Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 770 ggr
LaPrincipessa
2020-03-15 15:58
0

Dåligt tecken?

Killen jag träffat (varit ett par i 2,5 mån) vill inte berätta om våran relation för någon (han säger att han ska men är inte redo än). När tycker ni att det är dags att presentera sin partner? Sen är jag av olika anledningar orolig att han inte känner på samma sätt för mig som för honom.. Den tanken uppstod efter en kommentar att ”du är nog mer beroende av mig än vad jag är av dig”… Är det fel att be honom att visa att han verkligen vill ha mig? Hur skulle ni gjort?

91Marran
2020-03-15 16:08
4

Man väljer att bli partners när man är redo att gå ut med det. Annars så dejtar man fortfarande enligt mig. Hade ett ex som blev mobbad för att han var med mig. Han tog en paus och jag visste inte varför. 10 månader senare kom han tillbaka och ville inte gå ut med att vi blivit ihop igen. Jag sa att han fick välja och då gick han ut med det och berättade om oss två. Sätt lite press på honom. Bättre att göra det nu än att det kommer fram senare att han inte vågar gå ut med det alls.

Mvh
Mig

[Justde_]
2020-03-15 16:09
1

Jag säger så här , magkänslan brukar stämma ett så bra

[Justde_]
0

[Justde_]
0

LaPrincipessa
2020-03-15 16:12
0

#1 Ok, har du tips på vilket sätt jag kan sätta press på honom? Ska jag säga att om han vill vara med mig så får han vara öppen med det också? Och det där med hans känslor… Hur ska han kunna bevisa det för mig?

Sindri
2020-03-15 16:59
3

Att vara beroende av någon eller inte är inte ett mått på kärlek.

Man kan älska någon väldigt mycket och längta utan att var beroende. Att vara beroende an betyda att  man inte trivs och känner sig trygg i med sig själv. Inte alla människor gillar känslan av att någon är beroende och hänger upp hela sin tillvaro på dem. Det kan vara så att han känner sig tveksam till ert förhållande för han kan känna att han inte kan leva upp till dina förväntningar. Obs ! ingen annan kan naturligtvis veta vad han egentligen känner, men det sista du skall göra är att sätta press. Du kan be om ett ärligt svar om vad han  tvekar om, är det ett dumt skäl så är det inget att ha.

91Marran
2020-03-15 18:52
0

#1 Säg precis så.

Mvh
Mig

Åsa S
2020-03-15 21:53
2

2,5mån är ju rätt nytt jag berättade inte för min syster eller mina föräldrar förrän efter ca 6mån att jag träffat nån och det var för att jag ville att vi skulle få lära känna varann i fred utan nån press och det var inte för att vi inte gillade varann vi gifte ju oss såsmåningom. Människor är olika vissa vill presentera sin nya partner för vänner släkt redan efter några dagar andra kanske vill ha flera månader på sig det behöver inte alltid betyda att nått är fel

[Devya]
2020-03-16 14:49
1

Jag tycker inte att det låter rätt om man måste pressa någon till något sånt där. Hur genuint blir det då? Jag skulle intr känna att det var riktigt äkta om jag skulle behöva gnälla och tjata mig till att killen skulle offentliggöra förhållandet. 2,5 månader är också en väldigt kort tid. Kanske dags att ta det lite långsammare?

LaPrincipessa
2020-03-16 15:20
1

#9 Ett klokt svar! Ska backa och avvakta lite, låta det blir som det blir. Jag vill ju inte pressa honom utan vill ju att det ska komma från honom så ska ge space! 👍

LaPrincipessa
2020-03-16 15:20
0

#9 Ett klokt svar! Ska backa och avvakta lite, låta det blir som det blir. Jag vill ju inte pressa honom utan vill ju att det ska komma från honom så ska ge space! 👍