Otrohet?....
Jag vet inte vart jag skall börja men skriver här för att få lite tips och råd..
Varning för lång tråd.
Jag har träffat en kille i ca 5 år, vi har haft det seriöst i ca 2 år. Han är en stor del av mitt liv och även min dotters liv. Vi träffas ofta och pratar ofta då vi bor i samma by. Han träffar ingen annan och jag träffar ingen annan utan vi har bara varit med varandra.
Nu till det spridda ryktet jag fått till mig.
Min kille och jag var på en fest där flertalet gemensamma vänner och ovänner befann sig, jag gick hem tidigare för jag mådde dåligt och ville lägga mig. Han stannade då kvar. En vecka senare får jag höra att min kille varit med två andra tjejer och en kille i ett rum på festen och haft sex.
En av tjejerna som de sägs han har legat med sger att detta är sant och har spridit detta till diverse människor i vår närvaro. Skall även tillägga här att denna tjejen försökt förstöra mellan oss i ca ett års tid. Hon har ett förflutet med killen i fråga men har inte haft kontakt med varandra sedan dess. Jag konfronterade honom och han tvärnekar, även hans kompis säger att HAN haft ihop det med båda tjejerna men att min kille inte varit med. Även en oberoende person och dennes vän hade öppnat dörren till detta rummet och då hade min kllle inte varit där. Sedan dess har han nekat allt, han hade hälsat på henne men det är allt. Jag vill så gärna tro på min kille men han VÄGRAR att konfrontera tjejen som spridit detta pågrund av att han vill inte ha kontakt med henne, han säger hon är vidrig efter o ha sagt det hon gjort och huvudsaken är att HAM vet att det inte är sant så behöver han inte konfrontera någon.
Jag vet varken ut eller in längre jag känner mig så förvirrad som måste ta ett beslut att antingen lita på det min kille säger fast jag inte vet vad som är sant eller helt enkelt lämna och då kanske lämna den jag älskar pga något som kanske inte stämmer….
Skall även tillägga att jag konfronterat dessa tjejer som hävdar av detta är helt och hållet sant.
Har du anledning att misstro vad han säger? Brukade han ha gangbangs innan ni blev ett par?
Om det aldrig hänt något som skadat din tilltro så hade jag litat på min partner. Men jag hade haft svårt att släppa att han inte sade ifrån till inblandade riktigt ordentligt.
Av vad du skriver så hade jag litat på din killes ord. Låter som att det finns mer bevis för att tjejerna ljuger än att din kille gör det.
Att han inte vill konfrontera den där tjejen tycker jag han gör klokt i. Hon vill ju uppenbarligen ha hans uppmärksamhet och vissa knäppgökar får bensin på elden även om det är i form av en utskällning.
Om hon inte lyckas få hans uppmärksamhet kanske hon kan gå vidare och lämna honom/er ifred.
// Harley
Lita på din kille.
Fy attan för att bo på ett ställe där man hamnar på fest med både vänner och ovänner. Jag hade aldrig klarat att bo i en sådan håla så en stor eloge till dig/er.
/Maria
#2: nej jag har absolut ingen anledning och misstro honom eftersom att han inte gjort något för att jag skall det.
Vad jag vet har han heller aldrig haft som ens en trekant innan så det är nytt för mig.
Ja där är jag sååå kluven. Vill lita på honom men vet inte vart jag ska vända mig för att få svar.
#3: det är ju just det med att konfrontera henne jag vill att han skall göra för att jag skall vara lugn. Fel eller inte det vet jag inte men jag vill inte heller gå ovetandes. Så mycket tankar och prat som cirkulerat att det gör mig tokig…
#4: nej inte jag heller!
#5: Om den här tjejen har hållit på och försökt sabotera mellan er i ett år redan, vad tror du det skickar för signaler till henne om din kille kommer till henne och konfronterar ryktesspridningen?
Att hon har lyckats så frön av misstro hos dig verkar ju vara precis vad hon vill. Ge henne inte den glädjen säger jag.
// Harley
- Redigerat 2020-11-10 11:33 av Herveaux
#5: du kommer inte hitta svar som du hade behövt. Tyvärr.
Tänk efter. Är han en trög person som skulle välja att vara otrogen på en fest där risken att bli påkommen är väldigt stor, och skulle han välja någon som försökt förstöra tidigare och dessutom slå till med ett gangbang?
#8: efter detta ryktet så är jag mållös och vet inte om det är något han hade kunnat göra, jag tror inte det men efter detta och att ALLA i vår umgängeskrets vet detta nu så är jag så kluven i denna frågan.
#9: Men det är enorm skillnad på att ha hört ett rykte och att faktiskt veta vad som hänt.
Du skriver ju tex i #0 att det utöver din kille är 3 pers som förnekar ryktet.
// Harley
#9: ge inte ryktet och ryktesspridaren makten att förändra allt vet om din partner. Du känner honom och han är fortfarande samma person som innan ryktet.
Att folk har hört ryktet spelar ingen roll. Normala människor avfärdar det snabbt eftersom bara en idiot skulle vara otrogen på det viset. Och oavsett vad så här du inte gjort något fel i ryktet så det är ju i så fall han som får avfärda det om någon undrar.
