OT Gymmet
Hm.. idag tar jag tag i det igen. Ska iväg till gymmet snart.
Har lyckats övertala min bror att börja där så jag slipper gå ensam.
Killen går ju dit den tiden då ALLA bodybuilders är där, och då vill vekrligen inte jag vara där :P Då vågar jag inte träna ;)
Ha en bra dag!
Lycka till nu Hera, och sträck det nu inte så du blir sängliggande va?
Ska försöka undvika det, men det är lätt hänt när man vill så mycket ;)
Jag tycker också om Gym. Jag vill också gå!! Det är så skönt. Men så var det det här med att komma iväg om kvällarna när man jobbat hela dagen, är pisstrött, har matlagning, tvätt och läxläsning. Jag är ju helt slut klockan åtta och har bara ork kvar i fingrarna till att skriva här inne.
#3 Nä, jag förstår att orken tryter då :)

Komma igång är det jobbigaste sen blir det en drog…
Lovar man mår bättre efter 2 månaders träning….
SEN de biffarna som tränar där SKIT I DOM du är där för din skull ej för ngn annans !!!!!
Jag har med kommit igång sista 3 veckorna så till sommarn törs man gå och bada och ej stå vassen iaf hoppas jag!
Mycket ljus i detta mörker!
Lycka till Hera, det kommer att gå jättebra. Ta det lungt bara så du kan gå imorgon 
#5 Ja, du har så rätt så.

Gym är otroligt kul ^^. en kille jag känner är body builder så han hjälper mig lite med träning o så, jag lovar, dom är fromma som små lamm hera ;)
#8 Jo jag känner också några st. Men det är inte det att jag är rädd för dem, det är det att jag inte vill att dom ska dömma ;)

En kille som går på gym tycker bara det är kul med lite tjejer som kommer ned. De tar i lite extra ;=)
TRO MIG GYM BÖG MELLAN 15 - 22….
Då såg jag ej ut som nu i kroppen !
PS men, jag lovar lägga in en bild till sommare före och efter.
SÅ Nu skall jag ut gå en timme!
Regnet slutat här som var hela e middagen.

#9, nej nej, dom dömmer inte, iaf har dom inte dömt mig en.. dom har snarare gjort de mästa för att hjälpa mig…
Hehe ok :)
Nu e jag hemma igen.
Tusan vad man tappar styrka på några månader… så jäkla svag! Känns inte bra alls!
#12 Det bästa är att finns det en grund går det ganska snabbt att bygga upp den igen.
Efter att jag sprang marathon för några år sedan så lade jag av med all löpning. Blev väl lite för mycket samtidigt som jag öveansträngde ena knäet. Ett år senare började jag springa igen och det var först rätt knäckande att se hur mkt som försvunnit, kondis och tidsmässigt. Men det gick rätt snabbt att bygga upp.
Och som någon sade, de flesta "bodybuilders" hjälper faktiskt gärna till i gymmet, och dömer inte.
Själv är jag rätt kass på att komma på nya övningar och komponera träningsprogram, men har några "bodybuilder" till kollegor som gärna hjälper till med att variera träningsprogrammet.
mvh Martin
Nja, på gymmet jag tränar på är det mest tävlande som tränar och de stör man inte när de tränar. Fast det behöver jag inte helelr, har inget behov av någon hjälp.
Fast att dom kanske inte dömmer så känner man deras blickar på sig när man lyfter 7 kilos vikterna och dom 50kg ;)

Nyss hemkommen från en drygt 8km lång joggingtur.
Det hela började med att morsan sa att om jag skulle få en bärbar data måste jag motionera lite med, typ gå eller så. I mina yngre dar (får mig att låta som 46 istället för mina 16) så spelade jag tennis väldigt mycket, jag hade en grym kondis. Men sen ca 1-2 år tillbaka utövar jag ingen sport.
Jag tänkte att det lika gärna kan vara bra att ta tag i konditionen då så jag började med att köra 2km 3/4 gånger i veckan, höll på med detta i ca 1 månad. Sedan utökade jag till 3km och efter ytterliggare 2-3 veckor så blev det 4km, och efter det 4.5km men lite kuperad. Men där fick det räcka tyckte jag.
Men så i tisdagd hade vi friluftsdag i skolan, jag valde att springa hälsoslingan - som är 8 km lång. Jag orkade "lätt" hela på knappa 50 min. Idag var det dags igen, och eftersom det gick så lätt i tisdags, eller ja lätt och lätt men jag var relativt fräsch i mål. Så jag har som sagt nyss sprunget 8km igen, 47 min tog det ungefär. Tilläggas att det blåste storm och regnade febrilt ute.
Har väl tänkt att köra denna sträcka fram till årskiftet så får jag se, om jag förändrar något.
Men om man ska springa och även andra idrotter, se till att ha BRA SKOR! Det är A och O. Mina har väl sprungit ca 15 mil i höst.
Blev en lång parentes då ämnet egentligen var gym men de 2 är väl tvillingar….
Gymmar gör jag inte, skulle behöva är liten och vek men nah får räcka med löpet.
Instämmer helt med #15. Oavsett om man pratar vardagligt bruk men kanske mest på jobb om man går/står mycket men även självklart löpning/powerwalk och annan träning så är skorna mycket viktiga.
Dåliga skor kan snabbt och lätt förstöra både knä och rygg. Det kostar med bra skor - men det är det värt. Kroppen skall man ha hela sitt liv.
mvh Martin
Men springa är ju så ebarmligt trååååååkiiiiiiigt!
Har försökt. Och försökt. Och försökt. Men nä.
På löpbandet på gymmet går det bra. Där kan jag springa i en kvart utan att få spader. Och jag kan GÅ i skogen i flera timmar. Men springa i skogen - det går bara inte!

