Kvinnlig orgasm?
Hej
Jag (tjej) var aldrig intresserad av sex som tonåring och har aldrig ägnat mig åt onani etc. Jag hade ett dålig förhållande i 15-års åldern när jag tvingades till saker jag inte var bekväm med, och efter det tänkte jag ”aldrig mer”.
För ett år sedan träffade jag min nuvarande sambo, och allt klickade. Jag älskar honom och jag älskar att ha sex med honom. Han har varit väldigt aktiv under sin ungdom, och har mycket erfarenhet. Han har varit en ängel, tagit det lugn och lärt/visat mig. Jag har alltid känt mig trygg och haft kul.
När han fokuserar på att jag ska ha det skönt känns det väldigt överväldigade, musklerna i underlivet rör sig, spänner sig och jag vet nästan inte vad jag ska ta mig till, jag kan fysiskt inte ligga still. Ibland känns det nästan som att jag blir lite kissnödig (?).
Min partner uppmanar mig att bara slappna av, att det kanske är en orgasm som bygger upp. Han har gett många tidigare partners orgasm. Men jag vet inte hur jag ska slappna av när alla muskler ”krampar”? Hur känns en orgasm? Vad händer i kroppen? Vad ”väntar jag på”? Kan alla få det? Som det är nu känns det som mina nerver blir känsligare och känsligare, tills det känns för mycket och jag ber honom sluta.
Förlåt om det är ett rörigt inlägg.
TLDR: min partner får det att kännas fantastiskt när vi har sex, men jag vet inte hur jag ska göra för att slappna av och få en orgasm? Hur känns det och vad behöver jag göra?
Inte för att jag är kvinna, men du kanske skulle onanera själv så du kan testa och försöka i lugn och ro och se vad som funkar och lära sig vad som är vad?
Mvh // Johan
#1: Jag har aldrig tyckt att det är speciellt givande. Jag blir inte tänd av mig själv, tror jag haken är. Jag blir uttråkad innan det blir så skönt
Du skriver i svaret till Johan att du blir uttråkad. Det leder mig till en fråga att ställa (som kanske är ett steg på vägen till lösning); Tänder du i sexakten med din pojkvän? Blir du kåt? Jag tror mig veta att man måste bli upphetsad för att få en orgasm. Det krävs både mental och fysisk stimulans för att få nåt att hända. Ialla fall min erfarenhet.
#3: ja, det gör jag. Jag tänder på att vara med honom, att röra honom och få honom att ha det skönt.
Jag tänder inte på att vara själv med mig själv dock
#4: Kanske det är så att du måste lära dig hur du fungerar? En eggande film och roa dig på egen hand kanske är vägen till att lära sig hur man fungerar?
Jag tycker det där med att "slappna av" lätt blir fel. Enligt min erfarenhet i alla fall. Man ska slappna av i huvudet, alltså försöka att inte tänka för mycket och så. Men i de nedre regionerna ska man inte slappna av. Jag brukar spänna mig ganska mycket där nere och det är vad som krävs för att jag ska få orgasm. Så kör på, försök att inte tänka så mycket mer än på att det är skönt osv, och bara låt det komma. Svårt att förklara hur det känns men när du får det så bara VET du. Det känns typ i hela kroppen.
Jag tycker det låter som att du är nära att komma. Jag hade själv svårt för att komma det första halvåret (troligtvis för att jag inte kunde slappna av helt när vi båda bodde hemma fortfarande), och som du beskriver det så "krampade" det, jag kände mig kissnödig osv. (Efteråt har jag förstått att jag var nära att komma, men att jag aldrig "kom över tröskeln")
Så jag började använda knipkulor och gjorde knipövningar för att bygga upp muskulaturen i underlivet - vilket jag hade läst kunde funka för att lättare få orgasm.
Första gången jag kom visste vi att vi var helt själva i hela huset och hade all tid i världen. Dessutom red jag och kunde själv avgöra rytm osv.
Jag hade aldrig onanerat eller haft sex innan jag träffade min sambo, och kunde inte heller tänka mig att göra det på mig själv. Jag började dock testa mig för för att känna efter vad jag själv gillade, och jag kunde börja känna igen när en orgasm var på väg. Jag lärde mig att jag kom lättare om jag började knipa eller att sambon "arbetade snabbare" i samband med den stundande orgasmen.
Jag tycker fortfarande att jag inte får ut så mycket av att onanera själv, men jag skaffade en Womanizer som var helt fantastisk! Jag rekommenderade den till en kompis som berättade att hon kom på bara några sekunder. Jag kan verkligen rekommendera den! Kanske kan den bli en del av sexet även tillsammans med din sambo?
Och jag kan tillägga att jag var väldigt orolig för att faktiskt kissa på mig när jag kände mig kissnödig i samband med orgasm, men oron gjorde bara att jag hade svårare för att komma. (Sedan kan det faktiskt kännas som att man kissar på sig, och det kan lukta lite urin också, men oftast är det bara utlösning/kvinnlig utlösning/fontänorgasm och allt vad det kallas - så var inte orolig!) Idag har jag inga problem med att komma, men jag fick jobba mig fram till det, och det är absolut värt det :)
#6: tack! Det låter rimligt, att inte försöka jobba mot kroppen. Slappna av i huvudet men inte nere. Bra förklarat. Får se om det går att omvandla till praktiken.
#7: tack! Knipövningar borde jag göra av andra anledningar, så det kanske är dax att ta sig i kragen och börja.. Lite extra motivation nu då. Tack för konkret tips på assistans också, får prata med killen om han är intresserad. Han har redan föreslagit någon leksak, så kanske bara blir glad över konkret förslag.
Då låter det som att vi är på rätt spår. Ska ta med mig tipsen till framtiden, och fortsätta ha kul :D