Varför dessa kommentarer?
Ibland brukar min pojkvän säga vissa snygga tjejers namn bara rakt ut, tex Paow eller någon annan. Brukar då kolla på honom och då flinar han. Varför gör han detta? Förstår inte alls detta beteendet. Blir bara extremt irriterad.
Fråga honom. Det är bara han som kan svara på den här gåtan.
// Harley
Det finns ett antal olika anledningar och ingen av dom är positiva för ett förhållande. Han behöver samtalsterapi hur som helst.
Jag och min sambo brukar kommentera på tv om vilka våra frikort är 😂 fråga honom varför han håller på
#3: Det är en enorm skillnad.
#2: Du har inte lust att utveckla dina tankar lite mer där?
"Relationen är mer eller mindre utdömd och han behöver psykologhjälp" låter lite väl drastiskt.
// Harley
#5: Kortfattat: Han har problem som han kan jobba på (psykologiska trauman), eller han har problem som han inte kan jobba på (personlighetsstörning). Troligast är det första, men problematiken är beroende på orsaken och oavsett orsak är relationer problematiskt, speciellt med tanke på det TS har skrivit.
Återigen vet jag inte hur du läser sånt som inte står i texten.
#6: Mja, jag tyckte du drog på i växlarna så jag följde bara ditt exempel i min lätt överdrivna citering.
Så att säga namn på personer man finner attraktiva rakt ut är tecken på psykologiska trauman och/eller personlighetsstörning?
Wow, man lär sig något nytt varje dag.
Jag stannar nog kvar här i min egen version av verkligheten för din känns inte ett dugg inbjudande. Tack men nej tack.
// Harley
#6: Jag vet inte vad du klassar som "personlighetsstörning" men ska man gå efter sedvanliga begrepp (tex DSM) så kan man mycket väl behandla det. Huruvida TS partner lider av vare sig psykologiska trauman eller personlighetsstörningar bör man kanske inte bedöma av ett inlägg på internet…?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tror att han vill djävlas för dig.
Du ser inte ut som hon…. ????
Han är ung o inte hittat sitt rätta jag.
#9 ja det känns ju nästan som det.
Han är 40 år…
#3 jo då hade det ju varit en annan sak om man satt och pratade om det. Men att bara kläcka ur sig namn på snygga tjejer och sen flina åt mig känns bara märkligt.
Efter att ha grävt lite i arkivet (ursäkta stalkervibbarna 😳) så undrar jag om det är samma karl som du skrivit om i tidigare trådar där det dels var kommentarer om att en ny tjej på jobbet som var "snygg med stora bröst" och att han 'gillar' andra tjejers bilder på sociala medier?
Om så är fallet så tycker jag det är hög tid att fråga rent ut vad sjutton han vill komma med detta beteende.
Jag vet inte om jag tycker det är mer omoget eller tecken på osäkerhet i antingen sig själv eller er relation (från hans sida alltså).
// Harley
- Redigerat 2021-01-08 22:25 av Herveaux
#6: Ursäkta uttrycket, men det är det värsta bullshit jag har hört på länge.
Ska jag gå på din förklaring, så har både min make och flera av mina söner personlighetsstörningar. För att inte prata om mina arbetskollegor och mina kompisar …
#6 ojojoj, inte illa att kunna sätta diagnoser baserat på det lilla 😂 du kanske skulle lugna dig lite och förstå att du inte vet något alls om personen.
Han är inte trevlig som många insändare inte heller är. Tycker att du ska tänka om. Du kan slippa en massa namn o flin när du träffar en ny, det gör dig lyckligare.
Inga diagnoser, skit i honom o hitta ditt liv som du vill ha.