Relationer iFokus

Relationer

Läst 799 ggr
[Mia-45]
2021-08-18 12:17
0

Svår kärlek

Träffar nu en man sedan början på juni.
Han har lyckats krypa in under skinnet på mej.
Han är olika andra jag träffat. Han kör liksom sitt race. Inte så pass att det blir elakt för han är absolut inte elak av sej utan en mycket snäll man.
Det uppfattas mer som lite nonchalant från min sida.

I början så skickade han jättemycket sms och ringde och höll på. Nu är det knappt inget. Han jobbar mycket men det gjorde han ju då med.
Jag har tagit det som att han inte tycker om mej och inte vill ha mej.
Men han har sagt innan att han känner precis som jag gör för honom…att jag är rätt kvinna för honom och han tycker vi har det jättebra och fint när vi ses.
Men jag är sån som kvinna att jag vill ha bekräftelse från honom när vi inte ses. Som det jag fick innan.
Vi har pratat mycket om detta och senast igår. Och han vidhåller att han har känslor för mej osv. Han vill INTE släppa mej sa han, med ett starkt uttryck på ordet inte.
Han har svårt bara för att visa känslor. Svårt att prata om hur han känner.
Han visar det ibland genom en pussgubbe eller dylikt.
Jag har sagt till honom om detta flera ggr för till slut så tror jag ju att han inte tycker om mej längre. Att jag vill få lite mer tillbaka än vad jag får då jag själv ger.
Han lovar att han ska bättra sej och jag hoppas ju på det.
Men svårt att ändra på gamla vanor och ett beteende som är han.
Han är inte direkt utåtriktad på det viset och svår att tolka. Men jag får lita på det han säger och se tiden an.

Om vi ska gå in på vårt sex så är det rena drömriket att va i med honom.
Jag tror inte jag har varit med en man som det fungerar så bra i detta som med honom. Och jag är i livet att det är viktigt för mej.

Jag gillar ändå hans stil och sätt på något underligt sätt. Han är raka motsatsen till vad jag annars söker.
Men jag tänker se tiden an med honom och se om han kan ge mer när han märker att jag stannar kvar. Det kan bottna sej i osäkerhet för att bli sviken, i detta.

Är det nån mer som känner igen sej i detta här inne? Nån som har en relation med en kvinna/man som är likadan?
Hur gör ni?
Väntar ni?
Går ni?

Jag känner i mitt hjärta att han är värd denna väntan och den lilla ångest det ger när jag inte vet vart jag alltid har honom. Jag får lita på det han säger till mej.

Draken
2021-08-18 14:58
4

Du kan inte göra så mycket annat än att lita på honom när han säger att han har känslor för dig och inte vill släppa dig.

Tjatar du på honom och ligger på, så kan du "skrämma bort" honom. och det tror jag inte att du vill .

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

mostermimma
2021-08-18 15:16
2

Jag tänker att du lite har två val, antingen acceptera att han inte ger mer än så och vara nöjd med det eller leta vidare efter en annan person som ger mer av den typ av bekräftelse som du önskar. Sen är det självklart lite mer komplicerat än så, men troligen kommer han inte förändras särskilt mycket i sitt sätt att kommunicera sina känslor för dig.

Jag är tillsammans med en person som är väldigt bra på att bekräfta mig och sina känslor för mig, och jag är inte alls lika frekvent. Men vi har pratat kring det, så att han aldrig behöver tvivla på mig på grund av att han oftare uttrycker känslor till mig via sms. Jag försöker tänka på det, men ändå hinner jag ofta få ett meddelande innan jag själv skriver.

Karmatarerskanise
2021-08-18 15:35
5

Han lär inte ändras. De som är så brukar stanna så, det är så dom är.

Så om du hela tiden längtar efter den bekräftelse han inte ger kommer du inte må bra med honom.

Maria
2021-08-18 17:12
7

Han måste ju få vara som han är. Om du ber om mer bekräftelse och han börjar skicka fler "pussgubbar" t.ex så blir det ju inte äkta känner jag.

