Restriktioner
Följer du de restriktioner som finns idag?
Gällande pandemin.
Träffar i princip enbart egna familjen, så vi är fyra personer. Dom ytterst få gången jag träffat andra den här hösten har det varit utomhus. När barnen leker med andra är det också utomhus.
Handlar i princip allt online. Om något behöver handlas är det någon enstaka produkt på lokala Hemköp och då är jag alltid ensam som går in i butiken.
Jobbar alltid hemma, även innan pandemin.
Motion består av promenader eller löpturer utomhus.
Jul kommer firas bara med egna familjen, så 4 personer. Möjligen träffar vi min brors familj utomhus en stund på julafton.
Det jobbigast för barnen blir nog att inte fira jul med mormor och morfar.
Mvh // Johan
Ja, jag följer restriktionerna. Träffar ingen utom min sambo och beställer allt online, inklusive mat. Studerar helt på distans, går inte i några affärer osv. Jag har fortsatt gå till gymmet dock då jag har väldigt svårt att träna utanför gymmet, och träning ju är väldigt viktigt för hälsan speciellt i pandemitider, men har bara gått dit tidigt på morgonen då jag i princip varit ensam där inne. Nu har jag dock inte varit där på över en vecka och jag vet inte hur jag ska göra i framtiden, eftersom det nu blir värre. Funderar på att skippa det eller minska antalet besök och bara gå dit supertidigt på morgonen.
Ja, som livet ser ut nu så lever jag efter dem även om jag inte hade vetat om dem. Träffar 0-3 pers på hästgården (jobbet), handlar max 2ggr/v, reser bara kollektivt om jag absolut måste (med munskydd).
Förutom munskyddet så rullar livet på som vanligt.
// Harley
De jag träffar är sonen, hans fru och lilla barn. Inget annat umgänge privat.
Jag jobbar ju och behöver åka kommunalt men min man kör mig på morgonen så får det bli bussen hem.
Vi veckohandlar tidigt när det är lite folk men nu kanske jag ska sitta kvar i bilen. Det räcker ju med att en person går in i affären.
/Maria

Ja så gott det går.Träffar bara de jag bor med.
Handlar en gång i veckan när det är lite folk i affären.
Tvättar och spritar händerna ofta.
Stolt ägare till tre La permer
#5 Ja tvättar händerna gör jag hela tiden. De är torra som fnöske så jag använder handkräm ofta numera.
/Maria
Japp!
Vi undviker badhus, gallerior mm. Tråkigt för oss och även sonen, speciellt med badhus, lekland och sånt men inte mycket att göra. Vi träffar bara närmaste släktingar, och tex min farmor träffar vi bara ute. Och lite tråkigt att inte kunna träffa andra mammor och så men tja inte mycket att göra.
Handlar gör jag men är en gång i veckan. Nödvändigt ont. Samt handlar på jobbet, jobbar inom hemtjänsten.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lever på i stort sett som vanligt jag jobbar ju inom service och möter hundratals människor varje dag i mitt jobb + jag bor rätt långt från mitt jobb så jag måste åka kommunalt. Försöker dock hålla avstånd men det är svårt många kunder förstår inte varför man backar när de kommer för nära.
I största möjligaste mån!