Relationer iFokus

Relationer

Etiketterkänslordejtingifokussvartsjukarelationer
Läst 1160 ggr
[Fiaz84]
2021-03-28 19:56
0

Dejt

Jag har börjat dejta en kille. Eller börjat, vi har pratat i 2 månader ca. Han kontaktade mig på sociala medier och har sen dag 1 överöst mig med hur fin jag. Vi skickade lite bilder till varann första kvällen vi pratade. Alltså inget snusk utan profilbilder. Han började erkänna redan dag 2 att han inte kunde sluta tänka på mig. Att det var ovanligt för att vara han att fastna så för någon som han aldrig träffat. Han bor i England och jag Sverige så därav har vi inte träffats än.
Med tiden vi har pratat så har det byggts känslor emellan oss ganska snabbt. Han säger att han älskar mig och vill ha en framtid med mig. Jag har också byggt upp starka känslor för honom och skulle kunna tänka mig att träffa honom….nä inte bara det. Jag vill faktiskt ha den här killen. Jag tänker på honom hela tiden och saknar honom så att det gör ont.

Men vissa tvivel finns. Han var jättegullig i början och har överöst mig med kärlek på ett sätt som ingen annan visat mig innan. Rätt vad det var så började han skriva mindre. Jag undrade varför och han berättade att han har haft mycket på jobbet. Han jobbar på ett båtvarv eller vad man ska säga. Dem underhåller fartyg mm. Så när de väl jobbar så är det bara jobb som gäller. Även om han har varit inne och kollat ibland om jag skrivit trots att de har mobilförbud på båten där de jobbar. Vi har försökt videochatta en gång men hans connection försvann. Efter det försvann han under några timmar så jag började undra vad som var fel.
Då sa han att han blivit påkommen när han var i den där källaren för att försöka prata med mig. Då de av säkerhetsskäl måste jobba 2 o 2 ifall någonting händer. Men han avvek. Så han fick ett samtal från sin chef där han fick förklara sig. Han berättade då för sin chef enligt vad han sa till mig att han träffat en tjej. Och försökte prata med denna. Och att det förklarade varför han verkar så glad.
Han ska även ha berättat för mig till en kollega att han träffar någon.
Men när han försvinner sådär ibland så blir jag nojjig även om han sagt att de bokstavligen bor på jobbet och ibland jobbar de flera månader i sträck på samma ställe. Men det som gör mig osäker är att han är varm och kall om vartannat. Jag har sagt att jag är orolig för att om han träffar någon annan. Självklart är det inget jag kan påverka då vi inte är något par. Men eftersom att jag gillar honom så mycket så är jag rädd förlora honom.
Jag har ibland känt som att han bara leker med mina känslor. Att han har något form av bekräftelsebehov. Han har berättat att hans ex var otrogen emot honom. Med hans kompis. Han fick veta av sin granne att de bråkade för hon hade blivit på smällen. De var tillsammans i 6 år och han blev såklart sviken djupt. Han kunde inte jobba inte äta inte sova lång tid efter detta och gick till och pratade med en psykolog pga detta. Så ibland känns ju hans försvinnande som att han inte litar på vad jag känner. Han vill inte att jag ska lämna honom. Jag har sagt att jag kan inte släppa honom. Jag har fastnat djupt för denna killen. Så det finns inte på kartan. Men när han undviker mig såhär ofta numer så känns det som att han förlorat intresse även om han säger att jobbet tar mycket tid. Han har inte tid för sig själv knappt säger han. Men han borde ända ta sig lite mer tid för oss om han har såna planer för oss. Han vill bo ihop med mig. Och han ber om att jag måste lita på honom för att hans känslor är genuina och äkta. Men när han försvinner så blir jag osäker. Ibland kanske han upplever att jag är för på. Att det är därför. Då jag skriver väldigt mycket. Så jag funderar på om ifall jag backar kommer han krypa efter mig då? Jag tänkte han kanske dröjer med sina svar till mig för att jag ska tycka han är mer spännande. Om han nu blev sviken en gång i sitt liv så kanske han är rädd att jag ska göra detsamma. Han har iofs sagt det själv att jag inte får krossa hans hjärta som hon gjorde. Och det vill inte jag heller. Men ändå är det som han stöter bort mig när jag visar intresse och min kärlek för honom. Det ger mig osäkerhet när han annars säger att jag är hans sista "busshållplats" och att han inte klarar sig utan mig. Att han inte har råd att förlora mig.

