OT ang träning
Hera skrev en tråd om OT Gymmet och jag tänkte spåna vidare på det här fast på ett annat sätt, så jag låter hennes tråd vara ifred.
Jag undrar VARFÖR vill ni träna?
Jag vill träna för att få muskler, och för att bli av med fettet. Och för att må bra :)
Jag har fått för mig att jag har fått celluiter och det känns hemskt. Jag ligger under mitt BMI dvs undervikt men kan man ändå ha det?
För att genom träningen så orkar kroppen längre och slits inte ut på samma sätt (förutsatt att man tränar rätt alltså…).
För att klara vardag och jobb helt enkelt. Vill ju helst kunna springa 100 m till bussen om man ser den komma utan att behöva återhämta sig i 2 timmar därefter, och helst skall jag orka bära hem mer än en påse mat åt gången från ICA.
Dessutom så mår i alla fall jag bra av det även rent mentalt, ett bra träningspass kan fungera som en avlastare mentalt, man "rensar hjärnan".
Sen gör det ju inget att man till på köpet får en kropp som man trivs med. 
mvh Martin
#2 Man kan vara hur smal som helst och ändå ha celluliter :P Dom hittar fram till de flesta Kvinnor, tyvärr :)
#3 Men du har väl ändå tillgång till värsta gymmet på jobbet, får jag förmoda? Och inte behöver du betala dyra gymkort heller? *ler stort*
Tänk, i USA är det helt otroligt hur poliserna får se uuuut bara! Jättefläskiga karlar som springer efter bovarna och man riktigt hör hur de flåsar (i Cops bland annat). Det borde vara ett krav att man måste hålla sig i trim som snut.
#5 Jo, har tilllgång till skapligt gym på jobbet, men har ett kort på annat ställe också faktiskt. Vill träffa mer än bara kollegor :o)
Fast visst, oftast blir det ju jobbet innan eller efter ett arbetspass, så får se hur jag gör med kortet på andra stället nästa år.
Angående kraven tycker jag det är ren självbevarelsedrift att vilja kunna ta vara på sig själv och kollegor, och tyvärr är det inte alla som riktigt gör det. Ett årligt krav så som vissa av våra enheter har skulle ju vara rimligt för all yttre personal, tycker jag…
mvh Martin
Jag tränar för att gå ner i vikt och för min astma ska bli lite lättare. Jag gör det av hälsa skäl. Vill vara frisk och ha en kropp som orkar med. Snart passerar jag -30 kg.
#7 Har du gått nerr med hjälp av ngn speciell diet eller bara med träning?
#8 Jag ändra mina matvanor och börja träna 2-3 ggr i veckan. Och när jag lyckats gå ner 15 kg på egen hand med hjälp av ändrade matvanor fick jag receptbelagda bantningspiller utskrivna som ska jag hjälpa mig att bli mätt lite snabbare och öka förbräningen. Men jag måste träna och äta nyttigt. Bara att det ger lite snabbare resultat med pillrena också.

celluter får man om man har vuxit mycket. Jag är smal men har lite celluter på insidan av låren. Beror nog på att jag växte enromt mycket förut, växte 10 - 14 cm per år.
iaf jag tränar för att det är roligt, jag mår bra utav det plus så satsar jag nu på att jag ska mönstra nästa år.
tränar gym, friskis & svettis, ju jutsu å ska börja med ridning också!
#10, man får inte celluliter av att växa snabbt på längden. Det har jag iaf aldrig hört och jag kan inte hitta det någonstans. Men växer man på brädden är det en annan sak :).
Här är lite jag kopierat från electas hemsida:
"Celluliter är vanligast hos Kvinnor och delvis genetiskt och delvis hormonellt betingade.
Celluliter orsakas av att underhudens fettceller blir fler och större, och att vätska samlas i vävnaderna omkring dem.
Hudens förankringspunkter, som är oelatisk, drar ner huden i underliggande vävnad och mellan dessa buktar de uppsvällda fettcellerna och den överflödiga vätskan. Detta ger huden ett apelsinliknande utseende.
Den minskade blodcirkulationen bidrar till en ansamling av metaboliska slappprodukter, försämring av ämnesomsättningen samt förtätning av bindväven. Elasticiteten försämras och förhårdnader kan uppstå i vävnaden. Detta resulterar i områden med fettansamlingar och celluliter som inte svarar på kroppslig träning eller strikt diet."
P.S ursäkta om du inte menade växa på längden :)

Tränar främst för att bli av med så mycket värk som möjligt…. Innan olyckan så tränade jag jämt. Värktabletterna gör ju sitt till för att man inte ska gå ner i vikt heller… Även om jag håller mej till runt 500 kcal/dag så går jag inte ner. Man kanske är som en labrador!!! 1 sockerbit och man ökar 15 kg i vikt.
#11 Jag har haft stora problem med åderbrock. Kanske det har haft ngt med blodcirkulationen att göra och påverkat celluliterna?
Men hur blir man av med skiten då? ;)
Jadu, det finns ju behandlingar att gå på, skitdyra.
Jag tror det kan hjälpa lite om man masserar låten och rumpan var gång man duschar, och att man smörjer sig med lotion var dag dag.
Tyvärr blir man nog aldrig helt av med dem. :) Man får leva me det ;)
Jag tränar för att det är kul. Håller på med långsvärdsfäktning två dagar i veckan och så går jag på gymmet minst tre dagar. Gymmet är mest som kompletering till fäktningen för att kunna bygga upp de muskler och uthålligheten som behövs för att orka hålla svärdet lyft långa perioder utan att bli massakerad av motståndaren. Sen älskar jag att springa men det är inte så lätt att ta sig fram utan avbrott inne i stan så jag ställer mig på löpbandet på gymmet istället. Så slipper man vara ute i regn och rusk också 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#11. Jasså? hmm.. vänta. kan ingen skicka in en bild på en tvättäkta celluit? det kanske inte är det jag har då. Utan jag kanske har sånna där "sprickningar" (yikes, hemskt ord) som vissa tjejer får på brösten när dom har vuxit för mycket för snabbt..?
Jag tränade tre gånger i veckan på Nautilus ända fram till maj. Sen skulle jag ta "lite ledigt" och vara hemma lite mera, och på den vägen är det…
Nu känns det jättejobbigt att ta upp det igen, för man får liksom börja om. De månader jag höll på märktes en så glasklar förbättring av fysiken varje gång så det blev liksom ett måste att åka till gymmet!
Nu måste jag ingenting… *samvetesamvete*
#16 Menar du bristningar? Sånna man kan få när man e gravid också?
Det blir som röda streck först, sedan blir dom vita.