Tjejer är så brutala :(
Ååå vad jag längtar efter att ha en partner…
Sökandet går för sakta. Man söker med ljus och lykta och försöker hitta den där stjärnan..
Det är svårt att undvika bli modfälld ibland när man försöker bemöta med en bra och mild och ödmjuk inställning och inte ens får ett svar.
Det är tjejer som går in och gillar ens profil, men svarar inte ens när man skriver ett hej… Varför gör man så här??
Det kan vara så att de gillar din bild. Men sedan har de andra på G att skriva med.
Jag gillar inte någons bild om jag inte vill prata med den.
Nu är det länge sen jag höll till på dejtingsajter men om jag fick ett meddelande som bara sa hej eller något liknande så orkade jag inte svara. Det måste finnas något att bygga vidare på redan i första meddelandet för att det ska kännas värt det. Dom gånger jag svarade på sånt så dog samtalen alltid ut efter några få meddelanden, till slut gav jag upp.
Man behöver inte skriva något superintressant eller långt när man tar första kontakten, men det måste finnas något där som man kan prata om. Vad som helst som gör det lättare att komma igång med ett samtal.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Du måste fundera om litegrann. Nu vet du inte hur det kan vara då man är tjej och aktiv på en dejtingsida men tydligen så skiljer sig erfarenheterna väldigt mycket beroende på om man är en tjej eller en kille.
Då jag var aktiv på en dejtingsida så fick jag ibland 20-tals meddelanden på en dag. På en vecka blev det lätt upp till 100 meddelanden och över hälften av dessa skrev endast hej och frågade vad man pysslade med. Försök sätt dig in i den situationen. Skulle du ha tid och energi att svara på 100 meddelanden per vecka? Eller skulle du sålla ut de mest intressanta meddelanden och hellre spendera tid på att skriva till dem som fångade ditt intresse?
De som jag skrev till var de som hade skrivit ett längre meddelande till mig, för sådant intresserade mig personligen. Ibland skrev jag tillbaka till de som hade skrivit hej men fick ett kort svar tillbaka och så dog det bara ut. Jag försökte faktiskt hinna med alla meddelanden som jag fick men jag hade ju också ett liv utanför dejtingsitdan och kunde inte spendera hur mycket tid som helst på att svara alla som skrev till mig.
Min man var medlem på en dejtingsida en gång i tiderna, samma dejtingsida som jag var aktiv på. Hans erfarenhet var totalt annorlunda än min. Han kunde få typ 2 meddelanden en vecka och en annan vecka inget alls.
Det som jag gissar på är att killar är väldigt aktiva och skriver till många olika tjejer och i samma veva får tjejen så väldigt många meddelanden från höger till vänster att hon inte ens hinner söka själv efter någon och spenderar tid på att gå igenom de mest intressanta meddelanden istället.
Tycker du att tjejer är brutala för att de inte svarar så tycker jag du måste börja tänka om och inse att det finns faktiskt många olika orsaker till varför vissa inte svarar då du skriver hej. Jag hade en väninna som blev medlem på en dejtingsida men hon tyckte inte att det kändes rätt och svarade inte på meddelanden som hon fick. Hon bara kände att det var konstigt och t.om. lite skrämmande så hon slutade efter en tid att vara aktiv där. Det finns en massa andra orsaker också till varför vissa inte svarar. Kanske de går igenom något tungt, kanske blev de just medlem där efter att ett förhållande har tagit slut, bara för att se vad som finns där ute osv.
Kostar inget att svara. Det har varit några tjejer som svarat tidigare. Men vänlig tmen respektfullt "Du är tyvärr inte min typ".
Det går ju alltid att skriva någonting. Jag skulle aldrig kunna lämna någon hängande så där.
Jag brukar alltid läsa profilerna om det finns något att läsa och fösöka skriva någonting om eller kring det jag läst.
#4: Håller med. Bara ett "hej" svarar inte jag heller på.
Man kan skriva så mycket annat ihop med ett Hej.
"Hej…du ser trevlig ut. Ska vi snacka lite?"…tex.
De som jag svarat på som bara skriver ett Hej…dör samtalet ut ganska snabbt.
Ibland verkar det som om att killarna vill att tjejerna de skriver Hej till…ska konversera. Men det ska ju vara lika från bägge håll.
Vilken sida är du på?
Jag vet att tjejer ofta får mycket mer uppmärksamhet än killar får. En tjejkompis visade en gång att hon på dejtingsidor dagligen fick få upp emot en 10-15 meddelanden av olika snubbar varje dag, och 3 gånger så många besök och ibland 100tal likes. Så jag förstår att det kan vara svårt.
Men man kan faktiskt gallra, ilket hon också gör. Man kan tillexempel skriva "Hej, jag kollade din profil och jag känner inte att vi skull epassa ihop" eller typ "Jag är inte intresserad" eller något i den stilen. Det är ju ändå lite hänsynslöst att bara sk*ta i folk tar kontakt med och har goda avsikter.
