*ot*arbetslös
Vad hittar man på när man blivit arbetslös..Förutom att söka nya jobb då!
Tips mottages gärna…
I dag var måttet rågat så jag gav mig själv sparken

vaddå? har du sagt upp dig Tindra21?

Jag har ju varit arbetslös i..2½ år är de väl nu (?)
Ja vad gör jag hela tiden? Säg de :-P
Men för några månader sen började jag som återförsäljare av aloe vera via främst home partys, så jag jobbar ju lite nu.. Även om jag för tillfället kanske jobbar 10h i månaden. (Ska satsa ordentligt på detta först i Feb -08)
Jag gör väl inget vettigt egentligen.. Tar hand om hushållet lite..och djuren. Mycket dator blir de
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#3Usch….Det där lät trist, att sköta hushållet
menar ja!
#2 Mmm det har jag
#1 Det har du helt rätt i….
Skulle jag oxå vilja göra, men då kan jag inte behålla min lägenhet… Men oj vad skönt d skulle va! Modigt av dig… Hade aldrig vågat iaf, tänk om man aldrig får nåt annat…
Men d e klart du får =0) Du får ta en termos med varm choklad o lite mackor med dej o gå på skogsvandring =0)

Tja, har man som jag stor gård så finns det alltid att göra. Dagarna går i raketfart oavsett om man har jobb eller ej. Men man kan ju utöva någon slags hobby eller kanske förverkliga någon dröm?! :-)

#4 Okej..nu blev jag lite förvånad…jag har uppfattat det som om du trivdes väldigt bra på ditt jobb….
Ska jag kanske säga grattis ändå? 

#7 Jag trivdes med mitt jobb men kanske inte alltid med min chef..Som person är han helt Ok men inte som chef..
Arbetslös var jag typ 5 h, i morgon skriver jag nya papper och på måndag kommer jag traska till mitt nya jobb…
/Tindra
tindra; vad blir ditt nya jobb? :)

Säljare det jag är allra bäst på
Hehe ok :)

Du Hera det finns en hel del pengar att hämta i den branchen
och min näsa luktar massor med pengar…
Ja tydligen ät det mö pengar i branchen :)
#12 Grattis till nytt jobb och nya pengar :o)
Det är ju så att är man bra på något så brukar det vara lätt att fixa nytt jobb och om man som säljare inte kan sälja in sig själv hos ny arbetsgivare så kanske man har fel jobb? :o)
mvh Martin

hahaha Där hade du en poäng…
Nämen här sitter jag och läser och läser utan att skriva ett endaste litet grattis! *skäms*
GRATTIS GRATTIS till ditt nya jobb och din nya chef, som vi får hoppas är bra men mycket bättre än den du har nu!!
*kram*

jaaa det återstår att se…
Tack ialf goa Missy
Oj ja grattis från mig också ju :) Hoppas du trivs på ditt nya jobb!
Gratulerar!
Både till styrkan att säga tack men nejtack och till nya utmaningar!

jag har precis fått jobb..
på af sa dom bestämt att jag ska inte kalla mig arbetslös utan arbetssökande, fråga mig inte varför jag blev tvungen att säga så. men jag slutade skicka in ansökningar där jag skrev att jag var arbetslös och skrev istället arbetssökande. tog inte lång tid innan jag fick ett jobb.
Well, arbetslös låter ju mer negativt än arbetssökande. Varför vet jag inte :)

Arbetssökande kan man ju vara även om man redan har jobb. Arbetslös, ja då har man inget jobb. Och det är alltid lättare att få ett nytt jobb om man redan har ett jobb sedan innan, av någon konstig anledning.
JÄTTESTORT GRATTIS till dig tindra21 till ditt nya jobb. Verkligen snabbt jobbat!
Men att vara arbetssökande innebär inte att man har jobb. Men de klingar väl mer positivt just för att man KAN ha ett jobb.

#21 Ger kaske en hit om hur man er på livet, halvfullt eller halvtomt typ…
#12 jobbade som äljare tidigare men lyfte lönen rejält när jag blev eniorkonult itället :-)
#0 För många år sedan när jag fortfarande arbetade som USK var jag av och till arbetslös, dock aldrig syslolös. Jag köpte mig en dator och började lära mig att programera, på den vägen är det och nu drygt 20 år senare har jag en lång hitoria i IT branchen, ar överlevt alla svackor och har ett jobb jag triv bra med, även om det är lite mycket resande ibland.
Skulle jag bli arbetlös nu hade jag nog ägnat mycket tid åt gården och våra tolv ponnysar. Med uppfödning av Gotlandruss blir man aldrig syslolös….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
För många år sedan när jag var utan arbete så fick jag upp intresset för datorer och det slutade några år senare med jobb inom IT-branschen, som programmerare.
Det var kul några år och man tjänade förvisso bra med pengar utan att för den skull bli miljonär, men tyckte sedan att jag saknade mer och mer i jobbet. Hoppade av programmerandet och började istället köra ut godis och läsk/kaffe till skolor och företag under ett års tid medan jag sökte annan utbildning.
Idag tjänar jag betydligt mindre än som IT-konsult/programmerare, men trivs avsevärt mycket bättre med jobbet.
mvh Martin
#25 Kan man då säga, utan att överdriva, att ditt jobb idag är mer fängslande än tidigare? *asgarv*
Haha :o) Det kan man säga, i alla fall vissa dagar :o)
mvh Martin

#18,19,22 tack snälla