Jul 2020
Hur kommer er jul se ut i år nu när det är pandemi? Som vanligt eller måste ni förändra den?
Blir nog utan extended family i år.
Mvh // Johan
#0: Nja, iom en skilsmässa så kommer jag fira jul och nyår ensam vilket jag ser fram emot.
// Harley
Det blir som vanligt. Vi umgås bara med närmaste familjen.
19 dec blir det pysseldag. Vi kokar skinka, klär granen, bakar pepparkakor +något annat påhitt. Ibland har vi gjort ljus, ibland chokladhus. I år blir det nog godis /kakor.
Då blir vi 10 st.
Julafton blir hemma hos oss. Min familj, svärmor och svåger.
Börjar alltid dagen med en långpromenad
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag brukar fira lilla julafton med mammas sida av familjen runt min mammas födelsedag och äta julbord med pappas sida på juldagen. Julafton spenderar jag alltid ensam, trivs bäst så. Det blir inget firande med familjen alls i år vilket är okej för mig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag kommer troligtvis fira som vanligt, hos min mamma med mina syskon och deras respektive. Men det kan förändras beroende på hur läget ser ut vid jul. Vi är utspridda i olika städer och ingen av oss vill ju bidra till att smittan sprids. Så vi får se hur det blir, men jag hoppas att åtminstone någon av oss kan fira med mamma. Julen är hennes favorithögtid och jag vill inte att hon ska vara ensam då.
//Jessie
Det känns som att vi inte kan göra som vanligt i år. Även om vi bara brukar fira jul med närmaste familjen så blir det 15 personer om man räknar jag, sambon, föräldrarna, mina syskon, deras respektive samt alla deras barn.
Det känns inte bra så kanske det blir bara jag och sambon i år.
Hade det varit som vanligt hade vi firat julafton med min familj och juldagen med sambons familj. Det beror nog på hur läget ser ut när det närmar sig, hur det blir. Vet inte om mor- och farföräldrar kommer att komma oavsett, och om läget är som det ser ut nu (eller värre) kommer jag i alla fall inte vilja träffa någon alls. Men jag vet också att våra respektive familjer inte är lika hårda med riktlinjerna som jag är, så vi kommer säkert bli inbjudna ändå. Möjligtvis kan jag gå med på middag med ett litet sällskap, men det beror på hur läget ser ut. Jag blir nog inte så ledsen om julen blir "inställd" då jag inte är så mycket för julfirande ändå. Jag och sambon har redan börjat fundera på hur vi ska göra om vi blir hemma själva. :) I så fall blir det en liten plock-julmiddag med både lite julmat och lite vanlig mat.
Det var tänkt att vi skulle åka till min familj i år men det blir bara jag och sambon, precis som förra året då vi och sambons familj har lite olika åsikter om vår hund vilket gjorde att vi föredrog att inte fira där. 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Julen ser ut som vanligt dvs min man och jag och inga fler än så😀Sen får vi se om vi är hemma eller om vi tar in på något spahotell eller liknande. Vi är inte så "juliga" av oss och har skippat julklappar och går in för god mat och dryck i stället.
/Christina
Eventuellt så kommer vi att fira med närmsta familjen, med undantag för ett par medlemmar som väljer att hålla sig undan (de ligger i riskzonen).
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

Vet ännu inte men jag skulle tro att den blir nästan som vanligt.Det enda som är ändrat är att svärmor inte kan komma och vara med oss i år.
Så förhoppningsvis kommer de vuxna barnen med sambos hit och äter julmat med oss.Vi håller avstånd och är någon dålig så får den personen stanna hemma.
Stolt ägare till tre La permer
Vi är väldigt få i vanliga fall, så blir som vanligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Både ja och nej, julafton påverkas nog inte speciellt av corona då vi bara brukar vara familjen plus ev respektive, men lillasyster jobbar så det blir ändå inte hela familjen liksom. Juldagen däremot brukar firas med stora delar av pappas familj men det kommer ju inte bli av vilket är väldigt tråkigt :( Nyår är inte bestämt ännu.
Johanna - Instagram
Det blir som vanligt med barn och syskon. Kramas kan man dock undvika, även fast i min släkt är det gansak naturligt att krama om någon :)
en grej blir ändrad kom jag på: julfrukosten - den kommer inte bli av.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.