Relationer iFokus

Relationer

Läst 682 ggr
yolanda1
0

sociala medier förstör vår relation

Hej
Jag vet inte hur jag ska hantera detta men sociala medier förstör relationen mellan mig och min pojkvän. Jag tror hela tiden att han håller på och chattar med någon på t.ex. Facebook eller Instagram. För ett tag sedan såg jag att han och en annan (väldigt snygg tjej) sitter och gillar varandras bilder väldigt ofta. Han brukar säga till mig att han inte har kontakt med någon annan och inte sitter chattar med någon på sociala medier men han gillar en annan tjejs bilder. För mig känns det som att dom sitter och flörtar med varandra då jag vet att hon är singel. Han gillar även andra tjejers bilder.
Hur ska jag hantera detta?

Maria
10

Det här låter ju inte sunt. Då menar jag från ditt håll.
Han måste väl kunna gilla andra tjejers bilder eller vad handlar det om för bilder?
Följer du honom vad han gör på nätet?

/Maria

Niklas
9

#1: Det var min första tanke också.

#0: Det låter som om ni behöver komma överens om var gränserna går i ert förhållande för det verkar uppenbart att hans och din gräns inte är på samma ställe.

Jag skulle inte bry mig det minsta om min fru gillade bilder av andra killar eller tjejer och höll kontakt med dem. Tvärt om, det är bara bra om hon har kontakter som inte är våra gemensamma. Det är mig hon älskar och det är vad som räknas.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[peterhan]
2

Jag tror många har har samma problem, internet har gjort så många uppmärksamhetsberoende och det flörtas nog lite till höger och vänster här i världen, men kommunikation är ju alltid rätt väg att gå även om det är den jobbigaste.
Men att bara gillas nån bilder kan ju grunda sig i att din pojkvän inte vill vara taskig mot den tjejen som gillar hans bilder, för får man en gilla markering på en bild brukar man ju vill göra samma sak tillbaka bara för att "vara trevlig".
men prata innan du blir galen av tanken som säkert bara förvärrar.

-Aida-
0

Vet hur de känns. Mitt ex har en kontakt som min nära vän också hade, jag fick se vilka bilder hon skickade i massutskick. De va rätt vågade bilder så att säga med sexinviter. Men det va ju mig han va i relation med, mig som han älskade, mig som han ville gå på restaurang med. Så lite ögongodis spelade ingen roll, det går tyvärr inte att undvika i samhället när sociala medier står oss så nära. :/

Lussan20
3

Gränser måste man göra upp gemensamt!
Att en sitter ensam framför TVn och den andre flirtar upp på nätet är ganska nonchalant mot partnern. Att berömma ett foto är väl helt okey ,men inleda konversation i syfte att bli bekräftad och flirta är big no no för mig. Då har man gått in i något som är mer än vänskap. Vänner ska vara vänner då besvarar man inte avklädda bilder . Varför inte sätta sig bredvid sin partner och prata och dela livet. Nätet kan vara en plats för hemligheter som ens partner är utestängd ifrån. Var har man sin lojalitet då?

Pingpongboll
1

Personligen skulle jag aldrig vilja vara tillsammans med en person som sitter och lägger ut lättklädda bilder på sig själv. Inte heller skulle jag vilja ödsla min tid på en kille som ägnar en massa uppmärksamhet och tid åt att flirta med sånt. Bekräftelsebehov på detta vis är ovärdigt och fruktansvärt oromantiskt.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Maria
0

Fast det framgår väl inte att det är lättklädda bilder?

/Maria

Pingpongboll
2

#7Det kanske det inte gjorde. Det har du rätt i.
Men det behöver inte vara lättklädda heller utan bara allmänt behov av att visa upp sig som vissa ägnar sig åt som jag tycker är något jag inte vill ha i mitt liv. Tycker det är ovärdigt. Vare sig det handlar om en partner som ägnar sig åt att visa upp sig eller en som ägnar sig åt att bekräfta någon av det motsatta könet på nätet. Man har olika behov och preferenser helt enkelt.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas