Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 1539 ggr
[Sajberlena]
0

När man tappar någon annans relation

Det där med skilsmässor är ju inte helt lätt…

Varken för de som genomgår den direkt, men inte heller för alla andra anhöriga!

Jag tänker t ex på svärdöttrar, svägerskor, svågrar o s v.

Sonen hade en jättegullig tjej under ett år. Hon vart ju som en dotter på nåt vis, tyckte så himla mycket om henne. Det tog slut. Gråt och gnissel. Dagarna blev fulla med uppgifter att klappa på axeln och komma med uppmuntrande tillrop. Men.. men… men jag då? Jag saknade henne jättemycket! Gör fortfarande…

Nu har han ny tjej, och hon är lika gullig och nästan än mer "min typ", men nu är jag lite rädd. För när det tar slut, då försvinner hon också!

Hur ska man egentligen förhålla sig till näras och käras relationer? Ska man som svärmor ta emot med öppna armar och bygga en egen relation eller helt enkelt "bara vara" och inte fördjupa kontakten?

Sara
0

Jag har fortfarande kontakt med ett av mina ex föräldrar. Iof så är jag och exet kompisar fortfarande men jag har tom bott en sommar där efter det tog slut.

Sara

[Sajberlena]
0

Men vad säger din f d kille och hans nya (om han har någon)?? Tycker han det är bra, dåligt eller skiter i vilket?

tindra21
0

Det där kan ju vara svår, men var dig själv och låt det bara rulla på…. 

Hoppas kan man alltid ialf och man kan ju inte stänga någon ute bara för att saker kan hända. Hör lite till livet det dära att några kommer och går i ens liv.

Så tror jag att det löser sig av sig själv.

Kram från mig!

[SharpMissy]
0

Risken/nackdelen med att skaffa så goda relationer med sonens flickvänner är att man kanske skulle kunna ha en ansenlig samling av dem sen när han är vuxen och har valt färdigt? Då är han så småningom stadgad med egen familj och du har fullt upp att hålla igång relationer med alla hans föredettor från tonåren…?

Om min mamma skulle samlat på mina ex, så hade hon haft bekymmer, kan jag erkänna. Jag bytte rätt så ofta där ett tag…

På måndag blev jag plötsligt kär,
på tisdag glömde jag det där
på onsdag var det dags på nytt
på torsdag hade Amor flytt
på fredag kväll mötte jag Knut
på lördag gick vi båda ut
på söndag tog det slut
han hade nog en annan vän
och nu börjar veckan om igen!

Så sammanfattade hon mina tonårskärlekar. =)

Sara
0

Hans nya tycker väl inte om det direkt men hon accepterar det. Han tycker det är bra. Hans mamma har blivit lite som min vännina nu och även om jag skulle tappa kontakten med exet så skulle jag hålla kontakten med hans mamma.

Sara

CarolineO
0

Så, Sharp Missy, här kommer lite mer om mitt "break-up" som du väntat på =0)

Mitt ex behandlade väl inte mig alltför väl, minst sagt… Han kastade saker mot mig, kallade mig saker, tog tag i armen, spottade mig i ansiktet.
Så en kväll fick jag nog. Vi hade varit ute kvällen innan och då hade hela helv***t brakat loss, det är så töntigt alltihop så ni kommer knappt att tro det!