Skulle bara vilja ha lite av eran syn på det här vad ni tror han vill? Ha mig för stunden eller vad? Trott jag är en backup ibland bara.
Han säger att han har tid för mig hela tiden, men det i kanske max 15 min per dag. Uppdelat över dygnet. Men när jag beklagade mig till han så sa han att han har mycket på jobbet. För att sen klaga själv att han knappt skrivit till mig den här veckan. Men om han är så upptagen på jobbet finns väl inget för han att vara ledsen för 🤔 Han har också sagt att han inte ignorerar mig att han inte försvinner för att avsiktligt undvika mig. Han vill vara med mig säger han. Han skulle aldrig försvinna så har han sagt om det inte vore något viktigt. Det är ju inte som att han visar att han är rädd att förlora mig. Eller så litar han mer på mig än vad jag gör på honom

Tack på förhand.

• Redigerat 2021-03-28 20:30 av [Fiaz84]
Karmatarerskanise
2021-03-29 16:53
6

Låter väldigt överdrivet att bli orolig för att någon inte är online några timmar. Någon du inte ens haft videosamtal med?

Han kan ju vara precis vem som helst, en 70 årig gammal man som skickar bilder på någon annan tex.

Normalt sett sitter man ju inte online dygnet runt och är konstant tillgänglig.

Men att han inte kan ha videosamtal får en varningsklocka att ringa hos mig i alla fall.

Maria
2021-03-29 17:12
4

I min värld är allting sådant skumt innan man har träffats på riktigt.

/Maria

[Fiaz84]
2021-03-29 22:46
0

#1: fast vi har ju haft videosamtal men som bröts och då såg jag att det var han. Men vi lyckades inte fullfölja det eftersom han gjorde det i smyg.

Karmatarerskanise
2021-03-30 11:06
1

Nog har hn någon gång under 2 månader kunnat ha videosamtal. Även i England är man ledig från jobb.

Maria
2021-03-30 12:46
1

#4 Håller med. Han lär ju inte vara övervakad dygnet runt.

/Maria

[Fiaz84]
2021-03-30 15:13
0

#4: han menar på att där han jobbar (ute till havs) är mobiler förbjudna under tjänst.

Maria
2021-03-31 06:06
1

#6 Ja men han lär ju inte jobba 24 timmar om dygnet.

/Maria

[Devya]
2021-03-31 09:05
2

Om du redan nu har svårt att lita på honom så kommer det högst troligen inte att bli bättre med tiden. Långdistansförhållanden är väldigt svåra som de är (pratar utav erfarenhet) och är det redan nu problem med tillit så lär ni ju inte överleva länge. Ett annat problem som blir tydligt i din text är att du vill ha kontakt oftare än vad han kan/vill.

Det att du redan börjar fundera över att spela ett spel med honom, med att backa för att se vad hans reaktion blir, bådar inte gott. Klarar ni inte av att kommunicera med varandra och vara öppna så kommer problemen fortsätta att komma.

Nu är du ju nykär och allt det där, så förståeligt om du inte vill avsluta förhållandet trots alla röda flaggor som visar att du kommer att ha det jobbigt med en massa osäkerhet och kommunikationsproblem.

Sen angående hans jobb. Förståeligt att han inte får använda sin mobil då han jobbar, men de kan inte förbjuda honom det då han inte är i tjänst (Skulle ju vara olagligt) och knappast att han jobbar 24/7. Så hur förklarar han det?

[Fiaz84]
2021-03-31 18:32
0

#6: Nej det gör han inte. Men han säger han ska hitta ett sätt så vi kan kommunicera bättre. Annars vet jag ju att det inte kommer funka.

