Homosexuell
Ni som är homosexuella. Är det många 2020 som reagerar när ni öppet visar tex att ni har flickvän/pojkvän och håller handen på stan eller pussas?
Vet att för 20 år sedan var det många som stirrade och hatade. Är det bättre nu?
Jag har några homosexuella vänner och de säger alla att det har blivit bättre, men fortfarande finns det många fördomar och en del elak humor mm
/Désirée
#1: Bra att dom tycker det är bättre.
Fördomar kommer vi nog aldrig ifrån. Det kommer ju från rädsla av det dom inte förstår och ovilja till att vilja förstå eftersom hat och förminskning av andra är lättare.
Har kompisar som är homofila. Det verkar, enligt dem, vara en viss åldersgrupp som har svårast för homosexuella. 40-70 talisterna som jag har förstått det.
Jag är född i början på 70 talet. Då var det inte så utbredd vad jag vet, men jag kommer från en liten byhåla i Nord Norge, och där var allt sånt hysj hysj. Man risikerade björkriset om man pratade öppet om "sånt där"
#3 https://sv.wiktionary.org/wiki/homofil
Jag tror inte en ska använda ordet "homofil", homosexuell eller gay är bättre ord 😊
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#4: Ber om ursäkt. Hoppas ingen tog illa vid sig, det var inte min mening.
jag är inte homosexuell..har dock aldrig haft ett problem med det heller..men är mer öppet nu än hur d var tidigare..förut iallafall där jag bodde för 20 år sen så var det ju nästan hetsjakt om någon visade det öppet..vilket är helt sjukt i mina ögon..mer accepterat nu..men kanske beror vart man bor å hur folk ser på det
#6: Fortfarande är det många som driver hetsjakt på homosexuella, de tycker att det är hur onaturligt.
Men de tänker inte på att ett hetrosexuellt förhållande är väldigt onaturligt för de som är homosexuella.
Jag tycker det är helt sjukt.