Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 1214 ggr
[MelliOO]
2019-07-05 17:51
3

Otrevlig

Spelade bowling igår för första gången. Visste inte några regler eller annat, utom att ha på sig speciella skor och sånt, mina vänner berättade inte. 😬 Jag kastade och fick ner några av de där käglorna. Sedan väntade jag och kastade igen eftersom man fick köra två gånger. Efter just den gången så valde jag att titta på mina kompisars miner, istället för att se hur det gick. Efter en stund vände jag mig om och då hade mitt klot studsat på grejen som sätter ner alla käglor, och sakta börjat rulla tillbaka. Jag förstod inte hur det hade kunnat hända, tror ej att jag kastade för tidigt. Visste inte vad jag skulle göra så väntade på att den skulle rulla tillbaka. När den var en meter ute på banan tog jag ett steg och lyfte bort den. För mig var det helt okänt att man inte fick gå på banan men det borde varit självklart. Då kom det en tjej som jobbade där och skrek: ”Man får inte gå ut på banan!!?!” Skämdes jättemycket men tyckte att hon inte behövt ta i så. Efter en stund kommer hon tillbaka och börjar moppa golvet, vilket hon inte gjorde tidigare när den andra gick ut. När hon gick tillbaka fortsatte hon skälla på mig. Vet ej varför jag skriver det här, men tyckte det var onödigt att skälla så mycket, och självklart att gå ut på planen också vilket jag ångrar. Kommer troligtvis inte gå till den bowlinghallen igen, då hon som jobbade där kommer känna igen mig och vill inte träffa henne för det känns som att hon kommer skälla på mig mer.🤭 Men tycker fortfarande att man kan vara lite trevligare och inte skämma ut en inför en massa människor.😣 P.S Visste inte om jag valde rätt grupp.

Sindri
2019-07-05 18:35
12

Nej, hon behövde inte vara otrevlig och definitivt inte fortsätta skälla på dig eftersom du omedelbart lydde.
Jag skulle ha frågat henne varför hon fortsatte skälla när jag hade lytt, och att jag inte var informerad och att det var första gången jag var där.

Sedan kan man ju tycka att det är ställets sak att se till att besökare är informerade om vad som gäller.  "Första gången du spelar bowling? Här är saker som du bör veta"

Jag som är rätt gammal och hunnit få lite skinn på näsan skulle nog gett personen svar på tal. "Du behöver inte vara otrevlig bara för att jag inte var informerad."

-Aida-
2019-07-06 22:09
8

Det var ju oerhört otrevligt gjort, jag skulle hört av mig till hallen om att de måste informera om regler, det är inte alla som känner till sånt, det minsta de kan göra är att fråga i receptionen om man känner till reglerna, det gjorde ju inte jag heller i början och de va mina kompisar som berättade för de gjorde inte hallen. Tycker det är oerhört dålig kommunikation i allmänhet överallt.

Pingpongboll
2019-07-07 10:06
5

Du ska absolut inte ta åt dig, alla kan göra misstag när man är ovan. Hon är antagligen en person som gillar att mosa till folk när det ges en chans. Hade du varit en stor tuff kille hade hon antagligen varit lite försiktigare (om ens hon sagt något alls) För din egen skull tycker jag att du ska ringa och klaga. Ibland behöver man göra sådant för, dels sin egen skull men också för andras. Stå på dig!

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

[MelliOO]
2019-07-13 19:55
3

Tack så mycket för svar! Skönt att känna att det inte var mitt fel🙂