Blixtförälskelse i mogen ålder?
En kompis och jag diskuterade en sak i helgen.
Och det var att hur ser känslor ut idag när man kommit upp i 50-års ålder? Alltså lite äldre då än 20-30 år då det var lätt att bli blixtkär i någon.
Kan man bli blixtkär, finns kärlek vid första ögonkastet längre?
Eller uppskattar man attraktion, trygghet, samspelhet och kommunikation mer för att ha ett förhållande?
Är det annorlunda när man kommit upp lite i ålder eller vad tycker/anser/tror ni?
Jag tror inte det är någon skillnad. Blixten kan nog slå ner även om man är äldre😉
/Maria
Jaa….det tror jag med Maria.
Men intressant att diskutera och höra med andra. För min kompis tror att med åldern så avtar det där att man blir blixtkär.
Jag blev det. Blev också sårad. Det kändes precis som när jag var 20-30… 😢
Jag tror att det kan vara så att med åldern kommer både rädsla om sina känslor och visdom, som gör att man agerar olika på sina känslor när man är 25 som 50 år. Men jag tror inte det är så att man inte kan bli blixtförälskad lika lätt, utan mer att "resultatet" av plötsliga känslor är annorlunda.
Jag har aldrig upplevt något sådant om jag är ärlig så svårt att spekulera om det (Jag är 34). Kan det vara individuellt?
Jag tror det kan ske när som helst. Men med åldern ser man lite mer realistiskt på det tror jag.