Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1011 ggr
[Mia-45]
0

Läsa kroppsspråk

Det här är ganska kul att prata om tycker jag. 
Kroppsspråket som visar på intresse för en person. 
Hur märker ni att en person är intresserad av er? Hur ser ni det?
har ni fler tips än vad jag skrivit om nedan?

Jag ser det på personens kroppsspråk genom att han tar sej i håret, tittar en i ögonen länge…tittar även bort och sen tittar igen. 
Har kroppen och framförallt fötterna riktade emot dej. 
Vill ha kroppskontakt/beröring.
Händer också att han följer mina rörelser. Om jag tex lutar mej bakåt i stolen så gör han detta också. 
Tittar snabbt och tror han, omärkbart, på ens läppar och även övriga kroppen. 
Man får ögonkontakt om man är en längre bit ifrån varandra och ett leende framträder på hans läppar. 

Hur ser ni om en person är intresserad av er? 
Jag tar dessa tecken som jag skrev ovan på intresse oavsett vad som kommer ur munnen på människan. Ja ni kan säkert förstå vad jag menar ni som läst mina sista trådar nu.

[Devya]
3

Nja, jag vet att mitt kroppsspråk har sagt en helt annan sak än det jag har tänkt mig. Så jag litar därför inte alls på kroppsspråk. 🙈 Ord och handlingar måste båda stämma för att jag ska tro om någon gillar mig.

[Mia-45]
3

För min del så har alltid kroppsspråket stämt. 
Tycker jag inte om någon så lägger jag gärna armarna i kors över bröstet…omedvetet. Och dels så riktar jag inte min kropp emot den personen vid samtal. 
Jag tror mer på kroppsspråket än det som kommer ur munnen. Kroppsspårket gör du omedvetet men orden är tänkta innan. 
Det är ganska intressant att studera en människa som är totalt omedvetet om vad den sänder ut för signaler. 
Jag kommer till och med på mej själv med detta.

Maria
2

Nej jag tror inte kroppsspråket har så stor betydelse. Jag lägger ofta armarna i kors när jag pratar med någon. Även med min man som jag älskar . Det är för att hålla koll på min oberäkneliga kropp. Min erfarenhet är att människor är så olika och har så olika kroppsspråk så det är något man först kan lära sig när man känner personen lite bättre. Det finns en hel del åsikter om kroppsspråk om man googlar.

/Maria

oh-la
6

Jag undrar lite om syftet med tråden är att försöka vända hans avvisande ord till att det finns en chans att det ska bli ni? Jag Tänker lite att intresse är ett ganska brett begrepp. Jag visar intresse när jag umgås med min man, med min familj, med mina vänner och med kollegor. Det är bara en jag vill ha ett förhållande med. Jag tror inte kroppsspråk är så exakt att man kan säga att en person känner si eller så, bara att man uppmärksammar den man interagerar med och även det är individuellt. Man kan ju ha intresse av en person som vän, till och med så man har sex, utan att för den delen vilja ha ett förhållande. En nära vän har det så. Hen skiljde sig nyligen och träffade i samma veva en person som hen trivs med. Dom umgås nästan dagligen, sover ihop, äter ihop och träffar varandras vänner ihop. Där är det uttalat att det bara är en vänskap från min väns håll. Hen vill inte ha ett nytt förhållande även om kroppsspråket nog säger annat om man skulle börja tolka. Det viktiga tror jag är att väga in även vad en människa säger. Man kan trivas jättebra i en persons sällskap, men bara vilja vara vänner. Man kan till och med ha känslor för en person, men bara vilja vara vänner. Den mannen jag tänker att du syftar på med ditt inlägg har uttryckligen sagt att han bara vill vara vänner, och att han trivs så. Krångla då inte till det genom att försöka tolka hans kroppsspråk. Det är inte speciellt respektfullt mot det han sagt. Jag tänker att om en person säger att denne bara vill vara vän måste man tolka det som att det är det som gäller. Man kan älska att umgås med en person utan att älska personen som en partner. Huvudsaken är att man respekterar den önskan tills annat eventuellt uttrycks. I det måste man också rannsaka sig själv och bestämma om man kan ha en relation under de premisserna. Man måste utgå från att den en människa säger, framför allt om sådana här saker, är det som är sant.

