Vad ska man göra..
Det är så att jag ett tag varit tillsammans med en kille och vi flyttade ihop för lite mer än ett halvår sedan. Fick ganska snabbt lära mig att han aldrig gjorde något i hushållet utan mest spelade. Han har dessutom varit arbetslös i snart ett halvår varav att jag försökt ta alla jobb jag kan för att stötta oss ekonomiskt.
Jobbar för närvarande så mycket att jag knappt har tid att göra något hemma förrän man ska sova och stiga till jobb.
På senare tid har han dock blivit som galen, nästan så man kan jämföra det med pms. Jag får inte fråga honom något utan att han tycker jag klagar och börjar skrika på mig. Han sitter hellre och spelar dagarna långa och det är sällsynt att vi gör saker tillsammans. Idag frågade jag om han kunde sluta spela tidigare så att vi kunde titta på film tillsammans för han har spelat sen han vaknade och då sa han ja snart. Men sen när det gått mer än en timme frågade jag igen och då fick jag till svar att han trodde jag menade vid fyra på morgonen. När jag då försöker fråga varför han antog det då jag aldrig är uppe senare än två på natten blev han som skogstokig och började skälla. Fråga vad det är för fel på mig nuförtiden.. Det känns knappt lönt att prata med honom längre eller ens göra något för allt känns som man behöver vinna en j*&la guldbiljett för att få ha lite tid med honom.. Han har dessutom börjat dra ner mig psykiskt med att säga jag är kass och borde bli bättre på saker..
- Redigerat 2020-10-27 01:15 av ArtforEyes
Jag hade lämnat ett sånt förhållande.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Flytta säger jag, det är dags han växer upp och tar hand om sitt eget liv. Vill ni fortsätta vara ihop är kanske särbo bäst tills han vuxit upp och är mogen för nått seriösare. Skapa dig ett eget liv med bostad, jobb och pengar på banken och med en bra fritid som du trivs med, låt dig inte dras ner i hans lilla deppiga värld..
Håller med övriga. Kan han inte bidra med hushållsarbete, jobb/ekonomi och allmänt trevlig stämning hade jag då inte velat bo med honom. Säg att han kan bo själv och lära sig allt detta så kan ni kanske flytta ihop igen efter det (om du nu vill det, förstås).
Kan inte annat än att hålla med de övriga. Han ger inget i förhållandet, varken av sin egen tid till dig eller ert gemensamma hem. Visst att alla kan ha låga perioder, men han har ett beteende som inte alls är okej mot dig. Även om han hade varit en trevlig person hemma, så hade jag inte klarat att att bo tillsammans med någon som inte gjorde något. Då är det enklare att bo själv, då har man inga förväntningar på någon annan och behöver inte bli besviken om och om igen.
#0: Jag förstår att detta är så sjukt svårt, jag själv har extremt svårt att lämna förhållanden.
Men försök tänka såhär:
Antingen får du lära dig att leva med att han inte gör ett skit och har ett piss humör, för hur mycket man än vill så går det inte att förändra en annan människa.
eller
Bli särbos och låt han sköta sin skit och du din. och börja häng med en jävla massa kompisar och visa hur kul du har det utan honom.
eller
Gör slut, vill du verkligen ha hus, barn och bil med en såhär lat människa? Du slösar bort din tid på någon som inte är intresserad.
- Redigerat 2020-10-27 12:22 av Juwel34
Män ska inte vara projekt. Jag förstår också att det kan vara svårt men du kommer klara dig bättre utan honom.
Läs ditt eget inlägg, men tänk att det är en kompis som berättar detta för dig om sitt förhållande. Vad skulle du råda kompisen att göra?