Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1390 ggr
FerretCrow
0

OMG Hjälp???

nu kommer ni säkert dumförklara mig varför jag sitter här och skriver nu=P

killen har precis friat till mig…HJÄLP???

tyvärr vet jag inte vad jag ska svara då han för en vecka sedan erkände att han vare otrogen mot mig två gånger tidigare i vårt förhållande men ångrar det stort.allt han sa nu när han friade tror jag verkligen på för jag såg i hans ögon att det verkligen va han=)

Annette
0

Be att få fundera ordentligt på saken innan du svarar. Det är inte för mycket begärt.

Karmatarerskanise
0

Om du litar på honom tycker jag du ska "go for it" :)

FerretCrow
0

#1 det har jag gjort redan då jag tycker att det är ett mycket stort kliv hellst i min unga ålder.

#2 ja det återstår att se=)

[helenal]
0

hur gammal är du?

Heda
0

Om du känner tillit till honom och du verkligen älskar honom, så ja varför inte?=)

pson
0

Jag hade nog som #1 bett att få tänka över det ordentligt. Att fria till någon för att lappa över eventuella tidigare snedsteg, är inte något stabil grund att stå på.

Det är min erfarenhet, eftersom jag ville förlovade mig och trodde det skulle stärka vårt förhållande. Det gjorde det kanske i en vecka. Sen var det same old, same old.

Karmatarerskanise
0

Jag ser det som så att en förlovning är lätt att bryta. Så känner man att man vill och man litar på personen och man älskar denne så ska man satsa. :) Hellre att man misslyckas i förlovningen än att missa en förlovning som kanske hade varit underbar :)

FerretCrow
0

#4 jag fyller 21 imorgon=)

#5 jo det e ju sant

#6 ja men som sagt är inte detta för att tävka det gamla

#7 ja fast förlovad är vi ju redan firara ett års förlovning idag=)

Karmatarerskanise
0

#8 Jasså :P Men då är det ju lite mer allvaligt ja ;)
Men jag säger nig ändå, go for it :) Man måste våga satsa.
Fast ändå så har han varit otrogen. Du känner bäst själv om du kan lita på honom.

adiafora
0

Att tveka skulle jag ta som ett tydligt tecken på att det kan vänta.

Personligen tror jag inte på äktenskapet, det förändrar ingenting att vara gift, och är man ung kan man ju lika gärna låta bli, det är ju inte gratis.

KickanLilja
0

Lita på det du känner, men jag kan samtidigt hålla med #10, att du tvekar är nog ett tecken på att det inte känns 100% rätt…

tindra21
0

tveka du så gift dig inte…Ett giftemål måste kännas 100% och det är inte helt fel att leva som sambo. Man älskar inte varandra mindre för det..

FerretCrow
0

det känns rätt men jag har vare så chockad hela dagen bara =)

och det behöver inte vara dyrt det är bara vad alla får för sig

[helenal]
0

men säg ja då om de känns rätt..hur länge harni varoit ihop?

FerretCrow
0

#24 3 år

Rickard07
0

Grattis x2

FerretCrow
0

#16 tack tack

demon_sid
0

Ja du , jag SKULLE då rakt ej gifta mig under dessa omständigheter.

1: Har du frågat han varför han vill gifta sig just nu ?
2: Är det av den andledning han känner skuld till dig FÖR han berättade en sak för 2 veckor sen ?
3: Känner du själv att du är mogen att GIFTA dig vid 21 års ålder =?
4: Det är ett ganska stort steg ta. Jag skulle ej vilja gifta mig med en som tidigare varit gift . Men det är jag det.
ETT GIFTE MÅL SKALL vara något speciellt tycker jag.
Om det ngnsin skull ta slut med mellan mig och min fru skulle jag ej gifta om mig. VI har varit tillsammans i 13 år nu på nyårs afton. Gifta sedan 9 Juni 2001. Vi är 34 båda 2 . Hade levt och Roat oss innan vi träffades….
5: Ni har varit tillsammans sen 18 års ålder….3 år av ens liv då det händer rätt mycket…Rätt som det är vill ni springa på krogen igen…
Min syster och hennes sambo de har varit ihop sen 1a året på gymnasiet , men de är ej gifta än….men förlovade…de är födda 76…

Jag tycker gifta sig ska vara NÅGOT unikt som man kommer ihåg. Inget man bara gör för sakens skull…
MEN smaken SOM baken delad…

Oskar886810
0

jag tycker du ska be honom dra år helvete. det finns faktiskt killar som bryr sig om sina flickvänner och inte är otrogna. bara liten reflektion från mig.

FerretCrow
0

#18 oj vad mycket det blir att svara på hehe men jag numrera dom som du gjort=) 1.ja han har funderat länge på att fria på våran ett års dag och det fick jag veta säkert idag då han bästa kompis har vetat om det i flera veckor. 2.nej det är det inte då det är glömt mellan oss nu. 3.ja själv känner jag mig mogen. 4.ja som sagt om man inte vill vara tillsammans med någon bara för att den har vare gift så tycker jag ju att det är upp till var och en, så om ni skulle skiljas skulle du då leva cellibat resten av ditt liv? 5.tyvärr är jag ingen party pingla gick på krogen då jag fyllde 18 mest baar för att gå för att man hade åldern inne tycker inte om krogen det är bara en massa jobbigt folk där. och sen tycker jag inte om alkohol. killen har heller aldrig tyckt om krogen och tar någon öl till maten om vi är ute och äter gott är det oxå fel eller?

nej är det någom som sagt att jag gör det för saken skull då?

#19 som sagt jag tycker alla människar förtjänar en chans till och alla killar är lika tyvärr, 1på 100 kanske har vett i huvudet som inte andra har

didis
0

Varför ska ni ha så bråttom med att gifta er?

Har ni inga barn tillsammans kan ni väl lika gärna vara sambos?

Du kanske är "mogen" att gifta dig men är HAN det (som är otrogen)?

Vore jag som du skulle jag vänta, skriv samboavtal - det fungerar lika bra så länge ni inte har barn så har ni det juridiska ordnat.

Och res bort tillsammans så har ni romantiken ordnad också…

FerretCrow
0

#21 som sagt har vi barn tillsammans snart då jag är gravid.. och sambos har vi vare i te år och vi får som sagt se om det blir något bröllop har bara sagt att jag vill gifta mig men inte nu direkt poäng gång. och vi hade funderat på en mysig utlands resa men det är bättre att vänta tills bebisen kommigt och blivigt äldre.