Ej coronaanpassat bröllop
Ska på bröllop, men kan inte se fram emot det för jag vet att de som håller i bröllopet struntar totalt i att en pandemi pågår. Jag slits verkligen mellan att jag vill gå men är inte redo att riskera min hälsa för det. Jag ska försöka hålla avstånd så mycket jag kan men vet att alla kommer sitta tillsammans sen när vi ska äta, vart ska jag sitta.. vill ju heller inte säga nej till bröllopsfesten pga att stolarna står för tätt, fast vill heller inte utsätta mig för något som inte känns bra.
Sen får man stämpel på sig att man är nojjig och överdriver, fast jag kan inte förstå hur man kan skita i detta virus. Jag är nedsatt, jag vill inte bli allvarligt sjuk. Kan man avstå bröllopsfesten pga att det är för trångt? Vad är ok?
Är du inte vaccinerad? Eller hinner bli det innan bröllopet?
Ne inte än, måste prata med min läkare innan.
Tycker inte alls att du är nojjig! Du måste självklart tänka på din hälsa! Förstår dock att det är svårt när man vill delta och man vill inte göra andra besvikna!
Tycker att du kan tacka nej, om du inte vill gå. Du kan ju lyckönska dem i något mindre sammanhang om det känns bättre! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-07-31 09:49 av Sabah
Hade det stått mellan att gå på festligheten och gratulera brudparet och min egna hälsa och jag kände som du. Då skulle jag tackat nej. Att hela tiden tänka på var alla gäster är i relation till en själv och att backa lite så fort man tycker någon kommer för nära det skulle inte jag må bra av att göra. Särskilt om man helst av allt skulle vilja gå därifrån. Då är du inget roligt sällskap varesig för dig själv eller någon annan. Och viktigast är ju ens egen hälsa.
Skulle du kunna gå på bröllopet men avvika när alla drar till festligheterna?
- Redigerat 2021-07-31 10:30 av Liz85
Jag hade stannat hemma. Finns det inte fler bland de inbjudna som känner likadant? Kanske lättare om man är flera som avstår?
#0: För mig känns det givet att inte gå på någon typ av bjudning om det är något som skaver hos mig som gäst. Självklart ska du se till din egen hälsa och välmående i första hand!
Om brudparet är villiga att gå över lik (makabert bokstavligt om det vill sig riktigt illa) för att ha ett stort bröllop så, ja, vad säger man? 😐
Jag hade ev närvarat under vigseln om det går att hålla avstånd under ceremonin men sen hade jag tackat för mig.
// Harley

#6 Håller med dig i allt-
Stolt ägare till tre La permer
Har det varit något bröllop ännu och hur gick det i så fall?
/Maria
#8: Det gick bra 🙂 i kyrkan gick det att hålla avstånd, och det va även markerat på bänkarna att hålla avstånd. Kunde också vara med efter och äta för det va inte fullsatt så jag kunde sätta mig en bit ifrån, mellan måltiderna höll jag mig mestadels utomhus.
Så kändes bra att kunna vara med även om man va en bit ifrån andra.

#10 Så skönt att du kunde vara med och att det känndes tryggt
Stolt ägare till tre La permer