Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 594 ggr
MonicaLagerquist
1

Alla hjärtans dag

Är det något ni kommer att fira/uppmärksamma på söndag?

Stolt ägare till tre La permer

[pamo]
0

Japp! Har köpt en chokladask åt sambon, och en liten påse med chokladhjärtan åt dottern inkl varsina kort och en triss åt sambon medan dottern får en gosedjursdinosaurie då hon älskar dinosar. Blir även någon extra lyxig hemlagad mat och hembakad kaka till efterrätt. Dock har jag ej bestämt vad för mat o kaka det blir än ;) Sen när barnet somnat ska jag o sambon kolla på My bloody valentine, såklart!!!! ;)

flocken
2

Absolut.
Blir lite xtra god mat. Plockmat som jag kallar det. Kyckling, lövbiff, gratäng, olika frukter, chips och dipp. 8 åringen älskar sånt då han äter vad han vill.

Barnen ska sova hos farmor lördag - söndag så vill göra något xtra för dom.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lussan20
1

Jag har skickat kort till en väninna som blev ensam för några månader sedan, hennes sambo gick bort i Corona.
Så har jag köpt en Sverigelott till maken. Mina barn får jag ju inte träffa än, men det blir nog en rad på nätet till dom och barnbarnen. Mvh/WL

MonicaLagerquist
1

Min plan är att laga vaktlar och lite palsternackspure och ta fram ett gott vin.
Ett skumbad tillsammans med mannen lite senare på kvällen.

TatsuOni
0

Nej. Sambon och jag har aldrig firat alla hjärtans dag.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Draken
0

Blir god mat och en god dessert.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

citytjejen
0

Har nog aldrig firat eller uppmärksammat alla hjärtans dag, inte i något av mina förhållanden🤷‍♀️

/Christina

fruktgumman
0

Uppmäksammar inte dagen för att det är alla hjärtans dag utan för att 14 Feb är vår årsdag. Vi äter lite extra gott.

Fridaaaa
0

Blir imorgon istället då vi har barnfri dag och hämtar sonen på söndag
sambon ska göra "bröllopskyckling"; och vi ska mysa till det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
0

Nej, vi firar inte alla hjärtans dag. Det är jobbigt som det är att fira födelsedagar, mors-och farsdag samt jul och årsdagar! Vi behöver verkligen inte flera dagar för att komplicera till något.🤣

MonicaLagerquist
0

#10 Vi brukar inte fira men i dessa pandemitider tar vi var chans till att äta något extra gott.

[pamo]
0

#10: Det är roligt hur olika man ser på saker :) Själv älskar jag alla dessa små extra chanser att få skämma bort mina älsklingar lite, klä sig fint och ha en fin och mysig stund tillsammans :) Jag tycker även om att överraska dom med detta då o då även om det inte är någon speciell dag förvisso haha. Ser det absolut inte som jobbigt, men då har jag förvisso även en man som uppskattar och blir glad över detta varje gång. Och en dotter som älskar det där lilla extra, som när man dukar extra fint, klär upp sig lite och kanske får lite extra lyxig efterrätt (som marängsviss istället för en frukt/fruktsallad). Ett extra + är ju såklart om hon får något litet paket. Noteras bör att detta kan vara en strumpa i princip, hon bara älskar grejen med att få slita upp ett litet paket ;) Och nej, jag är inte orolig att hon blir bortskämd och att det inte blir något speciellt för henne de dagar som faktiskt är speciella. En liten överraskning någon gång ibland är bara fint tycker jag. :)

Lia
2

Jag fick rosor och tulpaner av min man idag :-) Senare ska vi se på film och äta efterrätt. Annars gör vi inget speciellt på alla hjärtans dag i år, i vanliga fall går vi oftast ut och äter dock.

MonicaLagerquist
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gott var det

sp0ngeb0b
0

Lite sen på bollen. Men jag gillar att ha saker att fira :) sen behöver man ju inte göra någon big deal av det. Men att uppmärksamma och att köpa hem något extra gott att äta och dricka är ju alltid kul. Och kanske en liten present till sin partner, vän, familjemedlem eller pälskling. Jag och min partner firade med god mat, dryck och bakverk, och mina djur fick hjärtformade godisar. Alla glada och nöjda. Förutom djuren som så klart ansåg att de fick alldeles för lite godis, haha!

[Devya]
0

#11: Vi har nog ätit alltför mycket gott under den här pandemin (En del takeaways från lyxigare restauranger). 😆🙈🤭

[Devya]
0

#12: Vi har en tvååring och en 6 månader gammal och varken min man eller jag har fått sova på lite över 2 år nu.. Så det blir jobbigt att komma ihåg speciella dagar.🙈

Innan vi fick barnen var det annorlunda. :) Nu försöker vi överraska varandra mer spontant istället, mindre stress på det viset🤣