Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1308 ggr
Wilola
0

Är jag för krävande?

Vi har distansförhållande. Jag skriver ofta godmorgon, godnatt, jag älskar dig, jag saknar dig-sms. Jag vill ha mycket kontakt när vi är ifrån varandra, men om jag inte hör av mig så pratar vi knappt alls. Jag har pratat med honom om detta men ingen förändring, han säger att han glömmer. När vi är med varandra så är han världens bästa, pussar och kramar mig, säger att han älskar mig. Är jag för krävande som vill ha den här kontakten när vi är ifrån varandra?

Karmatarerskanise
2

Nej jag ser ser inte som krävande.  Är själv så. Om det dessutom handlar om att han bara glömmer, och det är viktigt för dig, borde han anstränga sig lite. Inte att han behöver göra som du, men höra av sig självmant ibland i alla fall.  Man får ge och ta på båda hållen.

Milkshake
3

Nej det är du verkligen inte. I ett distansförhållande är man ett par även när man är isär, inte bara när man ses. Att han "glömmer" är världens sämsta ursäkt - vadå, tänker han inte på dig när ni är ifrån varann?

Fridaaaa
0

Jag är själv sån.
Om du är för krävande eller inte beror helt på vad han tycker

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wilola
0

#2 Han säger att han tänker på mig ofta men att han inte är van vid att ha så mycket kontakt från tidigare förhållanden. Känns dock dåligt att han knappt ens försöker, för det är saker som jag inte är van vid att göra men som han önskar att jag gör och jag gör verkligen mitt bästa när det gäller det

ThatPie
3

Är själv i ett distans förhållande och ses väldigt väldigt sällan. Att uttrycka sig och hålla kontakten via sms/meddelanden/samtal mm är i min mening väldigt viktigt. Just för att det är ända sättet man har att spendera tid med varandra. Jag kan förstå lite hur han känner med att inte vara van att hålla kontakten och att det ibland kan vara svårt att skicka iväg något när man tänker på den andre och liknande. För jag är också en sådan person där allt annat i ens vardag ibland kan ta över lite och jag glömmer då bort att svara på något meddelande här och där. Men jag är då öppen och ärlig om varför och ser till att sedan ge och visa lite extra. En sak som hjälpe mig och min partner att tackla distansen och hur man kommunicerar och visar vad man känner är att prata om ”language of love”. Det vill säga, på vilket sätt föredrar du att visa att du gillar någon och vad föredrar du att din partner gör för att visa att de gillar dig? Är det att säga det med ord, är det med närhet och tid, är det beröringar, är det gåvor och presenter eller är det med handlingar? Det kan vara att ni visar och vill får det visat på olika sätt! Och att det är därför han känns som olika personer när ni är tillsammans och på distans. Personligen är jag jätte dålig på ord, närhet och tid är min grej, så blir att jag får anstränga mig extra när ord är ända sättet att visa närhet. Om jag var du skulle jag ”konfrontera” honom ovh säga att detta är något du saknar, det behöver inte vara något stordåd för det är oftast de små sakerna som spelar roll. Om han då inte anstränger sig och faktiskt försöker ja då kanske han inte ser så seriöst på förhållandet och på dig. Oj oj detta blev längre än tänkt!