlig natt som jag förvisso inte hade planerat… men ja, lite bonus så att säga :o)
Kundmötet / installationen gick dock åt helvete ändå och efter det ändrades företagets rutiner för kravspecifikationer 
mvh Martin
#8 Skall det inte föreställa en blixtlås över munnen?
Typ "I rest my case" / "jag håller tyst"?
mvh Martin

#2, Moj! Moia! Moi stavas de väl :D
Mjo har haft gäster som iofs stack för nån timma sen men burkar ju bli en del data till 2-3 elle nått sånt ibland…
Sluttampen i sängen, bärbar och trådlöst internet = mumma :)
#8 #12 Jag googlade http://www.ordbruket.com/webcross/artiklar/foten.htm
fot i mun
betyder typ att göra bort sig..
#13 *asg* Fy fasen vad bra den va marnyman, helskönt
Nåja, vet ni vad vänner? Det är ju en dag imorgon också.
Sen lär vi iaf hänga här imorrnkväll igen, om inget oförutsett inträffar.
Godnatt på er alla nu!!

Fömodar att ovanstående inlägg betyder att jag måste gå och sova oxå…. eller min kropp iaf, för jag sover nog redan. Sov så gott allihop så syns vi imorgon
Ja, det lär vi säkert göra. Men själv blir jag nog uppe en stund till :o)
mvh Martin
Haha.. nu hör jag att grannarna är vakna också, denna natten har de inte på någon musik att kväva "stönen" med.. *S*
Jaja.. det är nog dags att sova eller något för mig med. Go'natt
Godnat på dig med… ja… man kanske skulle göra övriga sällskap så man inte sover bort lördagen? Eller ja… vad skulle det göra om jag råkade sova länge imorgon :D
mvh Martin
#18#19 Hmmm…. ni måste med andra ord ha åtminstone två datorer??
Nu lade sig nog alla…. jag lägger mig också. Godnatt.
mvh Martin
#23 Jo, det hade aldrig funkat om vi inte suttit vid varsin dator.
Kan inte sova..

På tal om nattliv……..
Sen jag fick min bärbara dator (har även trådlöst bredband) så har jag blivit en pajas, eller ja mer pajas än förut.
Kanske kryper till kojs vid 23-23.30 som vanligt MEN nu med datan i famnen.
Igår (läs inatt) blev det riktigt långdraget. Vid ca 02 stäldde jag tillbaka den och försökte sova, men somnade först vid 03.30 och ska upp klockan 8, huja måste skärpa mig!

#27 det där känner jag igen…datorn i sängen och Msn långt ut på nätterna… haha…