Varför är känslor så svårt?
I höstas träffade jag ju en man som hade/har stoooora problem.
Med ex och alkohol.
Vi har umgåtts sedan dess och ganska flitigt.
Det har varit en berg- och dalbana och känner att detta inte är något för mej.
Han och jag är enbart mycket goda vänner men sista veckorna så har även det dalat ut lite då han inte mår bra.
Jag känner att jag vill gå vidare och söka mej till någon som har det lugnt och skönt i sitt liv…som kan visa kärlek och ge tillbaka…som kan ha sex….Ja ni vet.
Nu är det så att jag nyss träffat en mycket fin man och vi ska ses ikväll igen.
Jag känner att detta kan bli något. Han är precis det jag söker.
Men……varför i helskotta kan jag då inte släppa min vän????
Varför får jag dåligt samvete??
Vi HAR ganska fina minnen…om det är det som gnager.
Men jag vet ju att vi inte blir förmer än vänner. Och nu är det från MIN sida.
Hur svårt ska det vara liksom?
Jag ska känna efter ikväll med denna nya och är det så att det känns kanonbra ikväll också så kommer jag köra på det.
Då är det bara att slita av plåstret och tala om för min vän att vi absolut inte kan umgås som innan. En fika ibland men inget mer.
Men det svider…och jag fattar inte varför???
Verkar som dina känslor för den du träffade innan, är lite diffusa. Men om du känner så, försök se bort från de fina minnena och titta tillbaka på de mindre bra. Sen kan du ställa dig själv frågan……
Vill du ha det lungt och skönt med en nya, eller vill du ha några bra dagar och andra betydligt sämre dagar, med den du träffade för en tid sedan ?
#1 Jag vill ha bra dagar över lag. Orkar inte ha dåliga dagar i längden. Och att alltid stå till pass för den andra när han vill.
Den nya och jag kan bilda fina minnen också. Som kanske är mer äkta än med den andra då det var alkoholdimma för det mesta.
Den gamla har visat sidor som jag absolut inte tycker om så känslorna har svalnat.
Ska ta och ta tempen med den nya nu ett tag och se. Han vet att jag har en vän som jag umgås med. Men det måste ju ta ett slut om den nya och jag får något seriöst ihop.
#2: Där har du förmodligen svaret på din fråga 😉