Kärleksbrev
Har du fått/skrivit kärleksbrev?
Stolt ägare till tre La permer
Det tog lång, lång tid innan jag slängde breven och korten från B. Hade de även kvar år efter att jag träffat min man.
Det var en speciell relation. Jag hade kvar dom som ett minne att innerst inne var han en bra kille.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Under gymnasietiden skrev och fick jag mycket brev. Flera av dom kärleksbrev. Jag skrev oftast på dator och har både mina egna och dom jag fått kvar.
Mvh // Johan
Jag sparade länge kärleksbreven från min första stora kärlek, men då han dog så fick breven gå med honom till minnenas arkiv. Mvh/WL

Fick och skrev en massa till min första kärlek,Fick även flera band där han spelat in sång och musik.Bland annat Jag vill ha en egen måne.Nu på äldre dar har vi kontakt via FB.
Jag var runt 13 år när vi var tillsammans.
Stolt ägare till tre La permer
Min man ryckte in i lumpen strax efter vi träffats och då blev det mycket brev.❤
Min man har kvar en massa brev från en tidigare sambo som han vid varje flytt har velat slänga men jag har övertalat honom att spara breven så de ligger i en låda i förrådet😉
/Maria
Ja, på "den gamla goda tiden" när man skrev brev. När jag träffade min man för 7 år sedan var det mycket gulliga emojis på messenger istället, och det blir det ibland fortfarande <3!
Jag har en liten låda med gamla kärleksbrev som brukar komma fram när vi flyttar! Kan då fundera på om de som skrev dem också har kvar gamla brev från mig som de ler åt någon gång ibland.
2014 skrev jag ut 22-24 sidor med texter och skickade till en vän. Skickade i omgångar och lite större text då han såg dåligt. Läste lite för ett halvår sedan och inser att jag faktiskt är bra på att skriva som alla säger. Nu har jag inte skrivit något kärleksbrev på några år. Skrev ett till sambon, men det var inte tillräckligt bra. Skrev för kort. Vännen vill att jag skickar dem igen men jag vill inte det då jag har gått vidare.
Mvh
Mig
Jag utbytte några kärleksbrev med den första personen jag var tillsammans med under en längre period. Det var i gymnasieåldern och förhållandet tog slut 2016. Det var ganska nyligen jag slängde breven. Hade dem samlade i en liten låda tillsammans med några foton och ett halsband. Kändes så fel att slänga dem, men nu till slut kände jag äntligen att det var mer fel att behålla dem.
Min nuvarande partner skickade ett jättefint kärleksbrev via posten till mig när vi nästan precis hade träffats. Jag svarade efter någon månad tror jag (ja, det gick väl liiite för lång tid, hehe). Sedan hann vi inte längre, för vi flyttade ihop. Och sen levde vi lyckliga i alla våra dagar! (Än så länge, i alla fall!)
Har kvar en låda med kärleksbrev som maken skrev till mig när vi "dejtade". Vi bodde dessutom ganska långt ifrån varandra så det blev många brev ;) Nu 33 år senare kan vi fortfarande ta fram breven (han har även sparat sina) och sjunka hän i minnenas värld 🥰
- Redigerat 2021-04-06 14:29 av Draken
Jag och min man hade långdistans de första sex åren. Så några brev blev det.