Skit i ryktet, tänk på hur befängt det är. Titta honom i ögonen och lita på det du ser där.
#10: De som nekar detta är han och hans kompis som skulle varit med i rummet. Den tjejen som öppnade dörren har inte nekat något bara sagt att hon sett den killen som inte är min kille och två tjejer.
Det som grämer mig är att dessa två tjejer står helt fast vid att dom varit med min kille…
#12: Så tjejerna som var med i rummet påstår att din kille var där.
Killen som också var i rummet nekar till att din kille var där.
Din kille nekar till att han var där.
I #0 var det två pers som öppnade dörren och ingen av dem såg din kille där inne men nu är det en pers som tittade in och såg inte din kille men nekar samtidigt inte till att ha sett din kille? Hur kan man inte se en person men samtidigt inte neka till att han var där inne? Har han en osynlighetsmantel?
Det är ju inte konstigt att tjejerna som var med står på sig, den ena vill ju förstöra för dig och din kille.
// Harley
- Redigerat 2020-11-10 13:03 av Herveaux
Ingen rök utan eld…
#14 Det är ett kasst uttryck.
Finns hur många gånger som helst att det inte stämmer.
/Maria
#12: det är väl klart dom står fast vi det. Dom har ju ingen anledning att berätta att dom ljuger, det vinner dom inget på.
Din kille då. Han står ju fast vid att det inte har hänt.. varför grämer det dig vad någon som du vet vill förstöra säger? Hennes motiv till att ljuga är uppenbart.
Han som har allt att förlora på att bli påkommen med otrohet, skulle han verkligen göra så många dumma val plötsligt en kväll och sedan blåneka? Han skulle alltså riskera allt genom att ha sex med flera personer på en fest när vem som helst kan komma in. Dessutom med en person han vet vill förstöra ert förhållande. En sten hade fattat att det hade kommit ut, och varför skulle han utsätta sig för den här situationen om han inte tänkte erkänna och göra slut? Så kul är det inte att ens partner misstror en och tror på vad andra säger.
Röken kan mycket väl komma från att han avvisat henne när hon försökt, hon blir sårad och arg och gör vad hon kan för att förstöra så någon annan blir sårad och han får skit.
Kan säga att om min partner hade trott på en så dum historia om mig hade det visat att min partner tror att jag är mindre begåvad, att den inte litar på mig och att det inte finns något att bygga fortsatt förhållande på.
Det är tydligt att du inte litar på honom och faktiskt tror att han är så blåst att han skulle kunna ha gjort det.
#13: ja tjejerna står fast vid att min kille va där och den andra killen. Min kille och hans vän nekar. Två tjejer öppnar dörren för o avbryta det som pågår och dom ser bara en kille och den dom ser är INTE min kille enligt dom. Förlåt om jag var otydlig.
Det är givetvis att detta skapt en osäkerhet i vad jag ska tro kring situationen när han och den ena tjejen har ett förflutet tillsammans.
#17: Min objektiva erfarenhet är att 9/10 killar blånekar till döden i sådana här situationer. Det behöver inte betyda att din kille har ens gjort något med någon men att ha den ovissheten i huvudet bryter ner en still slut, talar ur egen erfarenhet..
Ta ett aktiv beslut att komma till bottnen med det och gör en träff med tjejen och din kille i samma rum,,, vägrar han, AJ….dåligt tecken..
Ingen här inne kan bedöma just er situation,,, det kanske till och med din intuition som avgör vad du drar för slutsats av det hela. Men du har känt din kille i 5 år säger du, konfrontera källan av påståendet tillsammans och analysera deras kroppsspråk, en lögn brukar kunna gå att tyda..
Du har uppenbarligen inte bett om denna situationen men det har landat på ditt ansvar huruvida du vill leva med ovissheten eller inte…. Och den där känslan av att inte fullt ut lita på sin partner brukar alltid att fördärva kärleken ändå…
#17: så dom vittnar om att han inte var där inne. Är dom halvblinda eller varför duger inte deras förklaring?
#19: man vet ju inte till 100% heller att han kan varit där och hunnit gå ut innan dom kom och öppnade dörren heller.
Jag hör vad ni säger och jag får nog faktiskt låta tiden utvisa detta. Jag är så förvirrad och jag är tacksam för alla era svar verkligen.
#20: eftersom ingenting är 100 i livet, man aldrig vet med säkerhet att ändra talar sanning så får man antingen leva ensam eller så väljer man att lita på dom man väljer att ha i sina liv till dess att dom ger en anledning till att man inte kan lita på dom.
När du tänker så kvittar det ju vad folk säger till dig om det. Du kan alltid finna andra scenarier och möjliga anledningar än det folk berättar. Att du lutar åt att tro på en oväns historia framför övriga och letar efter saker som möjliggör att din sambo är skyldig säger mig att det ligger mer än detta rykte bakom tillitsproblemet du har.
Men tänk om det hade varit tvärtom? Om det varit du som blivit anklagad för att vara otrogen och du visste att det inte var sant? Och sedan ovanpå det en partner som litar mer på ryktesspridarna än på dig…
Nej, efter att ha läst igenom tråden så tycker jag faktiskt att det i den här historien är mest synd om din karl!
Stå emot ryktena! Våga lita på din man!