Maria
2021-03-31 18:43
1

#9 Håller du inte med om att det är märkligt att med dagens teknik inte har hittat ett sätt att kommunicera bättre redan?

/Maria

[Fiaz84]
2021-03-31 19:00
0

#10: jo och jag har ifrågasatt det med.

Maria
2021-03-31 20:09
0

#11 Vad får du för svar då?

/Maria

[Fiaz84]
2021-04-01 10:34
0

#12: Jag tror han börjat förstå vad jag menar. Jag skrev att han hade så mycket tid för mig för några veckor sen och jag förstår inte varför han inte skulle ha tid nu. Han mena på att andra på hans jobb varit ute efter hans tjänst eller vill ha hans position så det är det han varit upptagen att skydda sig ifrån. Han är kapten och chefsingenjör på det jobbet han har. Men han har lovat att skapa mer tid för oss. Upptagna med jobb är vi alla men omöjligt så som han är. Så vi får se om han bättrar sig nu när jag försökt tala klarspråk med han.

Maria
2021-04-01 11:09
1

#13 Tror du på allt han skriver? Har du frågat vad företaget heter som han jobbar?

/Maria

[Fiaz84]
2021-04-01 11:53
0

#14: Nej det är klart att jag är skeptisk. Han jobbar i Southampton Port. Men jag vet inte exakt vad företaget heter. Men har har ju skickat bilder på sig själv tagna från hans jobb.

Maria
2021-04-01 12:20
2

#15 Kan du vara säker på att det är "han" eller att situationen stämmer?

/Maria

[Fiaz84]
2021-04-01 12:43
0

#16: det känns så nu. Jag har ju sett han för en kort stund på video. Och han har skickat filmsnuttar på sig själv. Nu pratar vi inte snusk alltså.

[Fiaz84]
2021-04-01 12:46
0

Det råder inga tvivel om att jag är på min vakt tills vi setts. Eller kanske börjat prata på videosamtal

[Fiaz84]
2021-04-04 21:49
0

Han har nu berättat var företaget heter och mer ingående varför han inte kunnat ringa på videosamtal. Han försökte ringa igår morse men då sov jag så han blev sur för att han tagit risken att ringa och jag inte svarade. Men jag sov ju och hörde inte att han ringde.

På senare dagar har han bara varit kort emot mig och är inte lika gullig som vanligt. Han har vid 2 tillfällen nästan förminskat mina känslor. Jag har skickat gulliga gifs åt han och han skrev hahahaha åt den. Jag frågade vad det roliga var. Bilden skrev han den var cool.
Vad var det roliga? Jag frågade honom givetvis. Han sa att han tyckte den var gullig att han inte skrattade på ett elakt sätt utan på ett romantiskt sätt. Samma sak idag skrev jag att jag saknar honom. Gjorde en sån här emoji 🥺 då fick jag till svar : wow seriöst? Och att han saknar min snällhet. Jag vet inte om han kanske missförstod mig där också men jag brukar skriva sådär. Sen har allt bara eskalerat. Det känns som han driver mig till att bli arg hela tiden och när jag talar om för han att jag blir sårad så är jag bara känslig och jag får inte säga vad jag känner alls för då blir han sur. Men känns som han kan förminska mina känslor hela tiden men jag får inte reagera. Känns som att jag dejtar en narcissist.

[Devya]
2021-04-06 20:18
2

#19: Det låter inte som ni sitter på samma våglängd. Kanske dags att söka sig vidare?

Någon som förminskar dina känslor och får dig att bli både arg och sårad är knappast någon bra början. Det låter också som om han inte är så investerad i det här, och det är något jag personligen aldrig skulle kunna acceptera. I min värld måste man sitta på samma nivå för att få ett förhållande att fungera, speciellt i ett långdistansförhållande.