Kvällen till ära var vi bjudna till en av hans kompisar på fest, vi skulle sedan vidare ut på 30+ i Kristianstad…
På nämnda fest fanns 5 killar o  jag.     Jag är sådan som person att jag anpassar mig efter sällskapet.
Jag känner alla utom en sedan de 3 år vi varit ihop. Den ena känner jag jättebra, det var han som parade ihop oss, vi kallar honom för T.
Där finns en annan kille som inte är riktigt som de andra, vi kallar honom R.    Han tog fram sin kamera o ville ta ett kort med mig, så jag pussade honom på kinden, eftersom vi känner varandra väl och han är precis som jag, väldigt kramig o gosig, såg jag inget fel i detta…
Vidare till nästa sak…
Dessa killar har nästan alla jobbat på samma jobb som mitt ex och de har ett väldigt speciellt sätt att bete sig. De är alltså över 30 allihop och de är på och juckar på varandra hela tiden osv. Brukar karlar i den åldern göra det? Jag trodde inte det…
Iaf, fick man ju som sagt anpassa sig till sällskapet så när T satt o småjuckade lite för sig själv i soffan o alla andra var upptagna på var sitt håll slängde jag mig över honom o dummade mig tillbaka…  Vi tyckte d va skitkul (jaja, med lite sprit bli väl allt löjligt skoj *s*) men mitt ex fick syn på detta och började skrika att jag var en jä**a su**a, sla**a… etc.  Ja, i stort sett betedde han sig som om jag o T hade gått upp o faktiskt utan kläder satt på varandra o han hade kommit o avbrytit…
Han har varit kompis med T sen 25 år o bad honom oxå dra åt hel***e!               Sen när vi var ute o dansade började en av de andra (P kallar vi honom) strippa på dansgolvet, ner med kallingar o allt o stod där o hoppade så snabeln fick andas fritt *s*          Jag gick därifrån, men mitt ex gick fram o knackade honom på axeln o frågade om han var dum i huvudet eller, sen bad han honom oxå dra åt hel***te…
Han pratade inte med mig på hela kvällen sen, utan gick iväg, så hans andra kompis (R) kom o la armen runt mig o gav mig en puss på kinden för att muntra upp mig o sa att "nu går vi o dansar o har trevligt"…  SÅ vi gjorde ett tappert försök, sen tröttnade jag o ville hem, så jag sa till mitt ex, som jag då hade hittat, att jag skulle ta taxi hem. Då kom han o åkte med, fortfarande utan att prata med mig. 
Dagen efter satt mitt ex lite i klistret. Nu hade han bett P, som hade festen o där vi lämnade bilen o spriten som blev kvar att dra åt hel***e, han hade bett mig om samma sak så jag tänkte ju inte köra honom dit, o han hade bett T oxå om det, annars brukar de köra o hämta bilen dagen efter…
Så han fick rinnga sina föräldrar som hämtade honom o hjälpte till, jag var i stallet.

När jag kom hem var han inte hemma än, sen kom han efter en stund, gick in, satte sig i soffan utan att säga hej ens. Sen försökte jag prata med honom, men inte ett ljud. Då sa jag till honom att han kunde gå om han tänkte sura.  Då började han kasta nötter på mig (hårt va d oxå), som han satt o åt.    Spottade mig i ansiktet, kallade mig igen för alla saker o gav mig ett par (lätta, så de kändes knappt, men ändock) örfilar.
Då fick jag nog. Så jag sa till honom att NU GÅR DU, ANNARS RINGER JAG BÅDE PAPPA O BRORSAN SÅ KOMMER DE O KASTAR UT DIG MED HUVUDET FÖRE!!!!!!!!!!!
Han har stor respekt för dem båda så han stack.

Sen ringde han dagen efter o kom hem igen för att hämta lite kläder.     Då började han yra om att  "ja, R tyckte d va komstigt att du pussade honom på kinden, sen hade han visat d för sin flickvän som oxå tyckte d va konstigt"
"jaha", sa jag "tyckte han d va lika skumt att han pussade mig på kinden sen på 30+ då, eller?" sa jag.
Då blev han VANSINNIG!!         "VA?! GJORDE HAN!!! VARFÖR I HEL**TE HAR INGEN SAGT D TILL MEJ?!! VARFÖR BERÄTTADE DU INTE D?!!!"                 "Nä, d va ju ingen jä**l som kunde prata med dej den kvällen. Du svarade ju inte på tilltal o när du väl sa nåt var det bara en massa glåpord" kontrade jag.          Då fick han ju inse att det faktiskt var han som hade problem o alla andra var på min sida så då skämdes han o skrek
"IDIOTER E NI ALLIHOPA"   sen stormade han ut

_Till saken som hör till denna tråd nu då
_Han har nu flyttat hem till sin mamma… Hon går o tittar på hans ihoppackade tillhörigheter o suckar o undrar vad det kan vara som är så svårt att lösa, o kan vi inte lösa d, bla, bla, bla.
Jag tycker oxå d e synd eftersom jag tycker jättebra om henne, vi brukade shopa ihop o sånt…
Så fick han ju till sist häromdan klämma fram med hur han har betett sig på sistone, glåporden, slagen, kastandet med saker etc.            Då hade hon skällt ut honom o kastat ut honom hon oxå *hihi* så han fick köra iväg o ingenstans hade han att ta vägen,  jag måste erkänna att jag njöt när han mkt skamsen sen berättade det för mig *s*
På kvällen när d va dags o sova fick han ringa hem till mor o böna o be för att få komma hem o sova =0)

Jo d fick han ju, men jag e glad att "svärmor" stöttar mig i detta! Jag tänker fortsätta shopa med henne fast att han inte e min sambo mer.

