Relationer iFokus

Relationer

Läst 496 ggr
Lorraine
0

Min mans vänner gillar mig inte

Hej!
Jag är 36 år och min man är lika gammal.
Jag träffade min man för 6 år sedan, flyttade ihop för 5 år sedan, fick ett barn för 4 år sedan och gifte oss för 3 år sedan.

Jag har haft en känsla av att hans vänner inte gillar mig men min man har sagt att det inte är så.
Jag har aldrig blivit bjuden till hans vänner och när de har haft killkväll så har jag fått veta att där har varit tjejer.

En kväll när min man kom hem och hade druckit lite så sade han att jag nog haft rätt, de gillar dig inte.. men jag har aldrig fått veta orsaken, han har aldrig sagt det.

När han var på sin svensexa berättade han att de hade retat honom och sagt elaka saker men jag vwt inte vad de hade sagt/gjort. Han vägrade att berätta det för mig.

Nu ska hans vän gifta sig och jag blev inte bjuden. Jag vet inte om de andra gästernas sambo/män/fruar är bjudna. Underligt om man bara bjuder vännerna och inte deras män/fruar.
Jag sade åt min man att det inte är korrekt att man inte bjuden den andra och speciellt om man är sambo eller gift.

Är det någon annan som är i liknande situation?

Niklas
7

Att inte bjuda med respektive på ett bröllop låter högst okonventionellt i mina öron. Det har jag inte hört talas om.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maria
5

Jag tycker också att det låter väldigt konstigt.

Jag tycker du ska ta ett riktigt samtal med din man och fråga honom mer ingående för det verkar ju som han vet mer än vad han vill säga.

/Maria

[Devya]
8

Nej, det där är inte acceptabelt. Sådär går det inte till. Ni är gifta. Det skulle varit annorlunda om ni hade bara dejtat ett par månader men ni har varit ihop i flera år, har barn tillsammans och är gifta.

Jag tycker det låter som om han har väldigt respektlösa vänner. Jag skulle inte kunna acceptera att mina vänner betedde sig på det viset gentemot min partner. Jag skulle sätta ner foten och be dem respektera min partner och mitt val att vara tillsammans med honom.

MonicaLagerquist
4

Nej det är inte acceptabelt.Även om man inte är toppen goda vänner så bjuder man inte bara en till ett bröllop.Hoppas att din man har ryggrad nog att inte gå på bröllopet.

Stolt ägare till tre La permer

Caeli
8

Förstår inte hur någon kan umgås med folk som behandlar ens partner så illa och dessutom kalla dem för sina vänner.

Tycker att hans oförmåga att sätta ner foten och ta ditt parti är en stor del av problemet!

_Fisken
3

Håller med föregående talare.
Oförskämt av hans s.k "vänner". Totalt puckade.

sp0ngeb0b
0

Oj, det lät som väldigt omoget beteende… såvida inget har hänt mellan er, vilket jag antar att det inte gjort då du inte vet varför de inte gillar dig, då ska de bara acceptera att deras vän har valt dig till sin livspartner. De ska inte snacka skit om dig när du inte är där, och de ska inte utesluta enbart dig från sociala sammanhang. Det är lite högstadiebeteende…

Man måste inte tycka om alla. Jag är inte överförtjust i min partners vänner + respektive, och jag tror det är ömsesidigt, men vi umgås ibland ändå för det är ju så man gör. Hoppas du kan ta ett ordentligt snack med din man så att ni kan reda ut vad som är orsaken till att de inte gillar dig.

Jag brukar tänka att om folk beter sig så som du beskriver, att de ogillar mig av någon dum anledning, då är jag bara glad att slippa vara vän med dem. Faktum är att du inte måste vara vän med din mans vänner, om du inte vill. Men det beror ju på hur du känner för dem. Oavsett vad tror jag det är bra att prata igenom det med din man. Hoppas det löser sig.

Karmatarerskanise
0

Oerhört illa beteende av både vänner och din man!
Din man borde ha sagt åt dom ordentligt att dom ska behandla dig med respekt. Han borde dessutom aldrig ha berättat att du förmodligen hade rätt i att dom inte gillar dig, om han inte har behagat att ta reda på varför.

Sen tycker jag det är ytterst märkligt att du inte verkar ha frågat eller ställt några krav på din man.

Vad säger din man om att du inte blev bjuden? Tänker han gå utan dig?

Buala
0

Detta jag kommer skriva kan låter väldigt hårt. Men de är bara en tanke och av egna erfarenheter.. oftast när din respektives vänner och familj inte tycker flickvännen . Så va de har dåliga åsikter och tankar om dig. Så kan de bara komma från killen som gett dom dessa meningar. Om han pratar dåligt om dig varje gång ni bråkar tex. Och även om han går tillbaka eller stannar så är de han som gett de anledningen att ogilla dig. Detta kan helt klart vara fel. Men oftast är de just de som är. Men hade han pratat bra om dig och inte hållt era bråk privata så vet de inget annat än de han förmedlar. För jag tror inte du är nån som bitchar eller kör med han framför folk. De är min teori. Sen hans vänner kan ju bara vara så att killar bara inte bryr sig. Han borde då bjuda med dig om han vet de brukar vara andra respektive där. För de är ju bara bra om du trivs o kan bli vänner med dom tjejerna. Killar bjuder sällan in de bara sätter tid och datum. Så fråga kanske om att få följa med nångång:)

Dianabuala