[Fiaz84]
2021-04-07 21:37
0

#20: han är väldigt osäker kille. O jag är osäker jag med. Vet inte heller om det är så bra att båda är så osäker heller.
Jag försökte dessutom få ett nytt videosamtal med honom. Förra gången så bröts det av dålig mottagning. Efter det åkte han "fast" och skulle fått prata med sin chef varför han avvikit.
Han berättade att alla deras datorer är övervakade så det är förbjudet med all videosamtal mm. Mobiler är också förbjudna stundtals. Iaf under tjänst.
Jag ifrågasätter hur vi ska kunna kommunicera då om vi någon gång ska ses på riktigt. Vi har försökt idag att videosamtala. Men då hörde inte han mig o jag såg inte honom. Jag såg att det var han på första samtalet. Som överensstämmer med hans foton.
Jag sa att jag iaf hörde hans röst men ville se honom på video också. Men det går inte. Men mobilen är inte övervakad av företaget. Så jag sa du använder väl den när du chattade idag eller hade videosamtalet som inte va ett riktigt samtal. O det gjorde han men påstod att han inte lyckades slå på kameran att den inte dök upp. Jag sa varför gick det så lätt för mig för? Men han försökte verkligen. Tycker det verkar som han inte vill använda kameran. Mobilen kopplar han upp via någon platta säger han som är kopplad till nätverket. Ständigt tjat om deras policy. Må så vara. Men när ska man kunna ha videosamtal ens? Jag sa ska jag behöva vänta tills vi ses på riktigt? Ja för tillfället skrev han då. Verkar skumt

[Fiaz84]
2021-04-07 21:40
0

Nåt som oxå är lustigt är att jag just hörde honom men såg han inte. När jag skulle ansluta så var det en markering för både mikrofon och video.

[Fiaz84]
2021-04-07 21:43
0

Jag sa men Facetime då? Men det var oxå förbjudet

[Devya]
2021-04-08 05:28
1

#23: Så vadå, de bestämmer vad han får och får inte använda då han inte jobbar?

Nej, det här låter nog mest som bs. Inget av det han har sagt låter särskilt trovärdigt.

Maria
2021-04-08 05:54
0

Jag håller med. Det här låter inte trovärdigt alls.
Jag tror tyvärr inte något är sant a vad han säger.

/Maria

[Fiaz84]
2021-04-08 09:50
0

#24: Han jobbar hela tiden eller i princip bor på jobbet. Då han är kapten och chefsinjengör. Vad han sagt till mig. Å nej jag tror inte heller på allt han säger. Jag är också skeptisk till det mesta. Jag drar öronen åt mig när han inte ens kan ha videosamtal med mig på den lediga tid han har. För ingen människa skulle kunna jobba 24/7. Men jag sa att jag kan inte lita på han förrän vi haft riktigt videosamtal. Varför kunde jag ställa in sånt o inte han. Det kommer upp automatiskt att koppla in mikrofon och kameran i samtalet. Antingen vill han inte eller så döljer han något. 😏

[Fiaz84]
2021-04-08 09:57
0

Jag sa att ni måste ju få ha kontakt med era anhöriga när ni jobbar då de jobbar sådär i månader ute till havs. Men det fick dem inte heller. O bara det låter sjukt. Tänk om det händer ens anhöriga något. Då måste man få ha kontakt. Han har berättat att de andra skickar email till sina käresta mm. Tidigare sa han att de använder Facetime men att hans inte funkar. Jag vet inte om han tror att jag är dum för han verkar tro att jag inte kommer ihåg saker han säger.

Maria
2021-04-08 09:59
0

#27 Bra att du tvivlar och ifrågasätter.

/Maria

[Fiaz84]
2021-04-08 10:04
0

#27: Ja och jag skulle aldrig träffa en människa som jag aldrig fått prata med. Såg han som hastigast på det videosamtalet vi hade sist. Eller ja första gången.

