Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1226 ggr
TottieL
2020-08-20 12:51
0

Hur killar åldras

När vissa killar blir äldre tappar de ju håret, får ölmage o s v och blir riktiga "gubbar".  Inget ont om gubbar i och för sig men det är ju knappast det man går igång på om man är yngre själv direkt. Sen finns det de som bara blir snyggare och snyggare med åren tycker jag, som får manligare drag och blir stiliga och manligt sexiga liksom. 

Kan ni också känna att ni ibland dras till en viss typ av äldre killar och tycker de är spännande eller håller ni er bara till sådana i er egen ålder?

Herveaux
2020-08-20 12:59
1

Jag har alltid träffat äldre killar. 
Exmaken är 16 år äldre än mig och vi hängde ihop i 15 år. Redan när vi träffades hade han börjat bli tunnhårig och hade mage (han var då 34).
Om jag bara ska gå på utseendet så kan jag tycka att killar som blommar ut sent så att säga är galet attraktiva men det krävs mer än bara en snygg förpackning för att jag ska bli intresserad av någon.

// Harley

AnnaFo
2020-08-20 13:17
1

De killar jag har träffat har väl varit ca 3-8 år äldre kanske. Ganska normal åldersskillnad alltså. Enda gången jag var med någon riktigt äldre var när jag "fångade" en äldre kille på mitt jobb. Jag var 26 då och han 45.  Han var precis som du skrev åldrad på ett väldigt attraktivt sätt. Jag märkte att han var intresserad när jag flirtade med honom men lite tveksam p g a åldersskillnaden så det var mest jag som pushade det vidare så att säga för jag tyckte att han var sjukt tilldragande. Han kunde ju inte heller motstå det efter ett tag. Det blev inget riktigt förhållande av det just p g a åldersskillnaden mest. Men vi träffades en del utan att vi berättade det för någon. Det var spännande och annorlunda med massor av hett sex och mycket mys också.  En erfarenhet jag inte vill vara utan men när det gäller förhållanden gillar jag oftast de som är lagom mycket äldre.

Sindri
2020-08-20 14:14
2

Är lyckligt gift med en man som var jättesnygg när vi träffades, iidag kan jag tycka att han ser lite "valpig" ut på gamla foton, men han har verkligen åldrats med stil. Han har inte världens bästa klädsmak, men uppklädd är han bländande snygg om jag får säga det själv, och med samma figur som när han var ung.

Som ung drogs jag inte till äldre män på det sättet, men har ofta tyckt om farbröder (mycket präglad på min snälla morfar).

Men jag måste berätta om när jag såg "The Sting" första gången för nästan 50 år sedan. Robert Redford tyckte jag ju var snygg, med de filmer jag sett med Paul Newman impade inte speciellt mycket, han såg för tvålfager ut. Men när han gjorde entré (då 48 år) i den filmen ramlade jag nästan ur biofåtöljen! Han var så otroligt snygg, så jag satt bara och gapade och missade nästan hela handlingen. Var tvungen att gå och se om filmen när hade hämtat mig för att greppa vad den handlade om.

Cireea
2020-08-20 21:46
3

Tidigare har alla mina partners varit äldre än mig. Har aldrig gillat någon speciell typ, någon har varit vältränad medan en annan var mullig. För mig har aldrig kroppstyp spelat någon större roll 🙂 

Anledningen till att jag "dragits" mot äldre killar är väl tanken på att dom ska vara mognare än dom i min egen ålder eller yngre. Ingen av mina tidigare partners har dessvärre varit mentalt mogen trots att dom varit lite äldre än mig. 

Min nuvarande sambo, och fästman, är faktiskt sex år yngre än mig 🙂Trots sin ålder, och vår åldersskillnad,  är han väldigt mogen och vi är på samma våglängd.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Katti
2020-08-22 11:39
10

Min erfarenhet (mest sett utifrån på andras förhållanden) är att män som söker betydligt yngre tjejer INTE är av den mogna typen, tvärtom!

S.L
2020-08-26 21:23
1

Ts. Kvinnor ändras väl med i kroppen visst kan man träna och hålla kroppen i trim vare sig man är kvinna lr man. Jag har ju gått upp i vikt från 48 kg till 59kg så 11 kg upp min man 5 kg på samma år. Han har väldigt tjockt hår ännu lika mörkbrunt hår. Jag fick mina silver strån vid 35 års åldern.

MissClue
2020-08-29 16:39
3

#0. Jag blev lite pirrig av en kollega på jobbet som är 72 😞, jag är 33. Vet inte om jag hade kunnat gå hela vägen faktiskt, men det var ngt med hans manlighet, utseende, röst och trygghet som gjorde mig lite svag.

I love not man the less, but Nature more…

[peterhan]
2020-09-07 18:12
0

En fråga till er tjejer, många förlorar ju den där energifulla blicken när dom blir äldre, tycker ni det samma gäller på killar?
(vet inte hur jag ska förklara blicken, levnadsglad/lycklig/nyfiken, vissa har ju så det bara sprudlar ur lycklig energi på nått vis)

flocken
2020-09-08 19:53
0

Jag har nog alltid dragit mig till äldre.
Min man är bara 2 år äldre än mig. Ovanligt lite.
Jag har alltid gillat män som är rakade. Så lite hår som möjligt. Hellre lite grövre än smala eller musklade. Inget för mig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
2020-09-08 19:55
1

#8: inget jag märkt av.

En blick säger mer än tusen ord.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

sp0ngeb0b
2020-09-10 11:49
2

För mig är insidan viktigast för om jag tycker att någon är attraktiv, hur klyschigt det än låter. Ålder och utseende är sekundärt. Har mest träffat folk i min ålder innan (typ min egen ålder plus minus 2-3 år), men det är nog mest för att jag naturligt har hamnat i sådana umgängen när jag gick i gymnasiet. Var ju inte så ofta man träffade mycket äldre personer då. Nu när jag är lite äldre har jag träffat folk i alla åldrar via universitet och jobb och har nu träffat en tio år äldre man. Jag har dock alltid känt att jag absolut inte är intresserad av mycket äldre män. Typ som i högstadiet/gymnasiet och folk tyckte att vissa lärare var attraktiva. Kan verkligen inte relatera till det. Tycker rent ut sagt det känns obehagligt med sådana tankar om så mycket äldre män, haha.

Karmatarerskanise
2020-09-11 23:27
0

Jag tycker inte en man är mer spännande för att han är äldre. Har blivit tänd på både äldre och yngre. Men aldrig någon som är 20 år äldre eller mer.

Eller nu ljög jag. Johnny Depp i utstyrseln från pirates of the caribian är ganska het 😂

#8 Den glöden har inte med ålder att göra enligt min erfarenhet. Unga kan sakna den likväl som äldre kan ha den. Precis som mognad dessvärre inte alltid kommer med åldern heller ;)

S.L
2020-09-17 20:42
1

#8: fråga till dig tycker du det gäller alla och från vilken ålder är det du tycker blicken är mer trist ? Trötta blickar ser jag väl mer på småbarnsföräldrar både på pappor och mammor. Har inte tänkt på din fråga öht än har min man 50+are samma vakna busiga blick ☺