Relationer iFokus

Relationer

Etiketterkänslorvänskapsorg
Läst 400 ggr
[Gerbilälskare07]
2021-07-18 19:51
0

”Bästavän”

Jag och min gamla bästavän bråkade för ca 9 månader sen, jag brydde mig inte så mycket för jag tänkte att vi skulle bli sams igen. Men det blev vi inte. Måste även säga att under den perioden i livet var jag på botten (det är jag fortfarande) och inte fattade vad jag gjorde. Det är nu på senare tid jag har fattat vad jag har gjort när jag har mina bra dagar.
Iallafall så blev jag sur för att VARJE gång vi skulle hänga så var det ALLTID jag som frågade, och det är ju inte så kul. Och när vi började skolan igen så struntade hon i mig totalt. Jag blev sur och vi skrev en massa elaka saker på Snapchat (vet att det är skitdåligt) och sedan blockade vi varandra. Men nu har jag börjat sakna henne och mår dåligt när jag tänkte på hur jag sårade henne ( hon sårade mig också). Nu ser jag hur hon är med på alla bilder jag ser och hur lycklig hon ser ut utan mig, saknar hon ens mig? Det värsta är att alla personer hon har snackat skit om är hon typ bästavän med nu. Jag går inte i skolan pågrund av mitt mående så jag kan inte prata med henne och hon har blockat mig ÖVERALLT, har även varit elak mot hennes ”vänner” som hon har snackat skit om. Jag har inte berättat för dom att hon har snackat skit om dem, jag typ förstör för mig själv. Det är ett självskadebeteende jag har.
Men hur ska jag göra? Är hon dålig för mig eller är jag dålig för henne, och hur kan jag få tillbaka henne?

saretsav
2021-07-18 23:14
1

Du kan be om ursäkt för din del i bråket om du vill att det ska bli bra igen

Katti
2021-07-21 11:50
1

#1: Det är ju dock svårt om man inte kan komma i kontakt med någon.

Katti
2021-07-21 11:51
0

Jag antar att du får hjälp för ditt dåliga mående. Ta upp det här i samtal med proffs!