[Fiaz84]
2021-04-08 10:12
0

#28: Jag är tacksam för era ord och tankar 😊

Maria
2021-04-08 10:13
2

Jag tycker du kan ställa lite mer krav. Han är ju kapten så vem bestämmer över honom?😊

/Maria

[Fiaz84]
2021-04-08 17:06
0

Ja eller hur 😉

Lona
2021-04-09 14:28
2

Det där låter som ren bs. Ok att man inte får använda företagets datorer men att de inte skulle kunna hålla kontakten alls - nä, det verkar vara ett rent påhitt. (Vad är det för superhemligt projekt? Inte ens militären brukar ha sådana restriktioner.)
På det videosamtalet som funkade, hörde du honom prata, stämde det med rörelserna? Hur länge varade det?

Han säger sig vara kapten och chefsingenjör men är ständigt övervakad och får skäll av "chefen"?

Nej, jag tror inte att det där är något att bygga på tyvärr.
Och om han av någon anledning skulle be om pengar så skicka absolut inga!

Sen kan jag mycket väl förstå att man kan attraheras och kanske mer än så via kontakt på nätet, men ärligt talat tror jag inte att man ska lita på att den relationen håller även IRL.
Även om allt stämmer klockrent med den här personen så är det skillnad på en någorlunda tillrättalagd och genomtänkt nätkonversation och att ses i verkliga vardagen.
Det här stämmer ju inte ens nu så mitt råd är faktiskt att dra dig ur. Du är värd bättre än någon som behandlar dig såhär, även om det är mycket som stämmer också.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Fiaz84]
2021-04-11 21:29
1

#33: ja jag förstår inte heller. Han har nu ändå försökt vid 2 tillfällen. Men nu måste jag vänta tills vi ses.
Den gången vi skulle ha videosamtal så såg jag honom iaf och han sa han såg mig men jag fick inte iordning på ljudet. Det samtalet var mest för att han ville berätta för mig att hans känslor är så genuina. Men sen kunde vi inte försöka igen för att det va fel på uppkoppling och sen påstod han att han åkte fast. För att han avvek ifrån tjänsten. Men det jag såg från videon så överresstämde det med vad jag sett på bilder.
Det är så mycket olika saker som gör att jag tvivlar mer o mer.
Inatt berättade han att han köpt något för $8000 som han försökt betala från sitt konto men pga dålig uppkoppling har det inte funkat. Så han ville ge mig inloggninguppgifter för det så jag kunde gå in där och genomföra betalningen. Jag drog öronen åt mig direkt. Vad vet jag att han köpt? Jag vill inte dras in i något skit. Och det sa jag. Han undrade vad som kunde hända. Och att han litar på mig så pass att han låter mig göra det. Nej du tack. Den går jag inte på. Jag vill inte bli indragen i något. Han tvingade mig inte utan sa att det var ok. Men nu har vi inte pratat på flera timmar. Men jag sa jag kommer inte hjälpa honom.

Ja jag kommer lägga honom på is nu för det här va det värsta jag varit med om.
Känslor fick jag definitivt. Men för vem? En bedragare förmodligen.

Tack för era ord i alla fall.

[Fiaz84]
2021-04-12 09:21
0

Jag har sökt runt nu och allt är bara fejk. Han har snott bilder från en Italiensk modell 😂

Maria
2021-04-12 09:45
0

#35 Så himla skönt att du var på din vakt och inte gick på detta.

Du får fråga om han kan ge dig digitala lektioner i italienska😃

/Maria

[Fiaz84]
2021-04-12 10:19
1

Jag skrev det 😂 Nu tiger han bara haha

Maria
2021-04-12 15:46
0

Haha vilken typ…

/Maria

[Fiaz84]
2021-04-12 23:37
0

Senare skrev han att jag var dum. You are really silly skrev han.
Jag sa prata för dig själv som snor andras bilder.

Maria
2021-04-13 06:55
0

Haha. Klart att du är dum i hans värld som avslöjade honom.
Otroligt dumt….😃

/Maria

Lona
2021-04-13 18:09
0

Beklagar att du råkade ut för en j*vla idiot!
Bra där att du reagerade och ställde honom mot väggen, försök att inte ta vid dig vare sig av vad han skriver eller spruckna känslor.
Jag hade blockat honom (beroende på vad ni använt er av när ni haft kontakt) eller åtminstone ignorerat honom fortsättningsvis.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com