Detta tar över mitt liv
Hej, är en tjej på 16 år. Vet inte om detta är ett vanligt problem eller inte. Men när någon är intresserad av mig så säger jag alltid att jag inte vill ha förhållande för tillfället osv… Men sen när personen gått vidare och träffat nån ny så vill jag ha personen mer än allt. Om någon som bara visat liiite intresse för mig träffar någon annan mår jag extremt dåligt. Framförallt när det gäller en person jag faktiskt gillar. Hatar att bli bortvald och känner mig ful, äcklig och misslyckad. Hela dagarna tänker jag på dom som valt bort mig för nån annan. Gör till och med fake konton för att skriva till personerna för att ta reda på varför. Har haft dåligt självförtroende hela livet och försöker söka bekräftelse hos allt och alla. Detta tar över mitt liv och ger extremt mycket ångest, kan ligga i sängen och inte orka göra något i veckor. Vad ska jag göra?
Att ha dålig självkänsla är ett vanligt problem skulle jag säga.
Skrämmande hur många som brottas med sina inre demoner om exakt detta.
Det finns massor av tips ute på nätet att testa, böcker att läsa och om man verkligen vill ge sina elaka tankar en omgång så kan man gå och prata med någon inom psykiatrin.
Sånt här kan ta tid att komma till rätta med, så man får inte ge upp om man inte direkt märker att det börjar vända och gå åt rätt håll.
// Harley
Men egentligen blir du ju inte bortvald. Det är ju du som säger nej och väljer bort den som visar intresse för dig! Är du intresserad av personen ifråga så ta mod till dig och säg ja istället! Vet att det kan kännas skrämmande men ibland måste man bara våga…