Köpa present till 20 årig vän!
Min bästa kompis fyller 20 år snart och jag har ingen aning om vad jag ska köpa! Jag är sämst på presenter och får alltid panik med vad jag ska köpa och hon säger att hon inte önskar sig något!
Hon är muslim så hon dricker inte alkohol, annars hade vinprovning varit mysigt!
Jag funderar på att bjuda henne på middag men jag vill verkligen köpa något fint till henne som hon kan minnas.
Hon är en av få som funnits för mig i mina svåra tider, trots att hon har fullt upp med plugg så lyckas hon alltid skapa tid för att träffa mig även om det bara är i någon timme vilket verkligen är guld värt.
Vad fick ni när ni fyllde 20 som ni verkligen älskade?
Hon bor fortfarande hemma och verkar inte ha några planer på att flytta ut då det inte går ekonomiskt och hon har ej tid med jobb vid sidan av plugget (hon har inte hittat ett jobb som passar de få tider hon kan)
Der finns ju annat än vinprovning. Jag har varit på chokladprovning. Det var trevligt och gott😉
/Maria
Ett annat alternativ är att du faktiskt ger henne ett brev med de viktiga orden du skrivit i frågan.
Att hon är viktig för dig och att hon är guld värd.
Det kommer hon komma ihåg oavsett vad andra saker du ger.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag fick ett halsband av min bror när jag fyllde 20 år. Han brukar aldrig ge julklappar eller födelsedagspresenter (vilket är helt okej för mig, jag brukar sällan hitta något åt honom heller) men det märktes att han verkligen hade lagt tid på att välja ut ett halsband speciellt till mig. Så det kommer jag nog minnas länge, just för tanken och tiden han lade ner på det.
En annan idé är att du sätter ihop en bok eller liknande med bilder på er, gamla minnen osv. Där kan du också som #2 säger beskriva vad hon betyder för dig.
//Jessie
Tänkte lite i samma banor som #1. Provning av något annat än alkohol. Choklad, bakelser, fruktdrycker (tänker lite lyxigare äppelmuster och liknande) osv. Något hon tycker om :D
Minns faktiskt inte vad jag fick när jag fyllde 20. Men de bästa presenterna har varit personliga så det kanske inte är det bästa tipset. Fick en vattenkokare som man kan ställa in temperaturen på en gång, det var extremt uppskattat (trots att jag bodde hemma, men jag ville verkligen ha en sådan för att kunna brygga te på rätt temperatur).