/Maria

[Mia-45]
2021-08-18 19:20
0

#1: Nä det vill jag absolut inte.
Jag får lita på hans ord helt enkelt och bara flyta med.

[Mia-45]
2021-08-18 19:24
0

#4: Nä så känner jag med. Att tigger jag om det så känns det inte bra. Det ska komma spontant från honom.
Men det tror jag att det gör. Ibland när jag skickar nån pussgubbe bara så svarar han inte på det på samma vis.
Utan det kan komma en långt senare från honom.
Och idag har han skickat självmant. Men det är ju inte smilisarna som är den viktiga delen i detta.
Utan hans handligar för övrigt.

Jag flyter med så får vi se helt enkelt. Jag tar han på orden som han ändå sagt flera ggr till mej.

Karmatarerskanise
2021-08-18 21:55
0

Mitt ex skulle bli bättre på det. Var gång jag drog upp det. Fick någon extra puss ett par dagar sen tillbaka igen.

Efter 4 år insåg jag att det inte var mig det va fel på han tände inte på kvinnor…..

• Redigerat 2021-08-18 21:57 av Karmatarerskanise
[Mia-45]
2021-08-19 09:12
0

#7: Åh fasen.
Det är inte problemet här. "Min" karl tänder på Kvinnor.
Utan det är nog mer så att antingen är han rädd för att visa för mycket och bli sviken/lämnad eller så är han bara sån.

Karmatarerskanise
2021-08-19 09:55
1

#8: det troligaste är ju att han bara inte är sådan som person. Vissa är inte bekväma med det.

Draken
2021-08-19 15:06
1

Maken har lite svårt att visa sina känslor, men det är bara så. Vi har varit gifta i 30 år nästa sommar, så det behöver inte vara någon fara 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
2021-08-19 17:44
0

#10: Där ser man. :-)
Ja jag får ju lita på det han sagt och säger.
Han sa det med att du måste tro på det jag säger för det är sant.

Vissa har ju problem med att visa känslor och även för kramar och pussar.
Behöver inte betyda att man inte tycker om nån.

Jag ger detta en chans.
För igårkväll kom det till och med hjärtan ifrån honom.

Irmelina
2021-08-19 21:39
1

Fast en sak tycker jag är konstigt i det här.

Du skriver:
"I början så skickade han jättemycket sms och ringde och höll på. Nu är det knappt inget. Han jobbar mycket men det gjorde han ju då med"

Då HAR han ju förändrats- Då är det väl inte bara "så han är"?
I början gav han dig jättemycket uppmärksamhet när ni inte sågs. Men sen har han slutat med det.
Då tycker jag inte det är konstigt att du reagerar och undrar om hans känslor för dig förändrats eller svalnat.

Draken
2021-08-20 07:24
4

#12: Hon har frågat och han säger att han känslorna inte har svalnat eller försvunnit. Kan man inte lita på vad den andra parten säger, så kanske man inte skall vara i ett förhållande?

I början av ett förhållande är det väl ganska vanligt att man ger varandra betydligt mer "bekräftelse" eller uppmärksamhet. Det gjorde maken med mig också.

Men när det har gått ett tag, så blir man mer "säker", eller vad man nu skall säga, på den andra parten. och då faller det mer naturligt att det inte blir massa smilysar och hjärtan i SMS eller andra meddelanden.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
2021-08-20 09:24
0

#13: Exakt. Jag måste lita på det han säger. Och han sa också till mej att jag SKA lita på det han säger.
I början så kan det varit så att han ville så hemskt gärna ha mej att det blev så att han skickade hemskt mycket.
Nu vet han att jag vill ha honom och då är det lugnare.

Irmelina
2021-08-20 11:49
0

Ja, visst att en del (många?) kanske anstränger sig mer i början men om man inte är en person som gillar att hålla på och smsa hela tiden, skicka smileys och puss puss så blir det ju lite förvirrande om man gör det väldigt mycket och sedan nästan inte alls.
Men visst, lita på hans ord men sen får man ju fundera om man i längden kommer trivas med att ha det så, att personen inte var som man i början trodde.

