Relationer iFokus

Relationer

Läst 237 ggr
Keystone
2020-09-20 04:54
0

Bortprioriterat

Hej, jag behöver råd. Jag har träffat en kille i över 1 år och vi trivs verkligen med varandra, vi både är 31 år. Vi bor idag tillsammans. Det senaste veckorna har han varit ute nästan varje helg och kommit hem sent ca 5-6 på morgonen. Han säger att jag inte behöver vara orolig men jag litar delvis på det han säger pga det som hänt tidigare. (Han har sökt bekräftelse via instagram och chattat med en viss tjej. Det redde vi ut och det var inget mer än bekräftelse.) Men ikväll var det droppen. Vi hade planerat att ta några glas tillsammans efter mitt jobb, slutade 00. Då jag varit på ärenden hela veckan och jobbat hela helgen fick vi äntligen umgås över några glas ute för en gång skull ihop. Så var planen.. men då hade han för roligt med ”killarna” och ville inte gå därifrån. Så jag sa ”men möt mig halvvägs så joinar jag er”, men jag var tydligen inte välkommen för de andra för det skulle bara vara ”boysnight”. Jag blev grymt besviken och bad honom möta mig efter alla om och men via sms så att vi kan prata face to face. Han stod fast vid att han ska fortsätta kvällen med killarna och att mig träffar han varje dag.. Jag blev ledsen och kände mig bortprioriterat, jag sa vad jag tänkte. Jag sa ”men nu har du varit med killarna hela kvällen och vi skulle ju ta några glas tillsammans, väljer du dom före mig?! Tycker du är orättvis som inte tänker på mig, och varför ska du ut på nattklubb när ni ändå inte hör vad ni säger till varandra?.” Ville att han skulle få dålig samvete men fick ingen respons mer än att han har svinkul och vill fortsätta ha det och jag förstör kvällen.

Tycker ni att jag överreagerade? Vad ska jag göra? För har försökt sova men är så arg på hur han hanterade situationen. Klockan är snart 5 på morgonen och han är inte hemma ännu och har inte heller hört av sig. Vad ska jag säga, vad ska jag göra?

Hoppas ni förstår min slarviga text.

• Redigerat 2020-09-20 05:09 av Keystone
Maria
2020-09-20 07:56
5

Jag tycker ni ska prata ut ordentligt om detta för det är ju något som stör dig. Då är det bättre att inte vänta för länge utan reda upp saker och ting tidigt.

/Maria

MonicaLagerquist
2020-09-20 08:07
2

Håller med Maria.

Prata ut om det ovh red ut allt på en gång.

Stolt ägare till tre La permer