Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 1285 ggr
[peterhan]
0

Vad tycker alla om "ligg"?

Jag tycker random ligg är lite tråkiga, det ger ju inte så mycket som att leka och experimentera med samma person där kemin funkar.(man kanske har blivit kräsen med åldern)

i dagens samhälle verkar då ligga vara den nya grejen, helst med olika varje gång, men vad ger det er? många jag talar med (tjejer) får sällan orgasm, det är bara tills killen kommer så är det över, så vad är meningen? :)

Lona
3

Jag tycker inte att det verkar vara mer nu än för ~25 år sedan, men det kanske beror på att numera är de flesta av mina vänner ganska stadgade. Själv har jag aldrig haft ett "one night" eller "tillfälligt ligg" men det har nog mer att göra med hur jag är som person. Jag tycker inte att det är konstigt om man har det, förutsatt att båda har samma inställning förstås (och inte har en ovetande partner som man bedrar).

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
5

Jag tror inte beteelsen är särskilt ny😉 Jag är född 62 och det var väl likadant när jag var ung.

/Maria

[Hayabusa]
1

Det är som med det mesta här i livet - ibland är det kanonbra och ibland inte lika bra. Så har det kanske inte alltid varit, men däremot väldigt ofta.

sp0ngeb0b
6

Det kanske inte bara handlar om att få orgasm. Det kan lika väl handla om umgänge eller närhet.

[peterhan]
0

Ja ni tjejer har ju alltid fått när ni velat oavsett nu eller då. 

nä bedra nån ska man aldrig göra, jag gjorde det för 30 år sen och jag har dåligt samvete över det än, ett vidrigt svek!

Men sex för saknad av närhet ? hur funkar dom tankarna, fan jag har tråkigt, undrar om kalle vill ligga så jag inte känner mig ensam en stund? jag kan förstå om kåthet är en faktor som leder till sex men inte för att ersätta ensamhet.

Katti
1

Jag har aldrig förstått grejen med att ligga om man inte har ett förhållande. Har först på senare år insett att det finns ett ord för såna som jag - jag är demisexuell!

[peterhan]
1

Ja du Katti nu har jag nått att googla efter för det har jag aldrig hört :)

Ja nu har jag läst, tänk om alla var så, då försvann otrohet :)

Kalli
2

Jag tycker ofta de första gångerna är bäst, spänning att lära känna en ny människa. Lite som första kyssen, förväntan i luften. Sen behöver ju orgasm inte alltid vara målet med sex även om jag inte märkt en korrelation mellan antal orgasmer och hur länge en haft sex men någon.

sp0ngeb0b
1

#5 Det handlade väl inte om otrohet, eller har jag missat något? 

Kan tillägga, att jag tycker inte att det är något fel med att ligga runt och jag tycker att man ska få göra det som man vill så länge alla involverade är med på det. Sen är det ingenting jag sysslat med själv då jag inte känner den typen av attraktion till människor jag inte känner. Har heller inte varit singel så långa perioder att jag har känt något behov av det.

Lona
0

#9, Angående otrohet så var det nog för att jag nämnde det i #1, att jag inte ser något fel med tillfälliga ligg men inte om det innebär otrohet. Sen är det förstås upp till varje förhållande var den gränsen går.

[Penn]
0

#0 Peterhan…. lär dig kvinnans anatomi.

[peterhan]
0

#8 låter lite som du förklarar när du blir kär, eller har du sån tur att du känner så även för nått tillfälligt? :)

#11 hur menar du där?

citytjejen
1

"Ligga runt" kan ju vara kul ett tag, tycker jag, har gjort det under mina singelperioder som jag haft. Det ger ju egentligen inte mycket mer än för stunden (i bästa fall haha) men det var kul och gav minnen som är roliga att se tillbaka på. Bekräftelse, "jakten" och spänningen var det som jag gillade då och skulle inte vilja ha mina singeläventyr ogjorda :-)

/Christina

[peterhan]
0

#13: Är det jakt för en tjej som i stora hela bara kan välja och vraka en fredagsnatt på krogen bland desperata män? :)

Lona
4

#14:, Jag vet inte riktigt vilka erfarenheter du har med tanke på hur grovt du verkar generalisera om Kvinnor vs män när det gäller "raggande" och "ligg"?
Det torde vara lika vanligt att tjejer/kvinnor är "på jakt" som att killar/män är det, det är definitivt inte bara att välja och vraka.
Tro mig - det finns lika många "desperata" Kvinnor som män.

[peterhan]
0

#15: Syftar inte enbart på dig, men varför söker folk fram och vrider det dom kan vrida negativt? aldrig vart med om så mycket negativ kritik som på internet, man läser uttalanden och debatter, texter på Twitter och allmänna inlägg, skulle jag sagt dom orden jag sa med ett leende som finns med där i texten och sagt det i verkligheten hade du aldrig någonsin fått det till nått negativt, men i text valde du det så som så många andra väljer att göra.

Maria
2

#16 Det är ju det som är så svårt med skriven text. Du har bara orden framför dig och du har enbart vad det står i texten.

Hade du menat det som ett skämt så kan du ju lägga in en smiley. En glad gubbe eller en gubbe med glimten i ögat så kanske det gått fram lite mer att det var ett klumpigt skämt.

Det är svårt att skriva så att folk förstår och det är extra svårt när det rör känsliga ämnen.

/Maria

Lona
1

#16:, Ja, det har du definitivt rätt i. Något vi kanske borde tänka på lite till mans (kvinns? :D ).
Det har bara varit ganska många inlägg på sista tiden om män vs Kvinnor när det gäller den här biten, det gick ut över dig. Sorry!

#17, Fast det var en smiley i inlägget så jag borde kanske tagit det lite mer lättsamt. :-)

[peterhan]
1

#18: Det blir inte samma smiley från datorn jag sitter och skriver ifrån som det är på mobilen…tyvärr :)

citytjejen
2

#13: Det kan det absolut vara, jag höll mig dock borta från dom desperata männen.

/Christina

Kalli
0

#12: Det handlar inte om kärlek, möjligtvis passion. Självklart kan jag känna förväntan inför en kyss även om jag inte är kär i personen, hångla är mysigt.

[peterhan]
0

När man pratar med vissa och man pratar på djupet kommer det fram att många av "liggen" är nått dom ångrar, så det är en liten gåta för mig varför människor fortsätter som vanligt med sina random ligg.

[Hayabusa]
0

#22 Sexdriften är tämligen stark hos Homo Sapiens.

[ThinkingMe]
1

#22 Nyckelordet är vissa. Sedan finns det andra som inte mår dåligt kring dem. Alla tycker och föredrar olika.

Kalli
2

Sen kan det ju vara svårt att veta innan. Jag kan ångra att jag slösade tid och pengar på att se en skitdålig film på bio men det var ju inget jag visste innan. Samma med sex.

Karmatarerskanise
0

#22: gillar man sex med olika är det klart man fortsätter.

sp0ngeb0b
0

#22 De kanske ångrar många av liggen, men de andra kanske var sjukt bra? Och om de inte låg med många olika hade de ju aldrig fått de sjukt bra liggen. Så är det med mycket här i livet. Många beslut kan ha olika konsekvenser: det kan gå jättebra eller jättedåligt eller allt där emellan. Vill man vara säker på att inget dåligt ska hända får man ju låta bli. Men vill man chansa på att få något jättebra, då provar man.