Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänsligt
Läst 508 ggr
MonicaLagerquist
0

Vita arkivet

Har du fyllt i det vita arkivet eller ett liknande dokument?

Stolt ägare till tre La permer

Emo
0

Nej. Jag ser inget skäl till det. Har du? Varför i så fall?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MonicaLagerquist
0

Jag har inte fyllt i på papper men min familj är informerad om hur jag vill ha det.
Tycker att det är skönt att veta att de får hjälp med hur jag vill ha det så slipper de ta några beslut mitt i sorgen.

Emo
0

Samma här, så jag tycker att jag inte behöver bry mig om så mycket.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Fridaaaa
0

Vad är det?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
0

Fyll i det Vita Arkivet med omtanke för dina anhöriga, så slipper de gissa sig till hur du vill ha det när du inte längre finns. Vi på Fonus hjälper dig gärna!
Scorpio97
2

Ja, jag fyllde i det efter att min pappa dog. Jag insåg då att det är väldigt mycket att bestämma vid en begravning, och att jag gärna hade hade vetat ungefär vad han hade velat ha. Om mina anhöriga vet hur dom vill göra begravningen ska dom köra på det (enlig mig är begravningen främst för dom sörjande, inte den avlidna) men vid osäkerhet så finns mina önskemål som vägledning.

//Jessie

MonicaLagerquist
0

#6 Klokt tänkt.

citytjejen
0

Har inte gjort det, men borde eftersom jag inte har några barn som ärver mig. Får väl ta tag i det antar jag 😊

/Christina

[sekler]
1

Jag har fyllt i en del, är inte brydd alls själv men djuren i min närhet där är det viktigt att allt får bli rätt och bäst för dom.

Själva begravningen den bryr jag mig inte om däremot arv och här säger jag som #8 att jag har inga barn som ärver mig och där har jag vart tydlig med vart arvet ska gå för jag vill inte att det hamnar i allmänna arvsfonden det ska gå till djurhjälp och människor i nöd.

Jag har även vart tydlig med att någon ceremoni behövs inte och min släkt är äldre än mig men om dom överlever mig så behövs ingenting men vill dom så får dom så klart anordna en begravnings ceremoni om det känns bra för dom så den biten är öppen för anhöriga att avgöra hur dom vill ha det.

Jag är väldigt öppen i det här och tycker det viktigaste är inte mig utan om jag har någon efter mig att det för den eller dom känns bra.

I pandemitider påminns vi om det här så tydligt hur snabbt det kan gå så att skriva är ett väldigt bra sätt för anhöriga att veta hur dom ska göra vid vår bortgång.

Jazmin1e
0

Lider av svår dödsångest så inte orkat göra det än men ska samla kraft till det snart.

Maria
0

Jag har inte fyllt i något. Min man och son vet precis hur jag önskar.

/Maria