Svårt få vänner
Har någon nått förslag på hur man kan hitta andra att skriva med? Dvs jag tänker på långa mail, inte chattande. För känns som det knappt finns några sidor där det går att få kontakt med andra och folk som söker vänner och så vidare.
Jag vill typ kunna lägga en massa tid på att skriva ihop ett fint mail till en person, och sen få ett lika långt svar tillbaka, typ gärna en gång om dagen eller så. Tycker det är det allra bästa sättet att lära känna någon, och att jag gärna fortsätter så nån månad innan jag eventuellt träffar personen.
Och många fungerar det ju inte med, man har dålig personkemi eller nått så det inte fungerar i längden vilket man märker efter man pratat nån vecka eller två. Det är till exempel ofta att man inte har några intressen alls gemensamt. Gäller ju bara att prata med så många som möjligt tills man hittar personer man trivs med. Men problemet är att jag kan inte hitta någon överhuvudtaget att ens "börja" prata med. Så jag kan varken få vänner eller partner eftersom jag knappt kan hitta en enda person som det ens går att inleda en konversation med.
Till exempel dejtingsidor fungerar inte, även om man lyckas hitta nån där som känns värd att skriva till, att man vill testa att prata ett tag för att se om man blir intresserad av personen, så får hon så många meddelanden från folk varje dag att man bara försvinner i mängden och det man lagt en halvtimme på att skriva oftast inte ens blir läst. Och diverse appar som finns verkar ju mest bara vara för att chatta med folk.
Vill ju känna att den andra personen verkligen bryr sej och lägger tid och energi på mej, eftersom jag själv brukar göra det.
Funderat på att typ försöka få brevvänner från andra länder att maila med, sånt verkar det finnas sidor för, men hade föredragit att kunna skriva på svenska. Så som sagt undrar om nån har några bättre förslag.
Forum som handlar om dina intressen kan vara ett bra ställe att leta på. Då vet du redan att ni har något gemensamt och kan bygga vidare från det.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Då jag var singel en tid så hittade jag väldigt många killar som jag skrev med och vi skrev långa meddelanden till varandra , varje dag ett par månader innan vi träffades . Min personliga sida hade en lång intro som tydligen lockade likasinnade människor.
Så visst är det möjligt. Det beror dock hur man själv skriver och svarar på meddelanden kan jag tro.
Jag var då aktiv på okcupid där jag hittade väldigt många att skriva långa meddelanden till. :) Det var riktigt trevligt och en av dem som jag träffade där är jag vän med än idag.
Forum har jag testat, typ spenderat ett par år på olika forum och skrivit tusentals inlägg och så, och det ledde aldrig till någonting överhuvudtaget utöver det. Känner att det fungerar mycket bättre att bara prata med en person i taget och att jag inte kan få nån bra kontakt med andra på annat vis.
Okcupid har jag också testat för en massa år sen, men det fanns inte så många där som bodde i Sverige och hade varit inloggade nyligen vad jag minns, så tror jag bläddrade igenom alla rätt snabbt utan att hitta någon som kändes intressant. Men kanske skulle kunna testa igen och se vad det finns för folk där nu
Problemet är ju ofta att även om nån skriver en lång presentation om sej själv så är det då ofta en presentation som får mej att känna att det kanske vore en bättre idé att testa att skriva till någon av de helt utan presentation, eftersom de flesta brukar beskriva sej själva som alldeles för normala och alldagliga, och jag trivs bäst med mer onormala personer.
#3: Jag vet inte hur det är nu med okcupid men då jag var aktiv där så hittade jag många i samma område som mig.
Om du hellre söker efter de som inte har någon presentation så kan du kanske inte heller precis förvänta dig att de tycker om att skriva mycket. Jag har sökt mig till de som har långa presentationer och det är även sådana som har fastnat för min profil. De som orkade läsa igenom min intro var ju oftast de som matchade mig och de som hade orkat skriva en lång intro om sig själva var alltjämt sådana som skrev långa meddelanden till mig.
Dock kan du nog få det svårt att hitta någon att skriva med om du har lätt för att döma ut dem för att vara 'normala' och 'alldagliga' på basen av en introduktion. En intro är ju just det, en intro, sen får man oftast veta mycket annat intressant då man börjar bygga upp en sorts relation med dem.