Sen är det ju vissa som verkar ha någon slags negativ grundinställning :/
Som när jag skrev till en tjej "Vilken bra presentation du har" och hon bara fräste tillbaka "Man säger hej innan man säger något!".
0
- Redigerat 2021-04-29 19:24 av glassmaskinpeter
0
- Redigerat 2021-04-29 19:24 av glassmaskinpeter
#9 När jag var aktiv på en dejtingsida försökte jag svara på alla meddelanden. För mig kändes det viktigt att svara även om svaret var nej tack.
Problemet med det är att många inte accepterar ett nej. Oavsett om jag bara skrev nej tack, att jag baserat på våra profiler inte trodde att vi skulle passa ihop eller att killen inte var vad jag sökte efter så accepterades det inte. Ibland kunde det komma 10-20+ meddelanden där killen frågade varför jag inte var intresserad, försökte tjata sig till fortsatt kontakt och så vidare. Oftast allt mer otrevligt. Jag lärde mig blockera, men några få gav sig inte ens då utan skapade nya profiler för att skicka fler meddelanden.
När jag några gånger testade att inte svara istället, så hände det också att vissa tjatade men det var mycket mer sällan. Så jag förstår om det gör att tjejer hellre låter bli att inte svara än att att tacka nej. För jag kan inte veta om just du kommer acceptera mitt nej, eller om du är en av dom som kommer terrorisera mig ett tag framöver för att jag inte är intresserad. För det är såklart så att inte alla män/killar reagerar så, många kan ta ett nej utan att bli otrevliga. Men det räcker med några få idioter för att förstöra för alla.
Men jag förstår att det är svårt att vara kille på en dejtingssida, och att det är jobbigt att skriva seriösa meddelanden utan att få svar. Men det är inte så enkelt och trevligt på andra sidan heller. Personligen orkar jag inte vara aktiv på dejtingsidor mer än korta perioder åt gången, och nu var det rätt länge sedan jag testade sist.
//Jessie
- Redigerat 2021-04-30 02:34 av Scorpio97
#6: Du skriver att det kostar inget att svara men det gör det absolut. Det kostar tid och energi. Jag försökte hinna med men som sagt, jag hade ju ett liv utöver dejtingsidan så jag hade faktiskt inte tid att svara på hundra meddelanden per vecka. Mina ögon blir också lätt trötta om jag skulle sitta och svara på så många meddelanden på en dag, speciellt då jag har problem med mina ögon. Men som sagt, jag försökte faktiskt hinna med att skriva till alla. Jag hade också redan då ett par stycken som jag skrev regelbundet till och det var sådana meddelande som kunde ta en timme att svara på.
Tråkigt att du har så lätt för att döma andra och anta en massa saker utan att veta fakta. Sen förstår jag inte varför det ska alltjämt tas som att man är elak och okänslig om man inte skriver tillbaka. Det är en dejtingsida, man är INTE skyldig att svara på alla meddelanden! Jag förstår inte den här inställningen. Varför ska tjejen anklagas för att vara brutal? Varför anser du att de är skyldiga dig något? Varför kan du inte sätta dig in i en annan persons situation och inse att det kan finnas många olika orsaker där bakom till varför de inte svarar? Varför är det så omöjligt för dig att förstå att det faktiskt krävs energi och tid att skriva en massa meddelanden? Bara för att din vän har tid för att svara på alla meddelanden betyder inte att alla andra har så pass mycket tid.
Jag kan också tillägga att de som skrev korta meddelanden och som jag svarade på, kom 50% av gångerna tillbaka med ett meddelande: Är du kåt? Sen fick jag även som första meddelande av random personer: Är du kåt och våt? Var jag även skyldig att skriva tillbaka till alla dessa typer? I början skrev jag att jag inte uppskattade sådana meddelande och då fick jag höra en massa förolämpningar. Så det bästa var att aldrig ens skriva något tillbaka för att slippa höra allt hat.
Jag kanske bör tillägga att jag skrev några gånger till killar utan att aldrig få ett svar tillbaka. Det var inte heller några korta meddelanden. Jag blev dock aldrig upprörd eller ledsen över en sådan sak då jag lyckligtvis vet av erfarenhet att det kan finnas ett par orsaker till varför de inte svarade. Det kan också vara för att jag helt enkelt inte var hans typ, men varför skulle jag bli upprörd av en sådan sak? Han är inte skyldig mig något alls. Ville han inte svara så är det inget som jag ältade över.
Ursäkta om allt låter lite hårt nu men väggarna kommer upp då jag hör hur någon anklagar tjejer för att vara brutala om de inte uppför sig på ett visst sätt. Det som jag plockar ut ur ditt inlägg är det att du anser att de är skyldiga dig något, vilket jag inte alls kan förstå. Du är en främling, hon är en främling, ni har inga skyldigheter gentemot varandra på det viset. Ta inte allt så personligt då du är aktiv på en dejtingsida. Högst antagligen så har det absolut inget med dig att göra som person om en tjej inte skriver tillbaka. Hon kanske är upptagen med annat, så försök släppa det och gå vidare.