[Mia-45]
3

Oh-la
Tjaa..det kanske ser ut som att jag försöker vända på hans avvisande. Men så är det inte. 
Jag tycker ämnet är intressant oavsett. 
Vi ÄR mycket nära vänner och djupa sånna. Har kontakt nästan hela tiden. Och självklart respekterar jag detta. Jag är själv inte beredd på att ha ett förhållande…med någon. Pga mitt mående just nu. 
Han säger att vi är vänner och det respekterar jag. Men jag vet med mej själv att kroppspråk säger en del det också. 
Jag är lugn i det vi har så tråden var inte menat att försöka vända på det han säger. 
Utan jag vill höra vad andra tycker och anser om att avläsa kroppsspåket. För det är ett intressant ämne.

[Devya]
4

#2Som vissa har sagt här så ser inte kroppsspråket ut likadant för alla. Det är inte bra att generalisera då det finns alltid undantag. Många ha haft den åsikten att min vänlighet är inte vänlighet utan flirtigt beteende. Vissa har även påstått att jag är lesbisk pga hur jag dansat på dansgolvet med min bästa vän och trodde mig absolut inte då jag så nej. Mitt kroppsspråk så tydligen något annat.🤦‍♀️ Därför tycker jag att msn inte ska lita blint på bara kroppsspråket. Båda det man säger i tal och i kroppsspråk måste stämma överens med varandra. Det ska finnas ett visst samspel där.

Pingpongboll
3

För det mesta märker man på en människas kroppsspråk om den är intresserad/attraherad (eller fullkomligt ointresserad), det är min erfarenhet. Men sedan kan det samtidigt finnas med annat med i bilden som inte går på samma linje som känslan av attraktion. Typ-exempelet är väl en person som är gift och som inte vill vara otrogen, men som känner sig förälskad och dragen till en annan. Det är alltså inte kroppsspråket som ljuger men viljan eller rädslan/ försiktigheten bestämmer något annat och då kan det bli lite förvirrande.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

[Mia-45]
2

#7 Ja så tänker jag med …att man märker om de är intresserade/attraherade eller fullständigt ointresserade. 
Det kan finnas omstädigheter som gör att de inte kan "flyta" med i attraktionen. Och därför blir kroppspråk och det de säger lite förvirrande. 
Kroppsspårket ljuger inte, oftast är lika bra att säga. 

Senare i en relation så kan kroppspråket betyda helt annat som Maria är inne på. 
Men när man precis träffat någon så går jag mycket på vad kroppspråket säger. Men givetvis så respekterar jag det som också blir sagt med ord. 

Jag är inne på det Pingpongboll skriver.

[Devya]
5

#8 Sen måste man ju komma ihåg att om en person visar intresse genom kroppsspråk så är det inte alltid likvärdigt med att de vill ha ett seriöst förhållande. Speciellt om personen ifråga säger en sak och beter sig annorlunda.

[Mia-45]
4

#9 Det vet jag väl. Jag går på både hans ord och kroppspråk för tillfället. 
Vi har en djup vänskap och det räcker med det så länge. 
Vad som sen händer får tiden utvisa. Jag är inte dum i skallen. 😃
Det jag ville säga med att läsa kroppspråk är att man kan se mycket på det. 
Men självklart gäller det som kommer ur munnen också. 
I detta fallet har det blivit två motpoller som "bråkar" med varandra. Han vill men han vågar inte för att han är rädd att bli sårad. Och då säger kroppen en annat och munnen en sak.