[Devya]
2021-08-21 14:02
7

Om du redan upplever problem i ett sådant nytt förhållande så förstår jag inte riktigt hur det kommer att bli bättre.

Du tycks jaga män som inte kan ge dig det du behöver och lever på hoppet att de ska ändra sig. Har du inte insett vid det här laget, med all din erfarenhet, att de knappast lär ändra på sig för att bli någon som du känner dig säker på?

Hittills har du fallit för män som inte kan ge dig den bekräftelse som du behöver i ett förhållande och män som velar fram och tillbaka. Handlingar och ord måste överensstämma med varandra och ingen av de män du har dejtat har lyckats med det, tyvärr.

Jag är rädd för att det här är bara en till i mängden som slösar bort din tid. :/ För mig är det inte logiskt att han har bara mittiallt slutat vara i regelbunden kontakt med dig. Då det här hänt mig så har killen haft något annat på gång vid sidan om. Om en kille är intresserad så tar han sig tid att vara i kontakt, enligt min erfarenhet.

[Mia-45]
2021-08-21 16:03
0

#16: Ja jag håller egentligen med dej om det du skriver.
Och har kommit till insikt nu i helgen att detta går inte.
Han väljer allting annat än att umgås med mej. Och det köper jag inte.

Du har rätt i att det går inte att ändra på honom och jag mår inte så värst bra av detta om jag ska vara ärlig.
Är man intresserad av någon på rätt vis så vill man väl ta varje tillfälle i akt att ses och hitta på saker. Men inte denna man inte.
Kändes extra tydligt så nu i slutet på veckan då jag skrev att vi kan väl umgås snart igen. Fick då till svar att han vet inte när bara då det är mycket nu.
Likväl så kan han umgås med nyfunnena vänner på campingen han jobbar på. Mej finns ingen tid till. Och han kanske skulle vara med de ikväll med men han hade inte bestämt sej än.
Gör han så….väljer de igen…(klart man måste få umgås med vänner men skriva att han har så mycket att göra så han vet inte när vi ska ses och sen umgås med de, rimmar vääääldigt dåligt i mina öron) så är det hej då.

Irmelina
2021-08-21 19:21
0

Hur ofta tar han sig tid att träffa dig om man får fråga så?
Blir det 3 dagar i veckan eller inte varje vecka? På ett ungefär. Om du vill svara på det alltså…

[Mia-45]
2021-08-23 16:31
1

#18: Vi ses….eller sågs en gång vart 14:e dag. Och då inte så värst många timmar.

Jag har nu sagt hej då. Ville ha en förklaring till varför han valde bort mej hela helgen och umgicks med nya vänner. Han som sa sej hade såååå mycket att göra så han visste inte när vi kunde ses.
Lite mer prioriterad ville jag allt bli.
Fick inget som helst svar utan enbart tystnad och nonchalans.
Tycker det är så omoget så det finns inte. Så det var hej då i lördags.

Karmatarerskanise
2021-08-23 16:36
6

#19 Var träffar du alla dessa typer?

[Mia-45]
2021-08-23 16:39
0

#20: De vistas på dejtingssidor.

Vixxen
2021-08-23 22:47
0

#19: Bra beslut!

Draken
2021-08-24 07:37
6

#21: Du kanske skall försöka känna efter lite extra innan du börjar umgås med en ny kille. Du verkar ha en väldans otur med dem du gäller.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Mia-45]
2021-08-24 09:50
3

#23: Har gjort det men hjälper inte.
De verkar ju vara bra i början men sen när de har fått en på kroken…ja det är då de gör en helomvändning.
Men detta får vara nu. Struntar i allt som har med karlar att göra ett bra tag. Har lagt ner mina dejtingsidor.

Ska flytta om 2 månader så jag lägger min energi på detta istället.