vi träffas sällan
Hej, måste få dela med mig av mitt "problem" och få höra vad andra tycker om det. Jag och min kille har varit tillsammans i 5 månader och allt är jätte bra förutom lite bråk då och då. Men han har inte tiden eller han prioriterar inte att träffa mig, medan det är de ända jag gör.
Vi bor i samma stad på helgerna men på veckorna bor han i en stad som ligger knappt 30 minuter bort, då han spelar hockey där. Vilket är en grej som tar så mycket tid från att kunna träffas.
Det känns lite som att jag gör allt och skulle släppa allt i mina händer för att få träffa honom bara 1 timme ex medan han träffar mig när han " känner för det"
vilket är 1 gång i veckan från ungefär 19-11 dagen efter. Jag känner mig ensam i mitt förhållande, han tycker inte om att jag umgås med mina killkompisar då blir han sur så har valt bort dom. sitter konstant och väntar på att han ska skriva att han vill träffas.
Jag tycker ju att man kan träffas på helgerna när han bor 10 minuter gång från mig men känns inte som han vill det. Då priotera han att ex spela golf eller gymma istället. Jag fattar och förståelse för att han vill lyckas inom sin hockey men jag vill inte känna mig bortvald för de. Jag har inte pratat med honom om det för är rädd att han ska bli arg och känna sig tvingad att vara med mig.
Vad ska jag göra hjälp
Fråga honom om han tycker ni ens har ett förhållande, han verkar ju mer leva som ni är vänner med vissa fördelar och när det bara passar han, jag skulle nog be om ett svar oavsett om han blir arg eller inte, blir han arg är det ändå ingen för dig för då saknar han respekt för dig som person.
Och du ska ju inte släppa dina vänner bara för att han blir sur, vill han umgås mer med sina vänner och hobbyn han har före dig ska du göra lika och inte sitta hemma och vänta på honom.
#0: Jag tror du gör bäst i att avsluta er ensidiga relation. Han tycks se dig som förströelse. Hitta någon som uppskattar dig för att du är du i stället.
Det där verkar ju vara väldigt bekvämt från hans sida sett! Nej, du måste prata med honom, säga att så här vill du inte ha det. Och fortsätt med ditt liv, dina vänner, dina aktiviteter. Visa honom att du klarar dig utmärkt utan honom och vill han vara en del av ditt liv måste han ändra sig. Är han intresserad/kär så kommer han att göra det. Annars är förhållandet kanske inte så mycket att ha?
Det är ju givetvis så att alla människor har olika behov av umgänge. Men det kan också vara ett tecken på att han inte är lika intresserad som du är. Jag tycker att du ska ta upp det med honom och säga att det inte fungerar såhär för dig, du vill ses oftare och om han vill fortsätta vara tillsammans med dig får han "kompromissa" lite, eller vad man ska säga.
Det enda du kan göra är att kommunicera ditt behov, vad du behöver av en partner i en relation och hur du vill ha det. Om ni vill alldeles för olika så blir det ju svårt att matcha ihop sig.
Det blir inte bra för någon av er heller att du känner att du bara sitter och väntar på honom, du pausar ditt liv och om han vet det blir det ju också en slags stress för honom. Du ska absolut inte heller behöva välja bort några vänner för att han inte ska bli sur.