Grannar
Hur får man icke-svensktalande grannar att förstå att det finns ett bokningssystem till tvättstugan och att man inte bara kan tvätta när man känner för det?
Kontakta fastighetsägaren kanske. De borde ju kunna informera.
/Maria
Pekspråket. Tvättar dom fel, peka på tvätt, klocka och nej nej med huvudet. Visa hur man ska göra med klocka och bokning och tummen upp.
Ta det med bostadsbolaget så får de förklara.
Mvh
Mig
Google Translate?
Mvh // Johan
#0: Vet du vilket språk det rör sig om?
Jag vet inte vilket språk de pratar

Ta kontakt med hyresvärden
Stolt ägare till tre La permer
Kontakta hyresvärden eller förvaltaren så får hen förklara för vederbörande på något sätt.
Vi har det bra i vår tvättstuga. Enda gången man kommer in dit är när man har bokat. Övrig tid är den låst.
Vi har också ett bra bokningssystem. Vi måste boka och när jag har tid, så är det bara jag som kommer in med mitt nyckelchip.
Ajdå det där låter inte helt lätt men går det på något vis att få veta vilket språk och på så vis kanske hitta någon som tolkar.
Som övriga skriver rådgör med hyresvärden / bostadsrättsföreningen och i dagens läge kan jag tycka att det borde finnas beskrivningar på flertalet språk så alla kan vara insatta i vad som gäller och hur det går till som nu med en tvättstuga.
Vi har så många nationaliteter i landet så det borde vara standard att ha information på många olika språk men tydligen brister det där och det kan du knuffa på din förening om att fixa till då lär det också fungera med att man bokar tid och inte bara går in och tvättar när som helst.