Att missa gymmet när man håller på, det blir ett gift. Att inte få en daglig dos skog, det blir ett gift.
Men kombinationen löpning/skogen - nä, de har inte gift sig än. För mig i alla fall. Hur mycket jag än provar och provar.
Vad vädret beträffar hållar jag med! Sen att alla har kul åt mitt knallröda regnställ rör mig inte i ryggen 
Är du på ålderdomshem?
Skaffa en tjej inte en ytterligare källa till interaktiva aktiviteter
Roligare än att liga med händerna under tecket (eller kanske tangentbordet ;)))

19 # jag kommer alltid igång 2 - 6 ggr sen hittar jag de "BRA " ursäkterna med ;)
Det tråkigaste jag vet är att jogga. Kan inte komma på ngt som jag avskyr mer än det i träningsväg. Cykla är så mycket roligare, och gå med :)
Styrketräning och spinning eller boxercise :)
Med styrketräning ser jag resultat så himla snabbt när jag väl är igång. Det är såååå roligt :)
Så om ett par månader är jag nog där jag var :) Så får ni akta er ;)

Ja man har ju börjar på gymet igen efter x antal år med uppehåll (ungarna och skador). När jag var yngre så hade dygnet minst 40 timmar. Jobbade en heltid, tränade 7 dar i veckan, hade tid med hästarna plus att man hann vara ute på krogen minst 2 kvällar i veckan.. På den tiden tränade man allt möjligt (gym, löpning, simning, aerobics)bara för att man skulle vara i så bra form som möjligt när man skulle träna med hästarna…

Alltså jag vågar inte gå till gymmet. Har usel kondition och är en smalis. Aldrig att jag står där och kämpar med någon liten hantel medans det är en massa biffiga killar där. Inte en chans

Duktiga ni är som går på gym å grejer….själv tar jag promenader på ca 1 timma varje dag + 5 min som det tar att gå till mc´donalds.
laddar för beach 2011 helt enkelt…

#20, Varför skriver du inte med din riktiga användare? Micce11.
#20 Men Eddie, nu är du ju där igen! Jag tillåter inte personliga påhopp här inne, det är onödigt och tillför inget till debatten. Skärper du dig inte nu så kommer jag snart belägga dig med skrivförbud.
SharpMissy/Sajtvärd
#26 Världens äldsta 16 åring född 1975 : CHRISTOFFER. Sten i glashus är inget nytt begrepp.
#27 Konstigt att Christoffer75 föddes när lusthuset öppnades.
#26,28 Jag tycker ni kan ta ert tjafs via pm och inte i öppen tråd.
Mvh
SharpMissy/Sajtvärd
Tränade idag igen och nu e jag helt skakig i hela kroppen efter all ansträngning :P Härligt!
Imorgon blir det cykeln hemma, likaså på ons, sedan träning igen på tors :) Nu kommer jag igång igen :P

jag skulle gärna gå på gymmet.. men har inte tid…. fast är ju i stallet varje dag, mockar o rider m.m… o det är ju motion det med :)
ska nog börja simma tillsammans m några tjejkompisar nästa år om vi kan få ihop det m tider o så….

Hera stoppa i dig lite ägg blir det varmt under täcket….
MVH Fredda *blink*
Jag tränade 6 gg i veckan under 8 månader och det blev precis som demon_sid en drog. Men sen blev jag förskyld och den släppte inte så jag var nog borta en månad från träningen och sen kom annat i vägen.
Nu känner jag också att jag borde ta tag i något. Jag tyckte att gym kändes pinsamt. Alla tittade på mig när jag sprang på löpbandet för det hördes. Trots att jag vägde knappt 50 kg så har jag SÅ tunga steg. Folk tittade men tillslut blev jag van ;) Löpbandet vobblade till slut.
Men det blir lite vad man gör det till. Går man dit med minimala kläder och sminkad då får man ju ta att folk tittar.
Jag saknar redskapsgyman i grundskolan ;) plintar och rockringar och alla lekar.. Hehe..
Men jag har funderat på att börja dansa. Räknas det som träning? Kan vi inte starta en tråd där vi sporrar varandra?
Javisst är dans träning det med. Allt som är bra för kroppen ser jag som träning :)