Ojoj, vad långt… men d kan inte hjälpas =0)

[SharpMissy]
0

#6 Ja, det där lät ju onekligen som en fest som spårade ur lite, åt alla håll, kan man väl säga.

Jag vet ju vad du skrivit tidigare, om hur han behandlat dig, så för min del tycker jag du gjort rätt som brutit förhållandet. Sen kan jag ju säga att jag har viss förståelse för att han blev upprörd över det du och alla andra gjorde på festen. Men det berättigar honom inte till att kasta saker på dig, och spotta dig i ansiktet. Det är absolut inte en normal reaktion!

I och för sig, jag vet ju inte hur jag hade betett mig med alkohol i kroppen och massa juckande killar på alla håll, jag hade säkert gått igång på det. Hehe. Men jag är helt säker på att SeaHawk hade eskorterat mig därifrån långt innan det gått överstyr. =)

Tack för att du delade med dig, och jag hoppas verkligen att du kan hitta din egen inre styrka och inte falla till föga och ta tillbaka killen igen. Har han inte den spärren att han kan låta bli att säga fula ord till dig, spotta på dig och ge dig örfilar, då kan han gå mycket längre nån annan gång.

Sköt om dig!
*kram*

//SharpMissy

CarolineO
0

och alla andra gjorde på festen. Javisst, men jag har ingen förståelse för hans reaktion, inte ens en viss, då han gjorde likadant. Men tydligen är det inte samma sak när det är kille mot kille….tycker han…

Jag sa oxå till honom när han kom krypandes efter ngn dag o undrade om vi inte skulle försöka igen, vi kunde ju bo på olika ställen, men va ihop ändå… Nä, tack, sa jag. Detta är bara början, man vet aldrig hur långt du kan gå om du är sådan redan nu… Den situationen vill jag inte sätta mig själv i.
Det har han accepterat så vi var uppe på vinden o ute i förrådet och hämtade hans saker så nu e d bara TV rummet kvar, mer eller mindre.
På måndag ska jag köpa ny soffa =0)

Har dock sagt att om han är på bra humör en dag o känner för en fika eller så får han gärna komma o snacka en stund, men jag kommer inte bli ihop med honom igen!
Nu ska jag hitta en kille som älskar mig som jag är, en som jag kan gifta mig med o en som inte protesterar mot vovven!

[SharpMissy]
0

#8 Vaa? Ska du ha TRE killar nu? *garvar*

EN som älskar dig som du är, EN som du kan gifta dig med och EN som inte protesterar mot vovven. Jaja, somliga ska ha det bra, själv får jag nöja mig med EN karl *host* nej, TVÅ då, om jag ska vara ärlig. Generad Flört

Skämt å sido, jag tycker du gjort nåt bra!

CarolineO
0

HAHA!!    Nä… här blir nog bara en  den närmsta tiden o honom hämtade jag igår =0)    Min lille Emil, en Rottis/bernard sennern blandras, han e så söööt!!    Så skit i giftermålet så har jag ju 2 i en smäll, han tycker om mig som jag är o han protesterar inte mot sig själv =0)

Gabriella77
0

Nu när jag och sambon gjort slut märker jag att hans mamma har väldigt svårt för att acceptera detta. Hon är nästan lite inne i en förnekelsefas. Jag har väl varit lite som ett substitut för den dotter de aldrig fick men jag kan inte säga att vi har haft den där jättenära relationen. Vi har umgåtts en del men vi är väldigt olika och vi har aldrig klickat på nåt djupare plan. Däremot har ex-sambons mamma varit en väldigt klängig svärmor. Ringer för mkt m.m. Det har varit väldigt jobbigt emellanåt. Så jag tycker det ska bli ganska skönt att komma härifrån nu även om jag givetvis bryr mig om henne och exets pappa. Men hon har som sagt väldigt svårt att släppa taget om mig…