Sen har jag däremot förståelse för att det kan vara väldigt frustrerande för en kille att försöka hitta någon att prata med på en dejtingsida. Det tycks vara väldigt ojämnt fördelat på dejtingsidor, men ta inte ut det på tjejerna och börja tro att de måste vara "brutala" om de inte skriver tillbaka.
#13: Jag förstår dig och vad du menar. Inget av det du skrev är nytt för mig. Som sagt så har jag sett hur det kan se ut för tjejer på dejtingsidor. Inte lätt!
jag har dock aldrig tänkt att de är skyliga mig något.
Men varför går man in på en killes sida på en dejtingsida, trycker på like, och sen inte svarar på meddelanden?
Är inte det lite konstigt?
Alla, inklusive jag själv, har tolkat ditt inlägg som att du skriver hej och inget mer. Har vi fel? För bara ett hej tycker inte jag kan räknas som ett meddelande, det signalerar mest "Jag skulle kanske kunna tänka mig att prata med dig, men jag tänker inte själv anstränga mig att få igång någon diskussion".
#15: Naj, jag brukar alltid skriva någonting mer i anslutning till "Hej".
En kommentar gällande något som står i profilen oftast. Personens intressen eller vad det nu kan vara.
I börjar skrev oftast bara Hej, men så insåg jag att det nog blir ganska till intetsägande om någon bara skriver Hej, för att det inte väcker något intresse hos motparten. Man måste skriva något som kan sticka ut och/eller väcka intresse att svara.
För jag är ju som sagt medveten om att ens meddelande är en i mängden av alla meddelanden en tjej vanligtvis får.
#15: hur kan förresten anta hur andra har tolkat det jag skrivit, det lät konstigt.
Antalet likes kan ju inte stämma överens med hur många som läst inläggen
- Redigerat 2021-05-02 03:01 av glassmaskinpeter
#17: Sorry, jag glömde ett "verkar". Klart att jag inte kan veta!
#14: Det är lättare att trycka på like istället för att faktiskt ta sig tid att svara på meddelanden. Jag tycker inte det är särskilt konstigt. Tänk bara hur många trycker på like på facebook utan att kommentera vidare. Det här är egentligen inte ett särskilt nytt fenomen om man tänker på saken.
Människor är väldigt bekväma av sig - med andra ord de är ganska lata. Det kan också vara att de är egentligen inte riktigt aktiva med att söka en partner utan bara surfar omkring litegrann på nätet då de har det tråkigt. Vissa tar det inte särskilt seriöst, därav få som sen svarar på meddelanden.
Så nej, jag tycker faktiskt inte att det är konstigt om jag ser på det från den vinkel, som jag beskrev här ovanför. :)
#19: Ja du har rätt!
ÄSch jag var mest bara frustrerad när jag skrev det här inlägget. =)
Men tack för alla svar och hjälpa mig få ökad förståelse för alla fina damer där ute i singeldjungeln.
#20: Jag förstår dig så väl. Då man är frustrerad och besviken behöver man få ventilera litegrann och då är det lätt hänt att man inte tänker särskilt förnuftigt. Jag kan definitivt relatera! :)
#14: jag tycker inte d e konstigt att man får en like,personen kanske bara gillar ditt utseende ,dina ögon el att du bara ser allmänt trevlig ut..men en like betyder inte att man behöver skriva hej till varandra..är bara en bild i mängden..presentationen är A och O..dessutom är d lite snefördelat 70% män å 30% Kvinnor på dejtingsidor så tjejerna får dra ett skitlass,har en tjejkompis som ser oerhört bra ut å hennes meddelanden e fan riktigt sjuka ibl..jag själv har aldrig haft bild på dejtingsida,men ist haft sjukt bra presentation, finns alltid nån som nappar om man inte e desperat då..men ett hej ,el vad har du gjort idag..går fetbort..men sitter du på d större dejting sidorna så får du nog leva med att det är många som bara klickar på like bara för like:andets skull 😝
Annars kan du prova norrlandskontakten ..tjejer från hela sverige men d flesta norrifrån
- Redigerat 2021-05-07 06:59 av [ghostdoggy]
#22: 👍
#6: Du måste förstå att ingen har någon skyldighet till dig att svara på dina meddelanden, för du skriver att du förstår det men ändå verkar det inte som det. Om en tjej inte svarar så är det detsamma som ett nej tack, svårare än så är det inte. Samt att gilla en bild kan helt enkelt bara vara så att hon gillade bilden och inget mer.
- Redigerat 2021-05-20 16:56 av Igelblod
Ut i verkligheten. Det fungerar ju inte på nätet så gå med i någon klubb eller liknande var man träffar folk .