Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandedejtingadhdrelationer
Läst 477 ggr
Arcade-Foodie
0

Kommer det att fungera?

Hej,

Jag har börjat dejta en kille som är van att saker går snabbt framåt samt har adhd. Vi har varit helt ärliga från första dejten. Där jag har berättat att jag ville ta det långsamt framåt för att kunna känna bekväm runt honom samt lära känna honom och se om de kommer fungera.

Men jag känner att vi kanske krockar ibland, där jag tvingar honom att bromsa. Eftersom jag själv hanterar social ångest och har en trauma med killar. Han säger hela tiden att de inte gör något och om jag är osäker plockar han upp signalerna ganska snabbt pga en av hans familj också hanterar social ångest.

Men jag undrar lite grann om de fungerar att man har två olika sätt där en är snabb och den andra är långsam eller om de längre fram kommer falla.

Sindri
7

Det kan ingen säga. Man kan inte generalisera runt människor sådär. Allt beror på vilka människor det är och hur man hanterar sina olikheter. Killen verkar ju sympatisk som har tålamod med dig, och ni vet ju era egna svagheter.
Det är bra om båda två har någorlunda självkännedom och redogör för varandra vilka situationer man har svårt för och hur man kan hantera dem och hur man kan bemöta varandra.
"När jag känner såhär skulle jag vilja att du….." typ. Och "Den och den situationen har jag svårt för"

Även om inte förhållandet varar för evigt kommer ni båda två att lära er saker om relationer och ha fått erfarenheter som ni kan dra nytta av i nästa förhållande.

Kör på och var rädda om varandra.

• Redigerat 2021-03-24 19:56 av Sindri
Karmatarerskanise
1

Min erfarenhet är att det inte håller om man är för olika. Det blir ju att någon får ändra på sig och det brukar inte bli bra.

Maria
6

Eller också får man lära sig att kompromissa.😉

/Maria

Arcade-Foodie
1

#1: Vi kör på och jag känner mig lugn runt honom. Även fast jag är en bromskloss lite grann men de kanske är positivt på viss sätt då han kan vara väldigt snabb. Men jag har också en snabb sida inom vissa områden. Det är just att jag inte vill hoppa in i en relation snabbt utan att helt känna mig säker och någon slags trygghet. Vi har sätt till att vara öppen och ärlig från början samt tycker de är bäst att kunna kommunicera med varandra ☺️

#2: Det är kanske sant men jag får se hur det går. Vi kanske lyckas mötas i mitten 😊

Karmatarerskanise
0

#3: en del saker som personlighet går det inte att kompromissa med utan att någon blir olycklig.

#4 Klarar man mötas på mitten är det jättebra :)

Maria
3

Att mötas på mitten är att kompromissa tycker jag.

/Maria