Svårt att glömma...
Kan inte glömma och gå vidare. Det har gått flera år sedan jag träffade en underbar man som jag förälskade mig i en person jag har svårt för att glömma trots att jag vet att det är omöjligt längtar jag efter honom i bland så mycket att jag känner mig ledsen och nedstämd har försökt att glömma och gå vidare men trots åren som gått hoppar hjärtat över ett slag när jag tex ser någon som är lik honom jag har varit nära att höra av mig till honom men vågar inte då jag är rädd för att än en gång bli sårad. När jag träffade honom sa han först att han tyckte om mig jätte mycket och att även han var förälskad i mig men efter en tid drog han sig undan och slutade att svara på mina medelande och till slut valde jag att sluta skicka medelande och och skrev att han alltid var välkommen att höra av sig om han kände att han ville sedan dess har jag inte hört något från honom. Kanske hade det vart lättare att glömma och gå vidare om man fått en förklaring… Har försökt träffa andra men jämför alla med honom vet att han bara är en dröm som alldrig kommer att bli verklighet. Men kan inte glömma . Vore tacksam för råd om hur man går vidare orkar inte med detta längre borde jag ta kontakt och se vad han känner i dag eller låta bli?
Hur pass nära varandra var ni? Hur länge hade ni känt varandra? Jag tror dock att han intr riktigt var intresserad om han bröt kontakten och jag ser ingen orsak till varför du skulle ta kontakt med honom nu. Om han hade känt samma sak så skulle han inte sprungit iväg. Visst kan du kontakta honom men risken är stor att han har gått vidare och kanske nu har en partner. Jag vet inte riktigt hur det är att vara i din situation. Jag vet endast att min man hade en klasskompis som tydligen kände starkt för min man och har i flera år stalka honom på LinkedIn efter att ha blockat henne på fb. Hon skrev även ett långt mail till honom om hur hon saknade honom. Det vlev ganska obekvämt då han helt klart inte kände samma sak så han avvisade henne på ett snällt sätt åtminstone. Min poäng är väl att du kan bli ännu mer sårad om du tar kontakt men kanske får du ett avslut om inget annat. Tråkigt att det har blivit så här för dig. ♡
Har redan tänkt på detta och vill inte på något sätt förstöra för honom dock tror jag inte han har en partner då vi har gemensamma bekanta. Men det ligger inte för mig att stalka någon heller har inte försökt att kontakta honom på något sätt inte ens frågat gemensamma bekanta om honom. Att jag nu funderat på att ta kontakt är just för att han under de åren vi sågs sa att han var förälskad i mig och tyckte mycket om mig inte ett ord någonsin om att han inte ville fortsätta vår relation utan en dag svarade han bara inte när jag försökte få kontakt .. Hur väl vi kände varandra jag trodde att vi kände varandra mycket bra … fast med facit i hand inte alls. Som du skrev behöver jag ett avslut kanske en förklaring till vad som hände kan tycka att han är skyldig mig det efter alla år…var det jag som gjorde fel eller vad hände?